• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Σε τεντωμένο σχοινί οι ισορροπίες στον κλάδο των ηλεκτρικών

13:32 - 26 Ιουλ 2006 | Επιχειρήσεις

«Μπαράζ» εξελίξεων κυοφορεί ο κλάδος των ηλεκτρικών ειδών μετά και από τις τελευταίες πληροφορίες αφενός για τάχιστη επέκταση της Media Markt, και αφετέρου για υποβολή αίτησης υπαγωγής στο άρθρο 44 περί εξυγίανσης από την εταιρεία Βασιλάκη, καθώς και εξαιτίας των σημαντικών προβλημάτων ρευστότητας που δείχνει να αντιμετωπίζει η εταιρεία Συκάρης. Η τελευταία μάλιστα σύμφωνα με έγκυρες πηγές από τα 21 καταστήματα που λειτουργούσε σήμερα δεν ξεπερνά τα οκτώ σημεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι και η εταιρεία Συκάρης μετά και από τις ανεπιτυχείς συζητήσεις που είχε η διοίκησή της με τους συνεταιρισμούς ηλεκτρικών ειδών στο πλαίσιο των οποίων εξετάζονταν το ενδεχόμενο σύμπραξης με κάποιον από αυτούς θα πάρει οσονούπω το δρόμο για το άρθρο 44.

 

Εξελίξεις που αναμφίβολα ταράζουν ακόμη περισσότερο τα θεμέλια του κλάδου, αν σκεφτεί κανείς ότι μέσα σε διάστημα μόλις δύο ετών τρεις βασικές παίκτες της αγοράς των ηλεκτρικών –κατά σειρά Κορασίδης, Βασιλάκης και Συκάρης- ενέδωσαν στην πίεση του εντεινόμενου ανταγωνισμού και πραγματικά κανείς δεν μπορεί να ξέρει πόσο επιτυχημένη τελικά θα είναι η πορεία τους μετά την ολοκλήρωση της εξυγίανση τους.

 

Media Markt

 

Στο πλαίσιο των ραγδαίων ανακατατάξεων, η γερμανική αλυσίδα Media Markt εμφανίζεται να έχει βάλει πλώρη για το τρίτο της σημείο που θα είναι στις παλιές εγκαταστάσεις των ψυγείων Αποστόλου στο ύψος της Θηβών, όπου έχει μισθώσει χώρο περί τα 6.000 τ.μ., ενώ έχει κλείσει τέταρτο σημείο στο εμπορικό κέντρο Βωβός στο Παλαιό Φάληρο αλλά και ένα πέμπτο στο Δυτικό Τμήμα της Συμπρωτεύουσας. Παράλληλα πηγές υποστηρίζουν, ότι η γερμανική πολυεθνική έχει ξεκινήσει να προλειαίνει το έδαφος για την είσοδο στην ελληνική αγορά της θυγατρικής της Saturn. H τελευταία δραστηριοποιείται με μικρότερα καταστήματα εκτάσεως περίπου 1.000-1.200 τ.μ. και ο στόχος είναι να αναπτύξει δίκτυο κατά βάση σε πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου, επαρχιακές πόλεις και νησιά.

 

Υπό το πρίσμα των νέων αυτών συνθηκών που αναμένεται να κορυφώσουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο οι παραδοσιακοί παίκτες έχουν προχωρήσει σε μία εκ βάθρων αναδιοργάνωση της πολιτικής τους. Μεγάλης εκτάσεως καταστήματα, διευρυμένη ποικιλία προϊόντων με απίστευτες προσφορές και focus σε είδη που αναπτύσσονται ταχύτατα αλλά και εμφανίζουν σημαντικά περιθώρια κέρδους, όπως τα αναλώσιμα και η κινητή τηλεφωνία καθώς και η υιοθέτηση ακόμη πιο εξελιγμένωντρόπων εξυπηρέτησης θα απασχολήσουν τους παραδοσιακούς παίκτες στα ηλεκτρικά είδη το επόμενο διάστημα.

 

Κωτσόβολος τουτέστιν Dixons

Αναλυτικότερα η εταιρεία Κωτσόβολος εγκαινίασε πρόσφατα το Μega Κωστόβολος στη Ν.Ευκαρπίατο οποίο συγκεντρώνει όλες τις καινοτομίες που εφαρμόζει στα Μega καταστήματά της αλλά και σε όλα τα ανανεωμένα σημεία του ομίλου. Σήμερα υπάρχουν έξι Mega καταστήματα και ο στόχος είναι να δημιουργηθούν άλλα τέσσερα μέσα στους επόμενους 18 μήνες. Ετσι τα καταστήματα Mega θα φθάσουν συνολικά τα 10 μέχρι τα τέλη του 2007 και θα προσθέσουν επιπλέον 13.000 τ.μ. στη συνολική επιφάνεια πωλήσεων του δικτύου. Eν τω μεταξύ η εταιρεία προκειμένου να διευρύνει το δίκτυό της σε περιοχές που θεωρείται ασύμφορη η λειτουργία μεγάλων καταστημάτων, όπως για παράδειγμα σε νησιά αποφάσισε να διευρυνθεί και μέσω franchising. Ηδη το πρώτο κατάστημα franchising λειτούργησε στη Κω,, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία διερευνά τη Μυτιλήνη, τη Ζάκυνθο και τη Σαντορίνη. Ο στόχος πάντως είναι η δημιουργία 20 franchising καταστημάτων εντός της προσεχούς τριετίας.

 

Ηλεκτρονική Αθηνών

Kαθαρά κέρδη της τάξεως των 4 εκατ. ευρώ αναμένεται να εμφανίσει στο τέλος της φετινής χρήσης η Ηλεκτρονική Αθηνών. Η αύξηση του μεριδίου αγοράς, η κατά 15% ενίσχυση των μετά φόρων κερδών σε ετήσια βάση αλλά και η επέκταση στα Βαλκάνια αποτελούν τις βασικότερες προτεραιότητες της εταιρείας. Ο στόχος είναι μέχρι τα τέλη του 2008 το μερίδιο αγοράς της εταιρείας να έχει φθάσει στο 16% από 11% που είναι σήμερα γεγονός π

Penna Reporter Mamamia CityWoman