ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τα NFTs αλλάζουν το μάρκετινγκ των εταιρειών Κύριο

09:55 - 10 Οκτ 2021 | Νομίσματα
Τα NFTs αλλάζουν το μάρκετινγκ των εταιρειών
Οι μη-ανταλλάξιμες μάρκες, ή αλλιώς non-fungible tokens (NFTs) όπως είναι γνωστές, δημιουργούν μία νέα αγορά πνευματικών ιδιοκτησιών που αποκτούν ενεργό ρόλο στη μέτα-μοντέρνα οικονομία.

Τα NFTs είναι ψηφιακά αρχεία που βασίζονται σε blockchain και επιτρέπουν στους συλλέκτες να τους ανήκουν μοναδικά έργα περιορισμένης ποσότητας, τα οποία ανεβαίνουν σε αξία μέσω μίας διαδικασίας προσφορών. Αυτά τα αντικείμενα, τα οποία μπορεί να είναι έργα τέχνης, μπορούν να έχουν μόνο έναν επίσημο ιδιοκτήτη την φορά. Είναι ξεχωριστά καθώς έχουν μοναδικούς κωδικούς αναγνώρισης και metadata.

Για παράδειγμα, το να έχεις ένα αντίγραφο JPEG της Έναστρης Νύχτας του Βαν Γκογκ δεν έχει αξία, γιατί αυτό μπορεί να ανήκει σε πολλούς απλά αντιγράφοντας το JPEG. Το NFT του έργου, όμως, είναι σαν να σου ανήκει το πρωτότυπο, του οποίου η αυθεντικότητα είναι πιστοποιημένη και αποκτά αξία.

Τα NFTs είναι δηλαδή ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία, όπως έργα τέχνης, φωτογραφίες, βίντεο, μουσική, μαγνητοταινίες, πολυμέσα, εικονική πραγματικότητα ή ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Τα NFTs έρχονται με... φόρα και αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι εταιρείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εταιρεία ψηφιακής αναλυτικής, DappRadar, η οποία ανιχνεύει δεδομένα των NFTs σε διάφορες πλατφόρμες, δήλωσε ότι η συνολική αγορά σε όγκο που είχε δημιουργηθεί από τα NFTs το 2020 ήταν $95 εκατομμύρια. Μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2021 αυτός ο αριθμός είχε ανέβει στα $2.5 δισεκατομμύρια.

Σύμφωνα με μία έρευνα, το 40% των συμμετεχόντων ξέρουν τι είναι τα NFTs ενώ το 80% τα έχει ακούσει. Οι millenials είναι αυτοί που επενδύουν συνήθως σε NFTs καθώς και οι συλλέκτες που εισπράττουν περισσότερα από $100,000. Από τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα NFT, το μεγαλύτερο ποσοστό (36%) είπε ότι θα ήθελε να αγοράσει ένα τραγούδι. Το επόμενο υψηλότερο (35%) είπε ότι ενδιαφέρεται για ψηφιακά έργα τέχνης και το 33% ενδιαφέρεται για βίντεο.

Οι εταιρείες Taco Bell, Coca-Cola, Campbell’s , Microsoft και Nike, ήταν ανάμεσα στις εταιρείες που παρουσίασαν NFTs. Ενώ τα NFTs πωλούνται εδώ και μερικά χρόνια, έγιναν πιο γνωστά νωρίτερα φέτος, όταν ο ψηφιακός καλλιτέχνης Beeple έκανε δημοπρασία για ένα NFT για $69 εκατομμύρια και ο Jack Dorsey πούλησε το πρώτο του tweet “just setting up my twttr” για $2.9 εκατομμύρια.

Τι νέο φέρνουν στο μάρκετινγκ

Η τεχνολογία των NFTs μπορεί να παρέχει νέες εμπειρίες στους χρήστες και να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα και την προτίμηση για τις εταιρείες. Οι διαφημιστικές καμπάνιες μέσω κινητών τηλεφώνων οι οποίες χρησιμοποιούν NFTs μπορούν να διανεμηθούν σε διάφορες ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία των NFT για να παρέχουν εξατομικευμένα δώρα και κουπόνια στους πελάτες τους.

Οι εταιρείες μπορούν να νομισματοποιήσουν τις διαφημίσεις πολλές φορές κάνοντάς τες NFTs. Τα NFTs ανοίγουν την πόρτα για νέες πηγές εσόδων για τις εταιρείες πουλώντας προϊόντα σε μία αποκλειστικά ψηφιακή μορφή ή σαν συμπληρωματικά σε φυσικά προϊόντα.

Πολλές εταιρείες δίνουν τα έσοδά τους από τα NFTs σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, το οποίο είναι μία πολύ καλή στρατηγική, καθώς οι καταναλωτές σήμερα είναι τέσσερις με έξι φορές πιο πιθανό να αγοράσουν από εταιρείες που έχουν φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Άλλη μία καινοτόμα πλευρά των NFTs είναι ότι μπορούν να ανατρέψουν τον τρόπο με τον οποίο είναι διανεμημένα και νομισματοποιούνται τα ψηφιακά ΜΜΕ. Τώρα, το περισσότερο ψηφιακό περιεχόμενο νομισματοποιείται από διαφημίσεις σε πλατφόρμες όπως η Facebook. Τα NFTs έχουν τη δυνατότητα να βάλουν τον δημιουργό στο κέντρο και να επιτρέψουν στους δημιουργούς των ψηφιακών αγαθών να βγάλουν κέρδη απευθείας, χωρίς τη χρήση ενδιάμεσων, όπως το Facebook.

Καθώς τα NFTs παίρνουν περισσότερη προσοχή, όλο και περισσότερες εταιρείες θα πειραματιστούν και θα κυκλοφορήσουν δικά τους ψηφιακά συλλεκτικά αγαθά. Αυτό είναι μία ευκαιρία για τις εταιρείες για να έχουν επιπλέον έσοδα και για να δημιουργήσουν μοναδικές εμπειρίες με τους καταναλωτές.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.