ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Υπάρχει ακόμα "λίπος" στην εταιρική κερδοφορία - Aπό τα "έτοιμα" επενδύουν οι ελληνικές επιχειρήσεις

13:20 - 30 Μαρ 2011 | Επιχειρήσεις
Ακόμα στις δικές τους δυνάμεις πατούν οι ελληνικές επιχειρήσεις προκειμένου να αναπτυχθούν. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Grand Thornton σχετικά με τα deals, τα οποία, σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τις μη εισηγμένες στα χρηματιστήρια, εταιρείες. Στην Ελλάδα, τα ποσοστά των ελληνικών επιχειρήσεων που σκοπεύουν να αναπτυχθούν μέσω εξαγορών έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των μη εισηγμένων επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα και στοχεύουν να αναπτυχθούν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, δήλωσαν πως θα το υλοποιήσουν είτε μέσω σωρευμένων κερδών (34,8%), είτε μέσω τραπεζικού δανεισμού (32,3%). Επιπρόσθετα, ένα ακόμα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων επιχειρηματιών (25,3%) δήλωσε ότι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν την ανάπτυξη τους μέσω ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων από εγχώριους ή/και ξένους επενδυτές..

Ο κ. Mike Hughes, Global leader of M&A για την Grant Thornton International, αναφέρει: "Σε περιόδους εξυγίανσης οικονομικών και χρηματοδοτικών συνθηκών, οι επιχειρήσεις στρέφονται και πάλι στις εξαγορές, ως τρόπο αύξησης των εσόδων τους, ως μέσο στρατηγικής ανάπτυξης".

Οι μη εισηγμένες επιχειρήσεις στις BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα) είναι μεταξύ των πρωτοπόρων, με το 44% (κατά Μ.Ο.) των ερωτηθέντων να εξετάζουν το ενδεχόμενο εξαγορών, έναντι ποσοστού 27% (κατά Μ.Ο.) το 2010. Με γνώμονα την επιθυμία να διεισδύσουν σε νέες αγορές και να αποκτήσουν νέες τεχνολογίες, το 45% των επιχειρήσεων στην Κίνα σχεδιάζουν να αναπτυχθούν μέσω εξαγορών, σημειώνοντας αύξηση 19% σε σχέση με το 2010. Ομοίως, οι επιχειρήσεις στην Ινδία έχουν, εκ νέου, στραφεί προς εξαγορές, με το 40% να προσδοκούν ότι οι συναλλαγές τους στα επόμενα τρία χρόνια θα είναι διασυνοριακές.

Συγκεκριμένα, ο κ. Mahad Narayanamoni, M&A Partner της Grant Thornton στην Ινδία θεωρεί ότι αυτή η εικόνα αντικατοπτρίζει την "ωρίμαση" των επιχειρήσεων στη χώρα του. "Οι επιχειρήσεις στην Ινδία έχουν πλέον αποκτήσει μεγαλύτερη εμπειρία στις συμφωνίες διεθνών συγχωνεύσεων και εξαγορών και θεωρούνται ισχυροί παίχτες στην απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο. Η υιοθέτηση αναγνωρισμένων brands, η πρόσβαση σε διεθνείς αγορές και η ενδυνάμωση των νέων τεχνολογιών για τις αγορές της Ινδίας, αποτελούν ορισμένους από τους βασικούς λόγους που θα πραγματοποιήσουν εξαγορές οι επιχειρήσεις στην Ινδία."

 

Τελευταία τροποποίηση στις 15:15 - 30 Μαρ 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.