ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Oι πωλήσεις των πολυτελών καταστημάτων έκλεψαν την παράσταση στις ΗΠΑ

18:13 - 05 Ιαν 2006 | Ειδήσεις
Υψηλότερες των προβλέψεων ήταν οι πωλήσεις των μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων στις ΗΠΑ το Δεκέμβριο, σημειώνοντας αύξηση 3,5%. Τα κέρδη που αποκόμισαν, όμως, ήταν μετριοπαθή λόγω των μεγάλων εκπτώσεων στις οποίες προέβησαν σε μία προσπάθεια να προσελκύσουν τους πελάτες της τελευταίας στιγμής. Την παράσταση έκλεψαν, πάντως, τα καταστήματα πολυτελών ειδών.
Στην περίπτωση της Wal-Mart, όμως, η εξέλιξη δεν ήταν τόσο καλή, καθώς εκτιμάται ότι οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στο κατώτατο όριο των εκτιμήσεων της για το Δεκέμβριο, σημειώνοντας τη μικρότερη αύξηση των τελευταίων πέντε ετών, μόλις κατά 2,2%. Ετσι η διοίκησή της αναμένει ότι και τα κέρδη του τελευταίου τριμήνου θα διαμορφωθούν στο κατώτερο όριο των προβλέψεων της και συγκεκριμένα στα 82 σεντς ανά μετοχή έναντι 86 σεντς που είναι το ανώτατο. Σημειώνεται ότι τα προηγούμενα τρία τρίμηνα η αύξηση των κερδών της Wal Mart σημείωσε επιβράδυνση, οδηγώντας τη μετοχή κατά 11% χαμηλότερα το 2005. Αντίθετα, πολύ καλές επιδόσεις σημείωσαν την εορταστική περίοδο τα καταστήματα Macy's και Bloomingdale's τα οποία, όπως διαπιστώνεται, δεν επηρεάστηκαν ούτε από τις απεργίες στα μεταφορικά μέσα Οι πωλήσεις στη Federated Department Stores σημείωσαν άνοδο 3,4% και της Target 4,7%. Mε πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών τα παπούτσια και τα γυναικεία αξεσουάρ και τα παιδικά ρούχα, οι πωλήσεις στην P.C. Penney σημείωσαν άνοδο 2,2%, ενώ στην περίπτωση της Sears Holdings, η πορεία των πωλήσεων ήταν αρνητική, σημειώνοντας πτώση 11,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2004. Αντίθετα οι πωλήσεις της Gap, που είναι και η μεγαλύτερη αλυσίδα ρουχισμού, υποχώρησαν κατά 9%, ποσοστό πολύ υψηλότερο απ΄ότι ανέμενε η αγορά, δηλαδή 3,8%. Πάντως η εταιρεία διατηρεί τις προηγούμενες εκτιμήσεις της για τα κέρδη του έτους στο εύρος των 1,12 έως 1,17 δολ. ανά μετοχή, καθώς προχώρησε και σε μικρότερες εκπτώσεις. Οι πωλήσεις της Nordstrom, αλυσίδας με έδρα στο Seattle, σημείωσαν αύξηση 7,7% έναντι 3,6% που ανέμεναν οι αναλυτές. Σύμφωνα με μία πρώτη απογραφή, ώθηση έδωσαν οι πωλήσεις σε παπούτσια, καλλυντικά, αξεσουάρ και ανδρικού ρουχισμού, ενώ τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν οι πωλήσεις στο Νότο και τις νοτιοδυτικές πολιτείες. Είναι αξιοσημείωτο ότι η μετριοπαθής αύξηση των πωλήσεων και σε ορισμένες περιπτώσεις αρνητική πορεία επετεύχθη μετά από πολύ κόπο και ανταγωνισμό. Σε μία προσπάθεια να κερδίσουν πελάτες οι λιανέμποροι αποδύθηκαν σε έναν αγώνα προσφορών και εκπτώσεων. Στο πλαίσιο αυτό προχώρησαν σε εκπτώσεις που έφθασαν έως και 60% μέχρι τα Χριστούγεννα, ενώ προσέγγισαν το 75%. Παράλληλα προσέφεραν και ανοιξιάτικα είδη προκειμένου να προσελκύσουν πελατεία. Το αγοραστικό ενδιαφέρον προσέλκυσαν, πάντως, τα ηλεκτρονικά.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.