• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

SOFFA: Μια ελληνική start up πρότυπο για την κοινωνική επιχειρηματικότητα

14:56 - 10 Ιαν 2017 | Επιχειρήσεις
Κυριακή Αξιώτη Το SOFFA – Social Fashion Factory είναι το κοινωνικό εργοστάσιο μόδας που προσφέρει ένταξη στην εργασία και επιχειρηματικότητα σε πρόσφυγες και επιβιώσαντες θύματα human trafficking (μοντέρνας δουλείας) στο χώρο της ηθικής και βιώσιμης μόδας. Η παραγωγή ρούχων, αθλητικών παπουτσιών sneakers και αξεσουάρ γίνεται μόνο από βιώσιμες, ανακυκλώσιμες ή βιολογικές φυσικές πρώτες ύλες. Aναδείχθηκε με τέσσερις ακόμα start ups στο διαγωνισμό κοινωνικής επιχειρηματικότητας Chivas-The Venture και θα διεκδικήσει χρηματοδότηση 1 εκατομμυρίου δολ. Μιλήσαμε με την κ. Φιώρη Ζαφειροπούλου για το εγχείρημα και τους στόχους της επιχείρησης. Διαβάστε όσα μας είπε.

Το SOFFA προωθεί μια νέα ηθική στο επιχειρείν και το παράγειν γιατρεύοντας τα καίρια προβλήματα που προκαλεί στο περιβάλλον και την ανθρωπότητα η βιομηχανία της μόδας, ούσα ο δεύτερος μολυντής του περιβάλλοντος και η δεύτερη σε μοντέρνα δουλεία με 21 εκ. ανθρώπους θύματα εξαναγκαστικής εργασίας, κυρίως γυναίκες και παιδιά. Προωθεί τη δημιουργία θέσεων εργασίας στην Ελλάδα στο κλάδο της παραγωγής έχοντας εξαγωγικό χαρακτήρα αφού οι πελάτες της είναι κατά κύριο λόγο ξένες εταιρείες.

 

Παρέχει εκπαίδευση σχετικά με το «πώς να γίνεις βιώσιμος επιχειρηματίας στη μόδα» μέσα από το πρόγραμμα SOFE που θα τρέξει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και σε άλλα 4 ευρωπαϊκά κράτη από το Φεβρουάριο. Δίνει στα μέλη της πρόσβαση σε μηχανήματα και βιώσιμες πρώτες ύλες για να παραγάγουν τις συλλογές τους. Είναι μέλος της διοικητικής ομάδας στην Ελλάδα του παγκόσμιου κινήματος ενεργού σε 95 κράτη Fashion Revolution στα πλαίσια του οποίου διενεργεί σε όλη τη χώρα δράσεις ενημέρωσης και εκπαίδευσης παιδιών και ενηλίκων, των ηθικών καταναλωτών του αύριο. Δημιουργεί κοινωνική αξία μέσα από την ηθική εργασία, τον συνεργατικό τρόπο παραγωγής, την παροχή εκπαίδευσης και τις δράσεις αφύπνισης του κοινού.

 

Στις 24 Απριλίου 2013, 1.134 άνθρωποι σκοτώθηκαν και πάνω από 2.500 τραυματίστηκαν, όταν το εργοστάσιο κατασκευής ρούχων Ράνα Πλάζα στη Ντάκα, Μπαγκλαντές κατέρρευσε.

Παγκοσμίως μετράμε 21 εκατομμύρια θύματα εξαναγκαστικής εργασίας, κυρίως γυναίκες και παιδιά και 45 εκατομμύρια μοντέρνους σκλάβους. Πάνω από 1 εκατομμύριο πρόσφυγες έφτασαν στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης του 50% νεανικής ανεργίας και παραγωγικής ερήμωσης το 2015. Μόνο 1% των θυμάτων δουλείας διασώζονται και από αυτά το 80% επιστρέφει πίσω στη δουλεία λόγω αδυναμίας επιβίωσης. Οι πρόσφυγες είναι ο Νο1 πληθυσμός σε ρίσκο να γίνει trafficked (θύμα δουλείας).

