ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Σκούπισαν» τον τζίρο της αγοράς πριν το lockdown τα σούπερ μάρκετ Κύριο

21:06 - 18 Νοε 2020 | Επιχειρήσεις
«Σκούπισαν» τον τζίρο της αγοράς πριν το lockdown τα σούπερ μάρκετ
Στα ύψη κινήθηκε την εβδομάδα που τελείωσε στις 8 Νοεμβρίου ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, σε καταστήματα άνω των 100 τ.μ., σε Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, οι ταχυκίνητοι κωδικοί (καταναλωτικά προϊόντα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, είδη bazaar) παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση 32,7% λόγω της ανακοίνωσης των μέτρων για το lockdown.

Και πάλι όπως και στο παρελθόν κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, τα μεγάλα καταστήματα πήραν τη μερίδα του λέοντος. Ενδεικτικά, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά +48,1%, ενώ τα Large Supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά +35,2%.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η εκτίναξη των πωλήσεων ήταν λιγότερο έντονη σε σχέση με αυτή που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη εβδομάδα, πριν την αναστολή της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πρώτο lockdown (εβδομάδα που τελείωνε στις 15 Μαρτίου). Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις μετρήσεις της Nielsen, οι πωλήσεις την εβδομάδα εκείνη εκτοξεύτηκαν κατά +85%, γεγονός που υποδεικνύει πως αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και συμπεριφέρθηκαν με μεγαλύτερη ψυχραιμία.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου, κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά +48,1%, ενώ τα Large Supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά +35,2%.

Ειδικότερα, στο νομό Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρισκόταν ήδη εκείνη την εβδομάδα σε τοπικό lockdown, η αγοραστική συμπεριφορά ακολούθησε την αντίστοιχη του συνόλου της χώρας, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή να παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης +33,9%.

Θετική ήταν η τάση των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (26/10 – 1/11) στον νομό, οπότε και ανακοινώθηκε το τοπικό lockdown, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +2,4%. Το συγκεκριμένο ποσοστό ενδέχεται σε μια πρώτη ανάγνωση να αξιολογείται ως χαμηλό, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η εν λόγω εβδομάδα είχε δύο αργίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, έναντι μίας την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.