ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Nέα επένδυση από τους Ελληνες στη Πολωνία

00:03 - 23 Οκτ 2014 | Επιχειρήσεις
Nέα επένδυση από τους Ελληνες στη Πολωνία
Αμείωτο παραμένει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον των Ελλήνων για την αγορά της Πολωνίας.

Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνουν και τα πρόσφατα εγκαίνια του εργοστασίου ‘’FIFOR POLSKA Sp. Zoo’’ -ακόμη δεν έχει εξακριβωθεί ο ιδιοκτήτης- που όπως λέγεται ανήκει σε ελληνικά συμφέροντα. To εργοστάσιο που θα παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας -σνακς (πατατάκια, γαριδάκια, ξηρούς καρπούς)-, βρίσκεται στην Ειδική Οικονομική Ζώνη του Tarnobrzeg ( μία από τις 14 που λειτουργούν στη Πολωνία) πλησίον της πόλης Radom (περίπου 110 χλμ. νότια της Βαρσοβίας).

 

Οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου καταλαμβάνουν έκταση 15.500 τ.μ., ενώ στο εργοστάσιο σε πρώτη φάση θα απασχοληθούν 150 εργαζόμενοι με προοπτική αύξησης στους 250 έως το 2018. Η εταιρεία θα τροφοδοτεί προς το παρόν την τοπική αγορά με τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα της, ενώ στόχος της είναι και η εξαγωγική δραστηριότητα τόσο σε χώρες της Δυτικής όσο και της Ανατολικής Ευρώπης.

 

Τάσεις λιανικού εμπορίου


Σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας OC&C, οι Πολωνοί προτιμούν να ψωνίζουν σε εξειδικευμένα καταστήματα. Επίσης, τείνουν να προτιμούν τις επιχειρήσεις που συνδέουν αποτελεσματικά – και με τρόπο ολοκληρωμένο – τη διαδικτυακή παρουσία τους με τα συμβατικά καταστήματά τους (φυσική παρουσία). Οι τρεις κορυφαίες λιανεμπορικές επιχειρήσεις της χώρας είναι η Allegro, η Rossmann και η IKEA. Η αλυσίδα ηλεκτρονικών RTV Euro AGD αναρριχήθηκε στη 10η θέση (από 28η πέρυσι) της σχετικής κατάταξης, χάρις στο βολικό μοντέλο πωλήσεών της “click-and-collect”.

Ο ιστότοπος δημοπρασιών Allegro ήταν πρώτος στις κατηγορίες αξιολόγησης της έρευνας που σχετίζονταν με τα κριτήρια «χαμηλή τιμή», «ευρεία προσφορά», «ανταπόκριση προϊόντων στις ανάγκες των πελατών», «σχέση ποιότητας-τιμής». Η αλυσίδα καταστημάτων πώλησης φαρμακευτικών και καλλυντικών Rossmann ήταν πρώτη στις κατηγορίες «ποιότητα υπηρεσιών» και «εμπιστοσύνη πελατών». Η Super-Pharm, του ίδιου κλάδου, ήταν πρώτη στην κατηγορία «ποιότητα προϊόντων», ενώ η αλυσίδα supermarkets Alma ήταν πρώτη στην κατηγορία “look and feel”. Θετικά αποτιμούν οι καταναλωτές την προσφορά εξατομικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών, ακόμα και όταν ψωνίζουν από αλυσίδες ή αγοράζουν τυποποιημένα προϊόντα.

 Για παράδειγμα, τα κοσμηματοπωλεία Pandora, που δίνουν τη δυνατότητα να διαμορφώσει κανείς ένα κόσμημα σύμφωνα με τις ιδιαίτερες προτιμήσεις του, αναρριχήθηκαν στη 13η θέση της κατάταξης, από 26η πέρυσι, ενώ οι (ανταγωνίστριες της Pandora) Apart και Kruk έπεσαν στην 5η (από 1η) και στην 43η  (από 29η) θέση αντίστοιχα. Η έρευνα έλαβε υπ’ όψιν τις απόψεις 32.000 ερωτηθέντων καταναλωτών από εννέα χώρες (Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, ΗΠΑ, Ινδία, Βραζιλία, Κίνα, Τουρκία, Πολωνία), εκ των οποίων 2.032 από την Πολωνία.

 

Δ. Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 17:32 - 22 Οκτ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.