ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εξαγορές, νέα σημεία και κοινωνική τιμολογιακή πολιτική, η ατζέντα της ΑΒ για το 2015

01:00 - 17 Νοε 2014 | Επιχειρήσεις
Εξαγορές, νέα σημεία και κοινωνική τιμολογιακή πολιτική, η ατζέντα της ΑΒ για το 2015
Πάνω από 100 εκατ. ευρώ επενδύσεις σχεδιάζει για τη νέα χρονιά η ΑΒ Βασιλόπουλος. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες οι επενδύσεις αυτές αφορούν αφενός τα νέα καταστήματα -συμπεριλαμβάνονται και εξαγορές σημείων- αλλά και την κοινωνική τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει η εταιρεία μέσα από διάφορες προωθητικές ενέργειες όπως εκπτώσεις (ποσοστά) ή sticker κ.λπ.
Μόνο το 2014 η εταιρεία επένδυσε 55 εκατ. ευρώ για νέα καταστήματα (συν την εξαγορά σημείων) και σχεδόν 80 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα των μειωμένων της τιμών. 
 
Το πλάνο για το 2015 σύμφωνα πάντα με αποκλειστικά στοιχεία είναι η δημιουργία 20 εταιρικών καταστημάτων και τουλάχιστον 8 με την μέθοδο της δικαιόχρησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα τέλη του 2013 τα καταστήματα ΑΒ ανέρχονταν σε 281, ενώ στα τέλη Σεπτεμβρίου 2014 είχαν αυξηθεί στα 305. 
 
Παρά το αρνητικό κλίμα που πλήττει το οργανωμένο λιανεμπόριο η εταιρεία, σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος θα κλείσει με +3% στις πωλήσεις της. Γεγονός που σημαίνει ότι ο τζίρος της θα φθάσει το 1,8 δισ. ευρώ από 1,74 δισ.. ευρώ που ήταν το 2013. Στο σημείο αυτό, αξίζει να επισημανθεί ότι από το 2009 μέχρι και σήμερα, το μέγεθος της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει συρρικνωθεί κατά 30%. Αυτό σημαίνει ότι ήταν πάνω από 11,5 δισ. ευρώ και σήμερα είναι σχεδόν 8,5 δισ. ευρώ. Ειδικότερα δε για φέτος οι εκτιμήσεις είναι ότι θα διατηρηθεί το αρνητικό πρόσημο και οι απώλειες θα είναι της τάξεως του 2%.
 
Το θέμα είναι ότι λόγω των θετικών αυτών επιδόσεων που παρουσιάζει η ελληνική θυγατρική πήρε και το πράσινο φως από την πολυεθνική μητρική να εντείνει την επέκτασή της στην εσωτερική αγορά πετυχαίνοντας ταυτόχρονα αύξηση πωλήσεων αλλά και ενίσχυση του μεριδίου αγοράς που ελέγχει σε πανελλαδική βάση. 
 
Πρόσφατα ο βελγικός όμιλος δημοσίευσε τα αποτελέσματα εννεαμήνου στη ζώνη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που περιλαμβάνει την Ελλάδα, τη Σερβία και τη Ρουμανία. Τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου σε 2,25 δισ. ευρώ έναντι 2,17 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013, σημειώνοντας αύξηση 3,4%. 
 
Σύμφωνα με την Delhaize, η ανάπτυξη στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης είναι κυρίως αποτέλεσμα της αύξησης των καταστημάτων, κυρίως της ΑΒ, κάτι που έχει οδηγήσει και σε αύξηση του μεριδίου αγοράς. 

 

Τα λειτουργικά κέρδη για την Delhaize στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ανήλθαν σε 76 εκατ. ευρώ, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ το λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στο 3,5% από 3,4% το 2013. Στο τρίτο τρίμηνο του έτους, ωστόσο, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Delhaize αυξήθηκε από 4% σε 4,3%, καθώς o όμιλος διασφάλισε καλύτερους όρους στις συναλλαγές τους με τους προμηθευτές, εξέλιξη η οποία αφορά και την ελληνική αγορά, όπως έγινε σαφές κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τη διοίκηση του ομίλου.

Συνολικά η Delhaize αύξησε στο εννεάμηνο τα έσοδά της κατά 1,3%, στα 15,85 δισ. ευρώ, με τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες να ανέρχονται σε 155 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9,4% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2013.

Μεταξύ άλλων η διοίκηση της Delhaize ανακοίνωσε πρόσφατα ότι συμφώνησε να πουλήσει τα 66 καταστήματα με το σήμα Bottom Dollar Food (πρόκειται για αλυσίδα soft discounter, δηλαδή με σημαντικό αριθμό κωδικών ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων) που διαθέτει στις ΗΠΑ στον όμιλο της Aldi. Η κίνηση αυτή της αποεπένδυσης από τις ΗΠΑ εντάσσεται στη στρατηγική επιλογή του βελγικού ομίλου να επικεντρωθεί στις κύριες αγορές ενδιαφέροντός του.

 

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 16:15 - 16 Νοε 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.