ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Google: Αντιμέτωπη με κατηγορίες για αποστολή προσωπικών δεδομένων σε διαφημιστές

16:11 - 04 Σεπ 2019 | Επιχειρήσεις
Google: Αντιμέτωπη με κατηγορίες για αποστολή προσωπικών δεδομένων σε διαφημιστές
H Google είναι αντιμέτωπη με κατηγορίες για τη χρήση κρυμμένων ιστοσελίδων με σκοπό να στέλνει σε διαφημιστικές εταιρείες τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της, παρακάμπτοντας τους κανόνες της Ε.Ε. για την ιδιωτικότητα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, έρχονται στη δημοσιότητα νέα στοιχεία που παρέδωσε στην ιρλανδική ρυθμιστική αρχή η Brave, ένας μικρός ανταγωνιστής της Google, σύμφωνα με τα οποία ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός «εκμεταλλεύεται προσωπικά δεδομένα χωρίς επαρκή έλεγχο ή μέριμνα για την προστασία δεδομένων».

Η αμερικανική εφημερίδα αναφέρει ότι η ρυθμιστική αρχή, η οποία εποπτεύει την ευρωπαϊκή δραστηριότητα της Google, διερευνά κατά πόσον η αμερικανική εταιρεία χρησιμοποιεί ευαίσθητα δεδομένα όπως η φυλή, η υγεία και οι πολιτικές αντιλήψεις των χρηστών της για να τους προβάλει τις κατάλληλες διαφημίσεις.

Ο Τζόνι Ράιαν, στέλεχος της Brave, ανέφερε πως ανακάλυψε τις κρυμμένες ιστοσελίδες, καθώς προσπαθούσε να πως τα δεδομένα του συναλλάσσονταν στο διαφημιστικό «χρηματιστήριο» της Google, το Authorized Buyers. Ο κ. Ράιαν διαπίστωσε πως η Google τον είχε ταυτοποιήσει με έναν αναγνωριστικό ανιχνευτή (tracker) τον οποίο τροφοδοτούσε σε άλλες εταιρείες οι οποίες συνδέονταν σε μια κρυμμένη ιστοσελίδα. Η ιστοσελίδα δεν είχε κάποιο περιεχόμενο αλλά είχε μια μοναδική διεύθυνση η οποία την συνέδεε με την δραστηριότητα του κ. Ράιαν στο διαδίκτυο.

Χρησιμοποιώντας τον ανιχνευτή της Google, ο οποίος βασίζεται στην τοποθεσία του χρήστη και τη συγκεκριμένη ώρα της περιήγησης στο διαδίκτυο, οι εταιρείες μπορούσαν να ταιριάξουν τα προφίλ τους για τον κ. Ράιαν και τη διαδικτυακή συμπεριφορά του με προφίλ από άλλες εταιρείες, ώστε να του προβάλλουν συγκεκριμένες διαφήμισες. Οεντόπισε έξι διαφορετικές ιστοσελίδες που προωθούσαν τον ανιχνευτή του μετά από μια ώρα περιήγησης στο διαδίκτυο μέσω του Google Chrome. Ο ανιχνευτής περιείχε τη φράση «google push» και είχε σταλεί σε τουλάχιστον οκτώ διαφημιστικές εταιρείες.

«Η πρακτική αυτή είναι κρυφή με δύο τρόπους: πρώτον η Google δημιουργεί μια σελίδα την οποία ο χρήστης δεν βλέπει ποτέ, είναι κενή, δεν έχει περιεχόμενο αλλά επιτρέπει σε τρίτα μέρη να παρακολουθούν τον χρήστη» σημείωσε ο κ. Ράιαν, ο οποίος πρόσθεσε ότι «Δεν είχα ιδέα ότι συνέβαινε αυτό».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.