ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αττικά Πολυκαταστήματα:Καλπάζει το e-shop, αντέχει η περιφέρεια, πλήττεται το κέντρο

09:53 - 21 Ιουλ 2020 | Επιχειρήσεις
Αττικά Πολυκαταστήματα:Καλπάζει το e-shop, αντέχει η περιφέρεια, πλήττεται το κέντρο
Εμφανές είναι το αποτύπωμα της κάθετης πτώσης του τουρισμού αλλά και της πτώσης της κίνησης στο κέντρο της Αθήνας στον τζίρο του Attica του ομίλου Αττικά Πολυκαταστήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο κέντρο της Αθήνας στο City link η πτώση μετά το άνοιγμα της αγοράς φτάνει το 31%. Αν εξαιρεθούν οι tax free πωλήσεις που αφορούν αλλοδαπούς η πτώση διαμορφώνεται στο -21% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο δείγμα του ότι στο κέντρο η αγορά «νοσεί» είτε λόγω της απουσίας τουριστών, είτε λόγω της κατάστασης με το Μεγάλο Περίπατο είτε λόγω της απροθυμίας των καταναλωτών να προσεγγίσουν το ιστορικό κέντρο με τα μέσα μεταφοράς. Σημειώνεται ότι σε άλλα καταστήματα σύμφωνα με εκτιμήσεις του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας η πτώση είναι στο 80%

Την ίδια ώρα στον Όμιλο Αττικά Πολυκαταστήματα οι πωλήσεις σε ενοποιημένη βάση όλων των σημείων κατέγραψαν μείωση 35% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ωστόσο μετά την επανεκκίνηση της λειτουργίας της αγοράς η πτώση περιορίστηκε στο 20%. Αν από το μίγμα των πωλήσεων εξαιρεθούν tax free πωλήσεις τότε η πτώση είναι στο 10% δείγμα ότι η εσωτερική ζήτηση κάπως επανήλθε, ειδικά σε σημεία εκτός του κέντρου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στο Golden Hall στο Μαρούσι, η πτώση πωλήσεων μετά την επανεκκίνηση περιορίστηκε στο 8,1% (-7,1% χωρίς τις tax free πωλήσεις), ενώ στη Θεσσαλονίκη, το πολυκατάστημα εντός του Mediterranean Cosmos, παρουσίασε πτώση πωλήσεων κατά 8%. Μάλιστα στο Cosmos αν δεν προσμετρηθούν στο συνολικό μέσο όρο οι tax free πωλήσεις η όλη κίνηση είναι στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα. Σχεδόν διπλάσια, δε, είναι η πτώση τζίρου στο πολυκατάστημα της οδού Τσιμισκή, όπου πτώση πωλήσεων είναι στο 14% μετά τη λήξη του lockdown. Κι εδώ βέβαια αν εξαιρεθούν οι tax free πωλήσεις το πρόσημο είναι οριακά θετικό (+1%).

Στο νέο αυτό περιβάλλον, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του Ομίλου αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της. Επενδύει έτσι στο e - shop με ένα πρόγραμμα 1 εκατομμυρίου ευρώ. Ήδη εν μέσω της καραντίνας δόθηκε ώθηση στο ηλεκτρονικό κανάλι με πώληση καλλυντικών, όπου καταγράφεται αλματώδης ανάπτυξη με αύξηση πωλήσεων κατά 103%. Συγκεκριμένα στο α’ εξάμηνο, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έφτασαν τα 5,7 εκατ. ευρώ, την ώρα που πέρυσι στο 12μηνο, οι πωλήσεις έφτασαν τα 5,5 εκατ. ευρώ.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.