ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εταιρείες πληρώνουν influencers για να μεταδίδουν θεωρίες συνομωσίας

14:10 - 26 Ιουλ 2021 | Ειδήσεις
Εταιρείες πληρώνουν influencers για να μεταδίδουν θεωρίες συνομωσίας
Το Μάιο, Γάλλοι και Γερμανοί influencers, έλαβαν μια ασυνήθιστη επαγγελματική πρόταση.

Εταιρεία δημοσίων σχέσεων με έδρα το Λονδίνο και φερόμενη ονομασία Fazze, τους προσέγγισε και ήθελε να τους πληρώσει για την προώθηση μηνυμάτων για λογαριασμό πελάτη της.

Τα μηνύματα ήταν fake news σχετικά με το εμβόλιο κατά της πανδημίας από τις Pfizer/BioNTech, όπως αναφέρει η New York Times.

Ορισμένοι παραλήπτες δημοσίευσαν screenshot από την οθόνη τους, δείχνοντας την προσφορά, με αποτέλεσμα η Fazze να διαγράψει τους λογαριασμούς που είχε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Την ίδια εβδομάδα όμως, Βραζιλιάνοι και Ινδοί influencers δημοσίευσαν βίντεο που προωθούν το «σενάριο» της Fazze σε εκατοντάδες χιλιάδες ακόλουθους.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως όταν αναζητήθηκαν τα στοιχεία της εταιρείας στο Λονδίνο, δεν βρέθηκε απολύτως τίποτα.

Το σχέδιο αυτό φαίνεται να αποτελεί μέρος μιας μυστικής βιομηχανίας την οποία οι ειδικοί σε θέματα ασφαλείας αλλά και Αμερικανοί αξιωματούχοι λένε ότι διογκώνεται συνεχώς: Είναι η βιομηχανία παραπληροφόρησης προς ενοικίαση.

Πρόκειται για ιδιωτικές εταιρείες που συνδυάζουν το παραδοσιακό μάρκετινγκ και τον σκιώδη κόσμο των γεωπολιτικών επιχειρήσεων επιρροής, και πωλούν την εκπλήρωση αποστολών που κάποτε ήταν αρμοδιότητα των κρατικών μυστικών υπηρεσιών.

Αυτό που κάνουν είναι να σπέρνουν τη διχόνοια, να αναμιγνύονται σε εκλογές, να διασκορπίζουν ψευδή αφηγήματα και να διαδίδουν θεωρίες συνωμοσίας, κατά κύριο λόγο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Η παραπληροφόρηση προς ενοικίαση, με εταιρείες που προσλαμβάνονται από κυβερνήσεις ή κοντινούς σε αυτές πράκτορες, είναι διογκούμενη και σοβαρότατη», επισημαίνει ο Γκρέιαμ Μπρούκι, διευθυντής του Εργαστηρίου Ψηφιακής Έρευνας του Ατλαντικού Συμβουλίου.

Οι περισσότερες από τις εταιρείες αυτές είναι μικροεπιχειρήσεις των οποίων η νόμιμη όψη μοιάζει με χαμηλού επιπέδου εταιρεία προώθησης προϊόντων ή αποστολής email.

«Δυστυχώς η ζήτηση στην αγορά για παραπληροφόρηση είναι τεράστια», επισημαίνει ο Μπρούκι, «και πολλοί δρώντες σε αυτό το οικοσύστημα είναι παραπάνω και από πρόθυμοι να καλύψουν τη ζήτηση αυτή».

Να σημειωθεί πως σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, μόνο το 2020 εμπορικές εταιρείες με αντικείμενο την παραπληροφόρηση προς ενοικίαση έδρασαν σε τουλάχιστον 48 χώρες, το διπλάσιο δηλαδή από ό,τι το 2019, με τους ερευνητές να ταυτοποιούν 65 εταιρείες που προσφέρουν τέτοια υπηρεσία. Και τα στοιχεία αυτά δεν αποτελούν παραπληροφόρηση.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.