ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ICAP: Αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης ειδών υγιεινής

21:24 - 05 Απρ 2006 | Επιχειρήσεις
Αύξηση παρουσίασε η εγχώρια κατανάλωση ειδών υγιεινής το 2005, με το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης να εμφανίζει η αγορά των προϊόντων από ακρυλικό. Αυτό προκύπτει μεταξύ άλλων από μελέτη που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Μελετών της ICAP.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, στον κλάδο των ειδών υγιεινής δραστηριοποιείται ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που ασχολούνται με τις εισαγωγές και το εμπόριο των συγκεκριμένων προϊόντων. Οι περισσότερες εξ’ αυτών διαθέτουν και άλλα είδη, όπως πλακίδια, αξεσουάρ μπάνιου, είδη κρουνοποιίας, έπιπλα μπάνιου κλπ. Τα τελευταία χρόνια αρκετές από τις εισαγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν αναπτύξει οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων και επεκτείνονται στον τομέα της λιανικής διάθεσης δημιουργώντας δικά τους καταστήματα. Στα πλαίσια αυτά, όλο και περισσότερες εισαγωγικές επιχειρήσεις εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την ανάπτυξη σημείων πώλησης, τα οποία θα ελέγχονται από τις ίδιες. Η εγχώρια παραγωγή ειδών υγιεινής ελέγχεται από λίγες βιομηχανικές μονάδες. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, οι εν λόγω επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν οξύ ανταγωνισμό από εισαγόμενα προϊόντα, ιδιαίτερα δε κατά τα τελευταία χρόνια, από προϊόντα τα οποία προέρχονται από χώρες με χαμηλό κόστος παραγωγής. Ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος στην αγορά ειδών υγιεινής από υαλώδη πορσελάνη. Αντίθετα, στην αγορά ειδών υγιεινής από ακρυλικό οι εισαγωγές είναι πιο περιορισμένες. Η εγχώρια αγορά που αφορά τις μεταλλικές μπανιέρες και ντουζιέρες καλύπτεται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από εισαγόμενα προϊόντα, καθώς η εγχώρια παραγωγή κυμαίνεται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα και αφορά αποκλειστικά ντουζιέρες. Η εξεταζόμενη αγορά συνδέεται άμεσα με το γενικότερο οικονομικό κλίμα, καθώς η ζήτηση για είδη υγιεινής εξαρτάται από την πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας. Επίσης, η εξέλιξη των χορηγήσεων στεγαστικών δανείων και δανείων για ανακαινίσεις (κατοικιών, κτιρίων κλπ), η οποία με τη σειρά της εξαρτάται από τη διαμόρφωση των επιτοκίων και τη σχετική πολιτική των τραπεζών (όροι δανειοδότησης κλπ), δημιουργεί προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της αγοράς ειδών υγιεινής. Η συνολική αγορά ειδών υγιεινής ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 1996-2005, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 2,8%. Τα είδη υγιεινής από υαλώδη πορσελάνη αντιπροσώπευσαν το 2005 το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας αγοράς, με το ποσοστό συμμετοχής τους να διαμορφώνεται στο 90%. Το ίδιο έτος οι μπανιέρες και ντουζιέρες από ακρυλικό αντιπροσώπευσαν το 6% της αγοράς, ενώ οι μεταλλικές μπανιέρες και ντουζιέρες συμμετείχαν με ποσοστό 4%. Αναφορικά με τις τάσεις που παρατηρούνται στον κλάδο, σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια μειώνονται σταδιακά τα μικρά τεμάχια από υαλώδη πορσελάνη (σαπουνοθήκες, πετσετοθήκες κλπ.), καθώς η ζήτηση στρέφεται προς τα μεταλλικά προϊόντα. Επίσης, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου καταργούνται σταδιακά ορισμένα είδη υγιεινής (μπιντέ, κολόνες νιπτήρων κλπ.). Η κατανάλωση ακρυλικών ειδών υγιεινής αυξάνεται ετησίως, σε αντίθεση με τη ζήτηση για μεταλλικές μπανιέρες και ντουζιέρες. Ένας από τους λόγους που ενισχύουν την τάση αυτή, είναι η δυνατότητα τοποθέτησης υδρομασάζ σε ορισμένα μοντέλα ακρυλικών μπανιερών. Όσον αφορά την εξέλιξη της εγχώριας αγοράς στο άμεσο μέλλον, παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και τάσεις, η αγορά ειδών υγιεινής από ακρυλικό (μπανιέρες / ντουζιέρες) αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση τη διετία 2006-2007, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 3,5%. Αύξηση αναμένεται να εμφανίσει και η αγορά ειδών υγιεινής από υαλώδη πορσελάνη, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου της τάξης του 1%-2%. Αντίθετα, η ζήτηση μεταλλικών ειδών υγιεινής αναμένεται ότι θα παρουσιάσει περαιτέρω μείωση που θα κυμανθεί στο 5% ετησίως.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.