 

Γύρω από το παγκόσμιο κίνημα Fashion Revolution, του οποίου είναι εκλεγμένη συντονίστρια για την Ελλάδα η κ. Φιώρη Ζαφειροπούλου, συγκεντρώθηκαν επαγγελματίες και σχεδιαστές με την ίδια ηθική ώστε να σπάσουν την αλυσίδα στη βιομηχανία της μόδας. Έτσι γεννήθηκε το Κοινωνικό Εργοστάσιο Μόδας- SOFFA.

 

Το SOFFA αναπτύσσεται μέσα απο συνδημιουργία και συνεργασία με τους ίδιους τους πληθυσμούς οφελουμένων, με επιβιώσαντες θύματα human trafficking, με πρόσφυγες και με άνεργους Έλληνες σχεδιαστές. Η ομάδα συγκεντρώνει πολλά ταλέντα συμπληρωματικών ειδικοτήτων (από βραβευμένους κοινωνικούς επιχειρηματίες και διακεκριμένους επικοινωνιολόγους σε κατόχους δυο μεταδιδακτορικών στα βιώσιμα υφάσματα) από διάφορες χώρες και πόλεις της Ελλάδος κυρίως 35ρηδες που επέστρεψαν στην Ελλάδα από το εξωτερικό στα χρόνια της κρίσης για να βοηθήσουν τη χώρα τους. Ο Στρατής, ο Νικόλας, η Χριστιάννα, η Πελαγία, η Μαριάνθη, η Εύα, ο Άρης, ο Αντρέας, η Ρόζα, ο Ηλίας, η Στέλλα, ο Mojtaba, o Zekerya και πολλά ονόματα θυμάτων των οποίων περήφανα κρύβονται τα πρόσωπα και τα ονόματα για ευνόητους λόγους ασφαλείας είναι μέλη της δημιουργικής ομάδας.

 

«Δημιουργούμε ένταξη στην εργασία και μικροεπιχειρηματικότητα σε επιβιώσαντες θύματα human trafficking και πρόσφυγες. Η παραγωγή γίνεται μόνο από βιώσιμα και ανακυκλώσιμα υφάσματα, η μόδα είναι ο δεύτερος μολυντής του περιβάλλοντος μετά το πετρέλαιο!», σημειώνει η κ. Ζαφειροπούλου.

 

Μια γυναίκα που βρίσκεται φυλακισμένη σε εξαναγκαστική εργασία, δεν έχει χαρτιά, δεν της επιτρέπεται να βγει από τους χώρους «εργασίας», δεν ξέρει να φροντίσει τον εαυτό της, δεν έχει καμία ικανότητα να βιοποριστεί, ζει καθημερινά με το φόβο ξυλοδαρμού. Δεν έχει κανένα διέξοδο. Μένει έγκυος, ζητάει βοήθεια διάσωσης.

 

«Οι συνεργάτες της SOFFA τη βοηθούν να διαφύγει. Πώς θα επιβιώσει; Πως δεν θα ξαναγυρίσει πίσω; Είναι ευάλωτη και τραυματισμένη, στις αρχές μπορεί να εργαστεί μέχρι 3 ώρες δυο φορές την εβδομάδα. Ο Αφγανός πρόσφυγας διέφυγε της αναγκαστικής δουλείας στη χώρα του με την οικογένεια του και ξεβράστηκε στην Ευρώπη με μια ελπίδα να επιβιώσει. Είναι τεχνίτης, έχει ικανότητες που στην Ελλάδα και την Ευρώπη πλέον έχουν χαθεί. Μπορεί να σε βοηθήσει να ξεκινήσεις την παραγωγή σου. Οι μετανάστες οδηγούν σε αύξηση του ΑΕΠ και των μισθών του εγχώριου πληθυσμού που τους δέχεται. Δεν έχει δουλειά, κάθεται όλη την ημέρα σε σκηνές, σε λίγο θα γίνει θύμα δουλείας πάλι. Εντάσσοντας τον στην εργασία και την μικροεπιχειρηματικότητα τον βοηθάς να επιβιώσει και του μαθαίνεις μια σύγχρονη τέχνη που θα χρησιμοποιήσει στην επόμενη χώρα που θα πάει και στον επαναπατρισμό του, να φέρει μια νεα τεχνογνωσία πίσω στη χώρα του και να μπορεί να επιβιώσει», περιγράφει η συντονίστρια.

