Στις δυνατότητες ανάπτυξης της ψηφιακής αγοράς και του ηλεκτρονικού εμπορίου επενδύει η νέα επιχειρηματική κίνηση που ξεκινάει ο επιχειρηματίας Γιάννης Χήτος και δυο ικανά και έμπειρα στελέχη από τον κλάδο του λιανεμπορίου ο Βασίλης Στασινούλιας και ο Γιάννης Ανδρικόπουλος.
Ο λόγος για το yoda.gr, ένα αμιγώς online supermarket, το οποίο ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του τον Νοέμβριο. Όπως ανέφεραν οι δημιουργοί του yoda.gr σε ενημέρωση δημοσιογράφων την Τρίτη η κίνησή τους αυτή στοχεύει στην παροχή μια εξατομικευμένης – πελατοκεντρικής υπηρεσίας σε ένα κλάδο που έχει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης στη χώρα. Είναι ενδεικτικό ότι τα online supermarket καταλαμβάνουν σήμερα από 5% έως 10% του συνόλου της λιανικής στην ΕΕ, ωστόσο το ποσοστό στην Ελληνική αγορά δεν ξεπερνά το 1%.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του κ.Ανδρικόπουλου, η online αγορά σούπερ μάρκετ αγγίζει τα 30 εκατ.ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των μεγεθών εταιριών που διατηρούν και φυσικό δίκτυο (π.χ. ΑΒ Βασιλόπουλος), ποσοστό εξαιρετικά χαμηλό σε σχέση με τα 9 περίπου δις.ευρώ που πραγματοποιούν τα φυσικά δίκτυα σούπερ μάρκετ, αλλά και τα ποσοστά διείσδυσης του online στην Ευρώπη (5% έως 10% κατά μέσο όρο με εξέχουσα την αγορά της Μ.Βρετανίας, όπου το μερίδιο αγγίζει το 35%).
Πάντως, σύμφωνα με έρευνα του Convert group, οι online αγορές προϊόντων λιανικής στην Ελλάδα αναμένεται να δεκαπλασιαστούν μέσα στα επόμενα 4 χρόνια, παρουσιάζοντας κύκλο εργασιών κοντά στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Οι σχετικές προβλέψεις μάλιστα προσδιορίζουν το δυνητικό μερίδιο των αμιγώς online supermarket σε περισσότερο του 30%. Επίσης, σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηριού ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών οι online αγορές προϊόντων σουπερ μάρκετ βρίσκονται στην Ελλάδα σε πρώιμο στάδιο με μόλις το 25% των online αγοραστών να δηλώνει ότι έχει κάνει συστηματικά διαδικτυακές αγορές. Δηλαδή, μόλις ένας στους τέσσερις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ίδρυση του yoda.gr προστίθεται σε μια μικρή ομάδα άλλων παικτών στον κλάδο (welovesupermarket.gr, e-fresh.gr, caremarket.gr και το online κανάλι της ΑΒ Βασιλόπουλος).
Τι παρέχει το yoda.gr
Με μια επένδυση που αγγίζει τις 500 χιλ.ευρώ οι δημιουργοί του yoda.gr στοχεύουν στην παροχή ποιοτικών προϊόντων καθημερινής χρήσης για τους καταναλωτές, μέσα από μια εύχρηστη ηλεκτρονική πλατφόρμα, με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοπιστία της διανομής. Το yoda.gr, στην πρώτη φάση λειτουργίας του θα εξυπηρετεί μόνο την αγορά της Αττικής, ενώ στόχος τον επόμενο χρόνο είναι την επέκταση του και έκτος Αττικής, ενώ για την προμήθεια των προϊόντων η εταιρεία έχει συνάψει συνεργασία με την αλυσίδα BAZAAR, μέλος του ομίλου ΕΛΟΜΑΣ.
