ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τέλος εποχής για τη Yahoo

12:54 - 11 Ιαν 2017 | Επιχειρήσεις
Τέλος εποχής για τη Yahoo
…και αρχή μιας νέας. Η πάλαι πότε «βασίλισσα» του διαδικτύου, και ειδικά στο θέμα των υπηρεσιών διαδικτυακού ταχυδρομείου, Yahoo!, παραδίδει τα κλειδιά του «μαγαζιού» στη Verizon Communications, ήτοι ιστοσελίδες, e-mail, εφαρμογές και διαφημιστικά, και θα ονομάζεται πλέον Altaba. Στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, οι μετοχές των δύο εταιρειών "εκτοξεύτηκαν" στον απόηχο της ανακοίνωσης.

Γρήγορο flashback για όσους δε θυμούνται: η Verizon αναδείχθηκε νικήτρια για την εξαγορά, αντί 4,8 δισ. δολαρίων, των βασικών δραστηριοτήτων της Yahoo, που περιλαμβάνουν τα πάντα πλην των μεριδίων της Yahoo στην Alibaba και την Yahoo Japan και της πνευματικής της ιδιοκτησίας. Εάν ο αριθμός του 1 δισεκατομμυρίου ενεργών χρηστών της Yahoo είναι ακριβής, τότε η Verizon πέτυχε ένα σπουδαίο deal, πληρώνοντας λιγότερα από 5 δολάρια για κάθε χρήστη.

Η διευθύνουσα σύμβουλος Marissa Mayer θα αποχωρήσει από το διοικητικό συμβούλιο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Τις θέσεις τους στο συμβούλιο θα παραχωρήσουν επίσης ο συνιδρυτής David Filo, ο επίτιμος πρόεδρος Maynard Webb και τρία ακόμη μέλη: οι Eddy Hartenstein, Richard Hill και Jane Shaw.

Το κλείσιμο της συμφωνίας σε τόσο χαμηλό τίμημα για την πάλαι ποτέ βασίλισσα του διαδικτύου είναι ενδεικτικό των κακών χειρισμών της Mayer. Όταν ανέλαβε τα ηνία τον Ιούλιο του 2012, ένας υπάλληλος κρέμασε στα γραφεία της εταιρείας μια αφίσα με το πρόσωπο της Mayer και από πάνω γραμμένη τη λέξη "ελπίδα" με κεφαλαία, έντονα γράμματα. Η αστέρας του τεχνολογικού κλάδου ήταν τότε η καλύτερη ελπίδα της "ηλικιωμένης" εταιρείας του διαδικτύου να σταθεί ξανά στα πόδια της έπειτα από πολλά χρόνια κακοδιαχείρισης, αμφισβητούμενων εξαγορών πολλών δισ. δολαρίων και ανικανότητας να εστιάσει είτε στην τεχνολογία, είτε στα μίντια. Αντ αυτού η Mayer θα αποχωρήσει πιθανότατα ως η τελευταία CEΟ μιας ανεξάρτητης Yahoo εξαιτίας μιας σειρά αντίστοιχων λαθών. 

Ωστόσο, η αποτυχία της εταιρείας να ανακάμψει δεν χρεώνεται εξ ολοκλήρου στην Mayer. Για το μεγαλύτερο μέρος της 21χρονης ιστορίας της, η Yahoo δεν είχε ξεκάθαρο σκοπό. Άλλαζε συνεχώς CEOs, δαπανούσε τεράστια ποσά για υπηρεσίες, όπως η Geocities, ενώ έχασε γρήγορα το προβάδισμα από νεότερους κολοσσούς της διαφήμισης στο διαδίκτυο, όπως η Google και τo Facebook. Όταν ρωτήθηκε τι πήγε στραβά υπό τη διοίκηση της Mayer, ένας πρώην υπάλληλος απάντησε: "Ρωτήστε όλους τους CEOs που προηγήθηκαν".

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.