ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το εστιατόριο είναι το επιχειρηματικό όνειρο του Έλληνα στην κρίση

13:39 - 17 Φεβ 2016 | Επιχειρήσεις
Το εστιατόριο είναι το επιχειρηματικό όνειρο του Έλληνα στην κρίση
Εστιατόρια και καφέ ήταν σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις που άνοιξαν το 2015, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου. Τον ίδιο κλάδο όμως αφορούν και τα λουκέτα καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που φαίνεται ότι δεν τα καταφέρνουν.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία του Μητρώου οι συστάσεις εταιρειών όλων των νομικών μορφών για τη χρονιά, που πέρασε ήταν 29.993 και οι διαγραφές, επίσης όλων  των νομικών μορφών ήταν 26.347.

Στην κορυφή προτιμήσεων βρίσκονται οι υπηρεσίες που παρέχονται από καφετέρια, καφέ μπαρ και στην τρίτη θέση βρίσκονται τα φαρμακεία. Ακολουθούν τα αναψυκτήρια, τα εστιατόρια, το λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, τα σνάκ μπάρ (με παροχή σερβιρίσματος), η αγοραπωλησία ιδιόκτητων ακινήτων, οι δραστηριότητες παροχής επιχειρηματικών συμβουλών  και άλλων συμβουλών διαχείρισης και οι υπηρεσίες παροχής συμβουλών σε θέματα μάρκετινγκ.

Στον αντίποδα στην πρώτη από τις δέκα πρώτες θέσεις με τις επιχειρήσεις που κλείνουν είναι οι καφετέριες και στη δεύτερη τα σνακ μπάρ. Στην τρίτη θέση είναι τα σουβλατζίδικα – ψητοπωλεία με δυνατότητα σερβιρίσματος, ακολουθούν τα παντοπωλεία, τα καφενεία (χωρίς τεχνικά μια μηχανικά παιχνίδια). Στην έκτη και έβδομη θέση είναι το λιανεμπόριο ρούχων και παπουτσιών ακολουθεί το λιανεμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, τα εστιατόρια και τα προϊόντα καπνού.

Δημοφιλείς οι ιντερνετικές υπηρεσίες το 2014

Στην αντίστοιχη λίστα των δέκα πιο «δημοφιλών» δραστηριοτήτων για το 2014 πάλι κυριαρχούνν οι επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Στην έβδομη θέση επιλογών των νέων επιχειρηματιών βρίσκονται οι υπηρεσίες δημιουργίας ιστοσελίδων στο διαδίκτυο. Ακολουθούσαν οι υπηρεσίες παροχής συμβουλών σε θέματα μάρκετινγκ και το χονδρικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακού εξοπλισμού υπολογιστών και λογισμικού.

Τέλος και στη λίστα με τις διαγραφές του 2014 δεν αλλάζει κάτι ως προς τις κατηγορίες πλην μίας. Αντί για το λιανεμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού συναντάμε την εκμετάλλευση περίπτερου.

Με ελλείψεις το ΓΕΜΗ

Πάντως δε λείπουν τα παράπονα για τη λειτουργία του ΓΕΜΗ το οποίο βασίζεται σε πόρους που καταβάλουν οι επιχειρήσεις για την προσφορά ανταποδοτικών υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν αβελτηρίες στη διαδικασία επικαιροποίησης των στοιχειών.

Δηλαδή αν και ενημερώνουν οι επιχειρήσεις τις υπηρεσίες ΓΕΜΗ των επιμελητηρίων – όπως έχουν υποχρέωση – κάποιες φορές οι τροποποιήσεις αυτές αργούν να εμφανιστούν στους σχετικούς καταλόγους λόγω καθυστερήσεων στη διοικητική εργασία.

Γιώργος Αλεξάκης

Δείτε τους δημοφιλέστερους ΚΑΔ στην Ελλάδα (Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας)

Συνημμένα αρχεία:
Τελευταία τροποποίηση στις 13:42 - 17 Φεβ 2016
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.