• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Starbucks εναντίον Mikel: Μάχη μέχρι τελικής πτώσεως...τιμών

12:04 - 23 Ιουν 2014 | Επιχειρήσεις
Αν και τα Mikel βασίστηκαν στην ιδέα των Starbucks όταν πρωτοξεκίνησαν το 2008, σήμερα έχουν γίνει ο μεγάλος τους ανταγωνιστής με αποτέλεσμα, η αμερικάνικη εταιρεία να προχωρά σε σημαντική μείωση των τιμών της στην Ελλάδα.

Η αύξηση του κόστους του καφέ οδηγεί τα Starbucks να αυξήσουν τις τιμές για ορισμένα ροφήματα καφέ αυτή την εβδομάδα, όπως αναφέρει η Wall Street Journal. «Από την Τρίτη, ορισμένα ροφήματα στα αμερικάνικα καταστήματα των Starbucks, θα αυξηθούν κατά 5 με 20 σεντς», γράφει η εφημερίδα. Αλλά υπάρχει μία χώρα όπου τα Starbucks μειώνουν τις τιμές τους- η Ελλάδα. Οπως σημειώνει το Forbes, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της WSJ στην πόλη της Θεσσαλονίκης, για παράδειγμα, η εταιρεία μειώνει σημαντικά τις τιμές για πολλά ροφήματα καφέ. Ένα διπλό espresso κοστίζει πλέον 2 ευρώ, από 2,60 πριν. Ενα espresso macchiato 2,50 ευρώ από 2,95 εύρω και ένα καπουτσίνο Freddo 3,95 ευρώ από 4,65 ευρώ.

Ο λόγος για τη μείωση των τιμών είναι μια πρόσφατη πτώση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ), τον οποίο τα Starbucks θα «περάσουν» στους πελάτες, σύμφωνα με έναν από τους baristas .Ομως, όπως επισημαίνεται, οι μειώσεις των τιμών είναι αρκετά μεγάλες, πολύ περισσότερο από ό, τι δικαιολογείται από τη μείωση του ΦΠΑ.

Οπως επισημαίνει το Forbes, πίσω από αυτή τη νέα πολιτική μείωσης των τιμών των Starbucks στην Ελλάδα, δεν είναι ο ΦΠΑ, αλλά ο ανταγωνισμός. Και μάλιστα ο ανταγωνισμός από τα Mikel.

Τα Mikel, ξεκίνησαν το 2008 στη Λάρισα, σημειώνει το Forbes, «μια βόρεια ελληνική πόλη, όπου η κατανάλωση καφέ είναι μια καθημερινή ιεροτελεστία», σε μία προσπάθεια να «αναπαράγουν» το μοντέλο των Starbuck » από πολλές απόψεις: άνετα καταστήματα σε κεντρικά σημεία, μια ποικιλία από καφέ και χυμούς, και καλά εκπαιδευμένους υπαλλήλους με μαύρες στολές. Πιο σημαντικά, τα Mikel πλέον έχουν γίνει ένας δημοφιλής προορισμός για τους νέους, βοηθώντας την εξάπλωση της εταιρείας και την αλματώδη ανάπτυξή της, νικώντας πλέον τα Starbucks με διαφορά.

Στη Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, έχει ήδη 20 καταστήματα Mikel και το Starbucks και μόνο το 4 - με κάποια καταστήματα Mikel να βρίσκονται ακριβώς δίπλα στο Starbucks. Επίσης, η ταχεία εξάπλωση της νέας αλυσίδας φαίνεται να έχει βάλει τα Starbucks σε θέση άμυνας, τροφοδοτώντας έναν πόλεμο τιμών που δεν συναντάται σε άλλες αγορές του εξωτερικού. Τα Mikel προσφέρουν πολλές εκπτώσεις στα προϊόντα τους, κάτι που φυσικά προσελκύει πελάτες.

Το ερώτημα στο μυαλό κάποιων ειδικών της ελληνικής βιομηχανίας franchise είναι, όπως σημειώνει το περιοδικό, αν τα Starbucks θα καταλήξουν να έχουν την ίδια τύχη με τα McDonalds, ενώ επισημαίνουν πως δεν θα ήταν καθόλου περίεργο αν τα Mikel θα κατευθυνθούν στο εγγύς μέλλον προς την Αμερική.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman