ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Accor: Στα €917 εκατ. τα ενοποιημένα έσοδα α' εξαμήνου

08:27 - 05 Αυγ 2020 | Επιχειρήσεις
Accor: Στα €917 εκατ. τα ενοποιημένα έσοδα α' εξαμήνου
Μειωμένα έσοδα κατά 52,4% στα €917 εκατ., EBITDA αρνητικό στα €227 εκατ., αρνητικές επαναλαμβανόμενες ελεύθερες ταμειακές ροές στα €473 εκατ. και καθαρή ζημία ομίλου στα €1,512 εκατ. είναι τα βασικά οικονομικά μεγέθη, που παρουσίασε ο ξενοδοχειακός όμιλος Accor στο α’ εξάμηνο του 2020.

Όπως αναφέρει ο όμιλος στην ανακοίνωσή του, το RevPAR ήταν μειωμένο κατά 59,3% το πρώτο εξάμηνο του 2020. Αυτή η σημαντική μείωση αντικατοπτρίζει τη δραματική επιδείνωση του κλάδου, η οποία σχετίζεται με την εξάπλωση του κορονοϊού Covid-19 παγκοσμίως, καθώς και με τα μέτρα lockdown και το κλείσιμο των συνόρων που εφαρμόστηκαν από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο.

Ωστόσο, παρατηρούνται σημάδια ανάκαμψης σε όλες τις περιοχές, έπειτα από μια ιδιαίτερα δυσμενή περίοδο τον Απρίλιο και τον Μάιο, αρχικά στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού (το RevPAR μειώθηκε κατά 77,4% το 2ο τρίμηνο) πριν από τη σταδιακή εξάπλωση σε άλλες περιοχές, ιδιαίτερα στην Ευρώπη (το RevPAR μειώθηκε κατά 90,6 % το 2ο τρίμηνο).

Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2020, η Accor άνοιξε 86 ξενοδοχεία, δηλαδή 12.000 δωμάτια, αποτυπώνοντας την ελκυστικότητα του Ομίλου στους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων. Στα τέλη Ιουνίου του 2020, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 747.805 δωματίων (5.099 ξενοδοχεία) και 206.000 δωμάτια (1.197 ξενοδοχεία) στο pipeline, εκ των οποίων το 75% σε αναδυόμενες αγορές.

Από τις 3 Αυγούστου 2020, το 81% των ξενοδοχείων του Ομίλου ήταν ανοιχτά, δηλαδή πάνω από 4.000 μονάδες.

Eνοποιημένα έσοδα

Τα ενοποιημένα έσοδα για το πρώτο εξάμηνο του 2020 ανήλθαν σε €917 εκατ., μειωμένα κατά 48,8% σε like-for-like επίπεδο και μειωμένα κατά 52,4% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.

iuxjfus

Τα αναφερόμενα έσοδα για την περίοδο αντικατοπτρίζουν τους ακόλουθους παράγοντες:

  • Οι αλλαγές στο πεδίο ενοποίησης (εξαγορές και πωλήσεις) είχαν αρνητικό αντίκτυπο €57 εκατ., κυρίως λόγω της διάθεσης των μισθωμένων ξενοδοχείων Mövenpick.
  • Οι συναλλαγματικές επιπτώσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο -€13 εκατ., κυρίως λόγω του Δολαρίου Αυστραλίας (-4,6%) και του Ρεάλ Βραζιλίας (-19,1%).

Έσοδα HotelServices

Το segment HotelServices, το οποίο περιλαμβάνει αμοιβές από Management & Franchise (M&F) καθώς και από Υπηρεσίες προς Ιδιοκτήτες (Services to Owners), κατέγραψε έσοδα €650 εκατ., μειωμένο κατά 52,8% σε like-for-like επίπεδο, αντικατοπτρίζοντας τη μείωση στο RevPAR ως αποτέλεσμα της υγειονομικής κρίσης και των κυβερνητικών μέτρων lockdown που επιβλήθηκαν παγκοσμίως.

Τα έσοδα Management & Franchise (M&F) ανήλθαν σε €139 εκατ., μειωμένα κατά 72% σε like-for-like επίπεδο, αντικατοπτρίζοντας την κατάρρευση των incentive fees, που βασίζονται στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους των ξενοδοχείων, όπως απορρέουν από τα συμβόλαια management.

sfdgbs

Το ενοποιημένο RevPAR μειώθηκε συνολικά κατά 59,3% για το πρώτο εξάμηνο και κατά 88,2% για το δεύτερο τρίμηνο.

Τα έσοδα M&F σημείωσαν πτώση κατά 74,9% σε like-for-like επίπεδο στην Ευρώπη, αντανακλώντας μια πτώση 62,1% στο RevPAR σε όλα τα segments.

Τα έσοδα του segment Services to Owners, το οποίο περιλαμβάνει τον κλάδο Sales, Marketing, Distribution & Loyalty, καθώς και κοινές υπηρεσίες και την απόδοση του κόστους προσωπικού, ανήλθαν στα €511 εκατ. έναντι €879 εκατ. στα τέλη Ιουνίου του 2019.

Έσοδα Hotel Assets & Other

Τα έσοδα του segment Hotel Assets & Other μειώθηκαν κατά 40,2% σε like-for-like επίπεδο στα €237 εκατ. Αυτό το segment σημείωσε μια πιο μέτρια πτώση στην επιχειρηματική δραστηριότητα, χάρη στον περιορισμένο αντίκτυπο του Covid-19 στην Αυστραλία το πρώτο τρίμηνο και την καθυστερημένη εξάπλωση της πανδημίας στη Βραζιλία. Η μείωση των εσόδων κατά 54,4%, επιδεινώθηκε από τη διάθεση του χαρτοφυλακίου των μισθωμένων ξενοδοχείων Mövenpick στις αρχές Μαρτίου του 2020.

Το τμήμα περιελάμβανε 168 ξενοδοχεία και 30.071 δωμάτια στις 30 Ιουνίου του 2020.

Έσοδα New Businesses

O κλάδος New Businesses (υπηρεσίες concierge, ενοικιάσεις πολυτελών σπιτιών, ιδιωτικές πωλήσεις πολυτελών διαμονών σε ξενοδοχεία και ψηφιακές υπηρεσίες προς ξενοδοχεία) δημιούργησε έσοδα ύψους €46 εκατ. στα τέλη Ιουνίου 2020, μειωμένα κατά 40,5% σε like-for-like επίπεδο. Η μικρή διαφορά σε σχέση με τη μείωση 40,3% αποδίδεται σε συναλλαγματικές διαφορές.

Ο Sébastien Bazin (photo), Πρόεδρος και CEO της Accor, δήλωσε:

“Το σοκ το οποίο αντιμετωπίζει ο κλάδος μας είναι “βίαιο” και άνευ προηγουμένου. Σε αυτό το περιβάλλον, καταφέραμε να περιορίσουμε τον αντίκτυπο της κρίσης. Αφενός στην απόδοσή μας, λαμβάνοντας άμεσα μέτρα για την προστασία των πόρων μας, αφετέρου για τους εργαζομένους μας, εφαρμόζοντας συγκεκριμένα και άμεσα υποστηρικτικά μέτρα, χάρη στον μετασχηματισμό του Ομίλου των τελευταίων ετών και στην υγιή χρηματοοικονομική μας δομή. Το αποκορύφωμα της κρίσης έχει αναμφίβολα περάσει, ωστόσο η ανάκαμψη θα είναι σταδιακή. Έχοντας λάβει αυτά τα μέτρα έκτακτης ανάγκης πρέπει τώρα να ολοκληρώσουμε τον μετασχηματισμό από ένα asset-light μοντέλο σε μια πλήρως asset-light εταιρεία. Αυτό είναι αναγκαίο πέραν του Covid-19. Η Accor πρέπει να γίνει πιο απλή, πιο λιτή, περισσότερο ευέλικτη και να βρεθεί ακόμα πιο κοντά στο πεδίο της δράσης.

Οι πρωτοβουλίες αυτές θα μας δώσουν τη δυνατότητα να επεκτείνουμε τον ηγετικό μας ρόλο, να κάνουμε τη διαδικασία λήψης των αποφάσεών μας πιο αποτελεσματική και να ενισχύσουμε την ανάκαμψή μας. Οι πρωτοβουλίες θα εφαρμοστούν με διαφάνεια και ειλικρίνεια με πνεύμα πιστό στις αξίες αλληλεγγύης και τις δεσμεύσεις μας”.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.