ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Infobank Hellastat: Ενισχύθηκαν οι πωλήσεις γαλακτοκομικών το 2018

13:48 - 13 Σεπ 2019 | Επιχειρήσεις
Infobank Hellastat: Ενισχύθηκαν οι πωλήσεις γαλακτοκομικών το 2018
Μελέτη της Infobank Hellastat ΑΕ διαπιστώνει μικρή ενίσχυση στις πωλήσεις γαλακτοκομικών το 2018, σύμφωνα με την οποία η αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την οικονομική ύφεση των τελευταίων ετών. Όπως αναφέρει η μελέτη, οι βασικότεροι λόγοι που συνέβαλαν στη μείωση της εγχώριας κατανάλωσης, ήταν η σταδιακή συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ και η κατάρρευση του δικτύου καταστημάτων της Μαρινόπουλος.

Ωστόσο, το 2018 ο κλάδος άρχισε να παρουσιάζει μία σταθερότητα, σημειώνοντας μικρή άνοδο, η οποία φαίνεται να συνεχίζει και το 2019. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του κλάδου των γαλακτοκομικών προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ- συμπεριλαμβανομένων και των καταστημάτων της Lidl - ανήλθε στα 1,648 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση σε σχέση με το 2017. Επίσης, ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις και το πρώτο πεντάμηνο του 2019, αγγίζοντας περίπου τα 627 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα στο συγκεκριμένο κλάδο είναι πολλά περισσότερα, αν αναλογιστεί κανείς τις πωλήσεις σε χώρους εστίασης, αλλά και σε μικρότερα καταστήματα λιανικής πώλησης (mini market, αρτοποιεία κ.α.). Για το λόγο αυτό, αρκετές βιομηχανίες τροφίμων έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να διευρύνουν την προϊόντική τους βάση, εισχωρώντας στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Η βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της εγχώριας βιομηχανίας τροφίμων, καθώς περιλαμβάνει μερικές από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες ειδών διατροφής της χώρας. Μάλιστα, συνιστά έναν εξαιρετικά ανθεκτικό κλάδο, δεδομένου ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα εντάσσονται στα βασικά είδη διατροφής των Ελλήνων καταναλωτών. Επιπλέον, πολλές εταιρείες που ασχολούνται με την παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, επενδύουν συνεχώς στην αναβάθμιση του παραγωγικού τους εξοπλισμού, αλλά και στη δημιουργία νέων προϊόντων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις εκάστοτε καταναλωτικές ανάγκες.

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 99 επιχειρήσεων παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων. Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα:

  • ο κύκλος εργασιών το 2017 αυξήθηκε κατά 4,6% στα 2,04 δισ. ευρώ από 1,95 δισ. ευρώ 2016,
  • τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν σημαντικά κατά 34,7% στα 175,88 εκατ. ευρώ από 130,61 εκατ. ευρώ το 2016,
  • τα ΚΠΦ σημείωσαν μεγαλύτερη άνοδο κατά 59%, αγγίζοντας τα 110,14 εκατ. ευρώ, από 69,25 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος,
  • τα περιθώρια EBITDA και EBT διαμορφώθηκαν στο 6,8% και 2,5% αντίστοιχα.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.