 

Όπως τονίζει στη συνέχεια, η ανάδειξη και η χρηματοδότηση της start up στον παγκόσμιο διαγωνισμό είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τα μέλη της ώστε να ακουστεί το μήνυμά τους και να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος που δεν ξέρει τα εγκλήματα που γίνονται στο όνομα της «λαμπερής και όμορφης» βιομηχανίας της μόδας. Το έπαθλο του διαγωνισμού θα δώσει στην ομάδα την ευκαιρία να επεκτείνει το μοντέλο της γρήγορα και να διευρύνει τον αντίκτυπο της μέσα από τη δημιουργία πολλαπλών θέσεων και εκπαίδευσης σε άνεργους Έλληνες σχεδιαστές, σε πρόσφυγες και σε επιβιώσαντες.

 

Σχετικά με τους στόχους της επιχείρησης σε περίπτωση χρηματοδότησης, η κ. Ζαφειροπούλου εξηγεί πως η πρώτη τους κίνηση είναι να διευρύνει τις παραγωγικές της δυνατότητες ώστε να αυξήσει τις θέσεις εργασίας Ελλήνων και μεταναστών. «Προς το παρόν κινούμαστε με οργανική ανάπτυξη (δηλαδή ότι έσοδα δημιουργούμε τα επανεπενδύουμε) και ίδια κεφάλαια, δεν έχουμε πάρει χρηματοδότηση από πουθενά. Αυτό δυστυχώς σημαίνει ότι μας παίρνει πάρα πολύ καιρό να αναπτυχθούμε, βασιζόμαστε σε μεγάλο βαθμό σε εθελοντική εργασία και καλούμε τους ίδιους τους καταναλωτές να μας βοηθήσουν να πάμε στο επόμενο βήμα και να ολοκληρώσουμε το μοντέλο μας», αναφέρει στη συνέχεια.

«Η κρίση δημιουργεί πολλές ευκαιρίες ταυτοχρόνως. Τα τελευταία χρόνια συναντώ ανθρώπους όλων των ηλικιών σε οίστρο δημιουργικότητας, ζούμε σε έναν παράλληλο κόσμο. Τα προβλήματα της χώρας είναι προβλήματα αξιακά και δομικά που υπήρχαν πάντα, αλλά τώρα οξύνθηκαν», υπογραμμίζει η συντονίστρια ενώ προσθέτει πως «υπάρχει μια δαιμονοποίηση της επιχειρηματικότητας και του κέρδους με πρώτο και καλύτερο τιμωρό το κράτος και τις τράπεζες, μια ποινικοποίηση της αποτυχίας από τους προαναφερθέντες. Υπάρχει ένας τεράστιος ατομισμός, κακός επαγγελματισμός, οι άνθρωποι δεν ξέρουν να συνεργάζονται. Δεν τηρούν τις συμφωνίες τους, ενώ καταγράφεται μεγάλος οπορτουνισμός που ξεκινά από πολύ κάτω».

 

Για περισσότερες πληροφορίες:

 

W: www.soffa.gr

FB: https://www.facebook.com/socialfashionfactory/

Twitterhttps://twitter.com/soffagr

Youtube: soffa Social fashion factory

https://www.youtube.com/channel/UCKqxjmAxurLm145KQFIPcig

https://www.youtube.com/watch?v=xTjPmVGJbgk&feature=share

Τελευταία τροποποίηση στις 15:25 - 10 Ιαν 2017
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman