ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η ανάγκη για ομορφιά φέρνει κομμωτήρια στο πρώτο κύμα ανοίγματος

11:39 - 22 Απρ 2020 | Επιχειρήσεις
Η ανάγκη για ομορφιά φέρνει κομμωτήρια στο πρώτο κύμα ανοίγματος
Η εικόνα πολλών «υπαίθριων» κομμωτηρίων στα μπαλκόνια των διαμερισμάτων , αλλά και η ανάγκη για τονωτική ένεση ψυχολογίας στον κόσμο μετά από έναν και πλέον μήνα εγκλεισμού φέρνει, σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις, στο πρώτο κύμα ανοίγματος καταστημάτων τα κομμωτήρια. Βέβαια δε λείπουν και τα «κρυφά κομμωτήρια» κάτι που δημιουργεί και ένα πρόσθετο κίνητρο ανοίγματος.

Βέβαια απαραίτητη προϋπόθεση είναι η τήρηση των κανόνων ασφαλείας και οι αποστάσεις μεταξύ των καταναλωτών, η χρήση προστατευτικών μασκών και γαντιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη έρευνα της MRB στο ερώτημα τι σας έλειψε περισσότερο, το 35% απάντησε η επίσκεψη στο κομμωτήριο. Πάντως η πληροφόρηση μέχρι στιγμής παραπέμπει σε είσοδος των πελατών στα πρότυπα των σούπερ μάρκετ, αλλά και μια πιθανή επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

Σε δεύτερη φάση αναμένεται να λειτουργήσουν και πάλι οι χώροι εστίασης με προτεραιότητα εστιατόρια και καφετέριες που διαθέτουν εξωτερικούς χώρους. Βέβαια αναμένεται να ισχύσουν κι εκεί πρωτοκόλλα ασφάλειας με αποστάσεις μεταξύ των τραπεζοκαθισμάτων. Βέβαια η αραίωση των τραπεζοκαθισμάτων δημιουργεί νέα δεδομένα στους καταστηματάρχες, που πλέον θα αναγκαστούν, για την εξασφάλιση της δημόσιας υγείας, να εξυπηρετούν λιγότερους πελάτες, κι άρα να «γράψουν» νέες απώλειες.

Στη συνέχεια αναμένεται να ανοίξουν τα εμπορικά με τον κανόνα των 15 τμ ανά πελάτη να ισχύει. Πάντως όπως συνέβη αντίστροφα τα μεγάλα εμπορικά κέντρα θα ανοίξουν τελευταία. Το όλο εγχείρημα είναι σε φάση επεξεργασίας σε συνεργασία του ΥΠΑΝ με εμπορικούς συλλόγους και την επιστημονική επιτροπή του Υπ. Υγείας.  

Πάντως με αυτά τα δεδομένα άγνωστο ποιες επιχειρήσεις θα επιβιώσουν και βέβαια πόσες θέσεις εργασίας θα ανοίξουν. Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για απώλειες της τάξης των 8 δισ. ευρώ στο σύνολο της οικονομίας, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στο εμπόριο.

Σύμφωνα με έρευνα του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης το 85% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας μετά την 15η Μαρτίου 2020. Πριν από τη συγκεκριμένη, κομβική ημερομηνία, το 74% των επιχειρήσεων δήλωνε ότι δεν είχε τέτοιο πρόβλημα.

Η απότομη πτώση της ρευστότητας είναι -σύμφωνα με τους μελετητές- απόρροια της κάθετης υποχώρησης των πωλήσεων, που έχει πλήξει μετά τις 15 Μαρτίου το 95% των επιχειρήσεων. Μάλιστα, ο μέσος όρος ποσοστιαίας μείωσης των πωλήσεων φτάνει στο 74% στις επιχειρήσεις του δείγματος της έρευνας.

Εν τω μεταξύ, SOS» εκπέμπουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, όπως ,αποτυπώνεται σε έρευνα της Γενική Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ).

Σύμφωνα με την έρευνα, οι επιπτώσεις του κορωνοϊού στον συγκεκριμένο κλάδο θα είναι ισχυρές κι έτσι, μετά το πέρας της υγειονομικής κρίσης:

- 7 στις 10 επιχειρήσεις, που συνεχίζουν να λειτουργούν κατέγραψαν μείωση του τζίρου τους

- 7 στις 10 επιχειρήσεις, θεωρούν ότι το σημαντικότερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων θα είναι η έλλειψη ρευστότητας

- 1 στις 7 επιχειρήσεις (περίπου 100.000) ενδέχεται να κλείσουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων

- 9 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν ότι η προστασία της πρώτης κατοικίας θα πρέπει να επεκταθεί για τουλάχιστον 6 μήνες .

Γιώργος Αλεξάκης

 
 
Τελευταία τροποποίηση στις 11:41 - 22 Απρ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.