ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Διαχρονική μείωση παρουσιάζουν οι συνολικές πωλήσεις ανταλλακτικών αυτοκινήτων

08:53 - 11 Ιουν 2013 | Επιχειρήσεις
Η αγορά των ανταλλακτικών για επιβατικά αυτοκίνητα διακρίνεται σε δύο κατηγορίες: στα λεγόμενα «γνήσια» που εισάγονται από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και στα ανταλλακτικά «after market», τα οποία εισάγονται από αρκετές επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται γενικότερα στο χώρο του αυτοκινήτου.

Η ζήτηση για τα ανταλλακτικά συνδέεται άμεσα με την εξέλιξη του στόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων και επηρεάζεται από την τιμή πώλησης των προϊόντων σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα των κατόχων οχημάτων. Οι τελευταίοι παράγοντες «κατευθύνουν» αρκετές φορές τη ζήτηση μεταξύ «γνήσιων» και «after market» ανταλλακτικών ή τη στρέφουν σε οικονομικότερες λύσεις (π.χ. μεταχειρισμένα).  Οι τελευταίες μεταβολές και προοπτικές εξέλιξης του συγκεκριμένου κλάδου παρουσιάζονται στη δέκατη έκδοση της σχετικής Κλαδικής Μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAPGroup Α.Ε.

Η συνολική εγχώρια αγορά των ανταλλακτικών επιβατικών αυτοκινήτων βάσει αξίας κινήθηκε ανοδικά την περίοδο 1998-2007, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 8,7%. Αντίθετα, από το 2008 η αγορά παρουσιάζει έντονη πτωτική πορεία. Συγκεκριμένα, το 2010 οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 21% περίπου, ενώ το 2011 το ποσοστό μείωσης κυμάνθηκε στο 11%. Η καθοδική πορεία στις συνολικές πωλήσεις ανταλλακτικών συνεχίστηκε και το 2012, με εκτιμώμενο ποσοστό μείωσης της τάξης του 13%».

Οι πωλήσεις των επιχειρήσεων που εισάγουν «γνήσια» ανταλλακτικά (ουσιαστικά πρόκειται για τις εταιρείες αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων), εκτιμάται ότι κάλυψαν το 62% της συνολικής αξίας της αγοράς ανταλλακτικών το 2011. Το υπόλοιπο 38% εκτιμάται ότι καλύφθηκε από τις επιχειρήσεις εισαγωγής ανταλλακτικών «Αfter Μarket». Μεταξύ των δύο κατηγοριών ανταλλακτικών, μεγαλύτερη μείωση παρουσιάζουν τα «γνήσια» ανταλλακτικά σε σχέση με τα «after market

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.