Σύμφωνα με τον κύριο Χήτο ήδη οι κωδικοί που μπορούν οι καταναλωτές να προμηθευτούν από την yoda.gr φτάνουν τις 5.500 εκ των οποίων 1200 ιδιωτικής ετικέτας και στο σχεδιασμό είναι μέσα στο 2017 ο συνεχής εμπλουτισμός των προϊόντων με νέους κωδικούς ώστε εντός του πρώτου τριμήνου να φτάσουν τις 7.000.
Η διανομή των προϊόντων πραγματοποιείται από την ίδια την εταιρεία, με αποκλειστική μίσθωση και χρήση ψυχόμενων βαν και εκπαιδευμένων οδηγών–μεταφορέων, που εξασφαλίζουν την απόλυτη τήρηση των ποιοτικών προδιαγραφών.
Αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική του yoda.gr, όπως τόνισε ο πρόεδρος της εταιρείας στόχος είναι να συνδυάσει χαμηλές τιμές, ελκυστικές προσφορές, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και ένα σύστημα απονομής πόντων και εξαργύρωσής τους( για κάθε 500 πόντους 5 ευρω) στο e-shop . Το ελάχιστο κόστος των παραγγελιών είναι στα 40 ευρώ, χωρίς καμία επιβάρυνση για την μεταφορά, ενώ εάν η παραγγελία γίνει πριν τις 11 π.μ ,η παράδοση των προϊόντων εκτελείται αυθημερόν. Σε διαφορετική περίπτωση την επομένη ήμερα. Ο τρόπος πληρωμής για τους καταναλωτές εφόσον παραλάβουν και ελέγξουν τα προϊόντα γίνεται είτε με μετρητά είτε με την χρήση πλαστικού χρήματος. Οι παραδόσεις θα γίνονται από Δευτέρα έως Σάββατο, ενώ η επιλογή του χρονικού διαστήματος καθορίζεται από τον πελάτη, κατά την καταχώρηση της παραγγελίας.
Η επιχειρηματική ομάδα
Στη yoda.gr ο Γιάννης Χήτος, που έχει συνηθίσει την αγορά με τις καινοτόμες κινήσεις του, (αγορά σήματος FIX, συμμετοχή στο Ζαγόρι, την Ολυμπιακή Ζυθοποιία και την Green Cola) κατέχει τη θέση του Προέδρου ΔΣ και ποσοστό 56% στο μετοχικό κεφάλαιο, ο Βασίλης Στασινούλιας, πρώην CEO της Carrefour αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος και κατέχει ποσοστό 34%, ενώ ο Βασίλης Ανδρικόπουλος, στέλεχος με εμπειρία σε θέσεις Οικονομικής και Γενικής Διεύθυνσης σε εταιρίες καταναλωτικών αγαθών, τη θέση του Αντιπροέδρου και κατέχει ποσοστό 10% στο μετοχικό κεφάλαιο της yoda.gr.
«H δυναμική είσοδος του yoda.gr θα δημιουργήσει σίγουρα νέα δεδομένα για το online, του οποίου η διεύρυνση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δική μας αξιοπιστία και ανάπτυξη. Το online supermarket θα κερδίζει συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο, δεδομένου ότι οι καταναλωτές θέλουν να κάνουν τις αγορές τους γρήγορα, ευέλικτα και αξιόπιστα »,τονίζει ο κ. Χήτος . Από την δική του πλευρά ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Βασίλης Στασινούλιας επισημαίνει ότι το οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα υφίσταται πολύ μεγάλες αλλαγές και σε αυτό το εξελισσόμενο περιβάλλον το online μπαίνει δυναμικά στην αγορά. «Στόχος δεν είναι η διεκδίκηση μεριδίου από τον σημερινό όγκο του online, αλλά η διεύρυνση της ίδιας της αγοράς, δημιουργώντας νέα δεδομένα για το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο, στο οποίο ευελπιστούμε ότι θα έχουμε σύντομα ηγετική θέση».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr