ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

METRO: Πώς η λιανική έδωσε έσοδα στο Cash and Carry

08:57 - 25 Σεπ 2020 | Επιχειρήσεις
METRO: Πώς η λιανική έδωσε έσοδα στο Cash and Carry
Ανάπτυξη στον κλάδο των σούπερ μάρκετ στο 2% βλέπει η διοίκηση του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, σύμφωνα με όσα αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις 2019. Πάντως, η αλυσίδα, με βάση εκτιμήσεις, εμφανίζει υψηλό μονοψήφιο ποσοστό ανόδου φέτος.

Βέβαια η επόμενη χρονιά κρίνεται ως δύσκολη λόγω της ύφεσης αλλά και τις μείωσης που θα υποστούν τα εισοδήματα των καταναλωτών από τις σωρευτικές υποχρεώσεις (σε φόρους, δάνεια, πληρωμές κλπ) από το 2020.

Για το 2019 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,259 δισ. ευρώ αυξημένος κατά 5,8% σε σχέση με το 2018, τα αποτελέσματα προ φόρων σε 9,506 εκατ. ευρώ και το σύνολο των υποχρεώσεων στα 722 εκατ. ευρώ.

«Για τον κλάδο των super market η εκτίμηση για το 2020 δείχνει συγκρατημένη αύξηση στον τζίρο (της τάξεως περίπου του 2%) ανεξαρτήτως της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας λόγω της πανδημίας» αναφέρει συγκεκριμένα η διοίκηση στις οικονομικές της καταστάσεις.

Σε σχέση με το επενδυτικό πρόγραμμα μπορεί ο σχεδιασμός για τις υποδομές να πήγε πήγαν, ωστόσο ξοδεύτηκαν αρκετά χρήματα μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και ειδικά για τη θωράκιση του προσωπικού, πηγές της εταιρείας αναφέρουν ότι ήδη έχουν δοθεί 2 εκατ. ευρώ για την προμήθεια του προσωπικού σε μάσκες, γάντια και αντισηπτικά, καθώς και μισό εκατ. ευρώ για τεστ

Όπως αναφέρεται στην ίδια έκθεση έμφαση θα δοθεί εφέτος στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας αλλά και στο δίκτυο χονδρικής (METRO Cash & Carry), όπως και στη συνέχιση της ενίσχυσης επενδύσεων στο δίκτυο.

Σε σχέση με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις αυτές είναι υπερδιπλάσιες απ’ αυτές της περσινής χρονιάς, κάτι που δείχνει επιτάχυνση της ανάπτυξης αυτού του καναλιού πωλήσεων, που ωστόσο ακόμη παραμένει μικρό σε σχέση με το φυσικό σημείο.

Βέβαια από το καλοκαίρι η METRO AEBE, ακολουθώντας με συνέπεια το αρχικό πλάνο της, προχώρησε στην πλήρη απορρόφηση των δραστηριοτήτων του eshop.mymarket.gr και της NET SPIRIT. Παράλληλα, σύμφωνα με το στρατηγικό της σχεδιασμό, αναπτύσσει περαιτέρω το ηλεκτρονικό της κατάστημα, με βάση τα ήδη υφιστάμενα σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματά του και τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες του.

Σημειώνεται ότι προσφέρει την υπηρεσία My click & Pick, όπου ο πελάτης εκτελεί ηλεκτρονικά την παραγγελία του, πληρώνει με κάρτα από το eshop και παραλαμβάνει τα ψώνια του από  φυσικό κατάστημα, την ώρα και την ημέρα που επιθυμεί.

Σε σχέση με τον κλάδο Cash and Carry παρά τη δύσκολη χρονιά υπήρξε ικανοποιητική επίδοση λόγω της αύξησης πωλήσεων στη μικρή λιανική, που κάλυψε την πτώση του κλάδου HORECA. Ουσιαστικά υπήρξε μια μεταφορά τζίρου από ένα κλάδο πελατών σε ένα άλλο δείγμα του ότι η αγορά έστω και σε δύσκολες συνθήκες μπορεί να λειτουργήσει για όσους έχουν γερές βάσεις.

Σε σχέση με το δίκτυο όπου ανταμωνόταν νέων σημείων συνεχίζεται η προσπάθεια. Ωστόσο λόγω του lock down, σύμφωνα με πληροφορίες,  θα υπάρξει μια πιο περιορισμένη ανάπτυξη δικτύου. Συνολικά πάντως κατά την τελευταία τετραετία – 2015 έως και 2019 - ο όμιλος  έχει προχωρήσει σε ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα και στα φυσικά σημείωα.

Πραγματοποίησε παρεμβάσεις σε 265 καταστήματα και σε 2 κέντρα διανομής με αλλαγές στον φωτισμό και την αντικατάσταση των συμβατικών λαμπτήρων με φωτιστικά τεχνολογίας LED, που προσφέρουν 72% μεσοσταθμική εξοικονόμηση ενέργειας. Τοποθέτησε νέες ψυκτικές εγκαταστάσεις με ψυκτικό ρευστό το διοξείδιο του άνθρακα.

Επιπλέον προχώρησε σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις οροφές έξι καταστημάτων και υλοποίησε αλλαγές στο κέλυφος των κτιρίων με την τοποθέτηση θερμομονωτικών και ειδικών ενεργειακών υαλοπινάκων στα περισσότερα καταστήματα καθώς και με την εγκατάσταση αυτοματισμών και συστημάτων μέτρησης.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 09:05 - 25 Σεπ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.