ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τουρισμός και νέες συνήθειες φέρνουν τη Lidl στο νότο και στο κέντρο των πόλεων Κύριο

11:00 - 11 Νοε 2017 | Επιχειρήσεις
Τουρισμός και νέες συνήθειες φέρνουν τη Lidl στο νότο και στο κέντρο των πόλεων
Με στόχο την καλύτερη κάλυψη περιοχών όπου τα μέσα εισοδήματα είναι κατά τι ψηλότερα σε σχέση με το μέσο όρο (λόγω και του τουρισμού) η αλυσίδα Lidl προχωρά σε ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα με αγορές ακινήτων για τη στέγαση νέων καταστημάτων και ανακαινίσεις υφιστάμενων. Ο στόχος είναι μέχρι το 2020 να έχει αυξηθεί κατά 10% περίπου ο αριθμός των σημείων που φτάνουν σήμερα τα 221 σε όλη την Ελλάδα.

Οι περιοχές που πλέον μπαίνουν στο στόχαστρο της Lidl είναι το κέντρο της Αθήνας, η νησιωτική χώρα αλλά και μεμονωμένα κενά που παρατηρούνται στο δίκτυό της όπως π.χ. στο κέντρο της Λάρισας. Ουσιαστικά η εταιρία παράλληλα με το κυρίαρχό της μοντέλο που είναι η ανάπτυξη μεγάλων καταστημάτων σε μεγάλους αστικούς ή περιαστικούς άξονες προχωρά τώρα και στην «άλωση» του κέντρου των πόλεων. Στο πλαίσιο αυτό μέσα στο 2018 τρία νέα καταστήματα πρόκειται να δημιουργηθούν στο κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Λάρισας.

Η αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών με τη μέση απόδειξη να έχει σμικρυνθεί οδηγεί την αλυσίδα σε αστικού τύπου σούπερ μάρκετ όπως αυτό του Αγίου Δημητρίου όπου για πρώτη φορά η υπεραγορά αναπτύσσεται σε δύο ορόφους. Παράλληλα σχεδιάζει να πυκνώσει το δίκτυό της στη νησιωτική χώρα όπου όπως λένε οι παράγοντες της εταιρίας παρουσιάζονται κενά αλλά και σημαντική αγοραστική δύναμη λόγω της τουριστικής κίνησης.

Ταυτόχρονα έρχεται να στηθεί απέναντι στους δυνατούς του κέντρου της Αθήνας όπως η Σκλαβενίτης και η Μαρινίπουλος ακολουθώντας ουσιαστικά αντίρροπή πορεία με την πρώτη αλυσίδα (Σκλαβενίτης) που μέσω της εξαγοράς της Μαρινόπουλος ανοίγεται στην περιφέρεια και στο Βορρά όπου το Lidl έχει κυρίαρχη θέση. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 η Lidl πήρε σημαντικά μερίδια από το Μαρινόπουλο καταγραφοντας ανάπτυξη τζίρου και πελατών κατά 7,3%. Φέτος, σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις είναι στα περσινά επίπεδα. Παράλληλα στο πλαίσιο της στρατηγικής της ετοιμάζει «θεματικές εβδομάδες» για να φιλοξενήσει μικρούς Έλληνες παραγωγούς πλέον αυτών που φιλοξενεί σε πανελλαδικό επίπεδο.

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής Lidl Hellas Ιάκωβος Ανδρεανίδης κατά την παρουσίαση της 1η Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της αλυσίδας στο Ζάπειο, «η κάθοδος προς το κέντρο των μεγάλων αστικών περιοχών συνδέεται με το ότι σ' αυτές τις περιοχές πραγματοποιείται και ο μεγαλύτερος τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων.»

Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη ο όμιλος έχει προγραμματίσει για το 2018 επενδύσεις ύψους 85-100 εκατ. ευρώ που αφορούν στον εκσυγχρονισμό των καταστημάτων, τη δημιουργία νέων, καθώς επίσης και την εγκατάσταση ζεστών γωνιών (bake off) σε όλα τα καταστήματα του δικτύου της.

Στο μεταξύ ο επικεφαλής της Lidl στην Ελλάδα κ.. Ανδρεανίδη παρουσίασε την Παρασκευή την 1η Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης και τη 2ης μελέτης κοινωνικό-οικονομικής επίδρασηςς της αλυσίδας.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έκθεσης βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Hellas, η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε η εταιρεία για το έτος 2015 ανέρχεται σε 616 εκατ. ευρώ και για το 2016 σε 659 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 7%. Η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε η εταιρεία στην ελληνική οικονομία για το 2015 αντιστοιχεί στο 0,35% του ΑΕΠ και για το 2016 στο 0,37% του ΑΕΠ.

Η συνολική συνεισφορά της εταιρείας στα φορολογικά έσοδα της χώρας για το έτος 2015 ανέρχεται σε 230 εκατ. ευρώ και για το 2016 σε 244 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 6%. Επίσης, 17.413 θέσεις εργασίας το 2016 (άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες) αυξημένες κατά 6,5% σε σχέση με το 2015 όπου το σύνολο των θέσεων εργασίας ήταν 16.353.

Επίσης, σύμφωνα με το ΑΠΕ, η εταιρεία επένδυσε άνω του 1,6 εκατ. ευρώ (οικονομικά έτη 2015 και 2016) σε πρωτοβουλίες και δράσεις επικοινωνίας για την προώθηση και συμμετοχή στη βιώσιμη ανάπτυξη καθώς επίσης και στη στήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων, εκ των οποίων 650.000 σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει θέσει ως βασική της προτεραιότητα την προμήθεια προϊόντων από την ελληνική και τοπική αγορά και τη συνεργασία της με όλο και περισσότερους τοπικούς προμηθευτές. Όσον αφορά στην παροχή προϊόντων μόνιμης γκάμας, η εταιρεία συνεργάζεται με περισσότερους από 230 Έλληνες προμηθευτές. Πάνω από το 96% των φρέσκων κρεάτων της προέρχεται από Έλληνες προμηθευτές.

Στον τομέα των γαλακτοκομικών η εταιρεία συνεργάζεται με 15 Έλληνες προμηθευτές, από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία τους έως και μικρότερες τοπικές εταιρείες. Στον τομέα των φρούτων και λαχανικών συνεργάζεται με 81 Έλληνες προμηθευτές εκ των οποίων οι 17 είναι συνεταιρισμοί. Σημειώνεται ότι πάνω από το 80% του τζίρου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών προέρχεται από Έλληνες προμηθευτές.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 11:31 - 11 Νοε 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.