ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Blueground: Επέκταση σε νέες αγορές και εκτόξευση εσόδων

12:22 - 25 Μαρ 2022 | Επιχειρήσεις
Blueground: Επέκταση σε νέες αγορές και εκτόξευση εσόδων
Οργανική ανάπτυξη σε νέες αγορές αλλά και για εξαγορές περιλαμβάνει το “μενού” της στρατηγικής της Blueground, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στο χώρο του real estate και της τεχνολογίας Η νεοφυής επιχείρηση που ξεκίνησε στην Αθήνα από μια ιδέα για παροχή μιας υπηρεσίας για όσους ταξιδεύουν συχνά περνώντας πολλές μέρες εργαζόμενοι εκτός σπιτιού, έχοντας “βαρεθεί” τα ξενοδοχεία, επεκτείνεται περαιτέρω σε Ασία και Ευρώπη, αφού πλέον έχει διεθνή παρουσία σε Η.Π.Α., Μ. Βρετανία, Γαλλία, Αυστρία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Τουρκία.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο ιδρυτής της Blueground, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για τον θεσμό «Επιχειρηματία της Χρονιάς 2021» που διοργανώνει η EY, η επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας θα πραγματοποιηθεί σε πέντε πόλεις της Ευρώπης όσο σε δύο της Ασίας. Συγκεκριμένα η εταιρεία θα ξεκινήσει την δραστηριότητά της σε Λουξεμβούργο, Βρυξέλλες, Λισαβόνα, Μαρδίρη, Βαρκελώνη αλλά και σε Χονγκ Κόνγκ και Σιγκαπούρη.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ξεκίνησε την πορεία της στη Λατινική Αμερική, επενδύοντας 14 εκατ. δολ.  στη βραζιλιάνικη startup Τabas, μιας proptech start up που δραστηριοποιείται στην αγορά της Λατινικής Αμερικής με αντικείμενο ανάλογο της Blueground. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της νεοφυούς επιχείρησης, ο οποίος κέρδισε το βραβείο του Δυναμικά Αναπτυσσόμενου Επιχειρηματία στην επιμέρους κατηγορία του θεσμού της EY, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η εταιρεία να προχωρήσει σε αντίστοιχες κινήσεις και με άλλες εταιρείες του εξωτερικού, που ωστόσο δεν έχουν αναπτύξει αρκούντως το ψηφιακό και τεχνολογικό τους κομμάτι. 

Άντληση χρηματοδότησης

Η εταιρία πάντως ήδη διαθέτει ένα “κουμπαρά” ύψους 140 εκατ. δολαρίων (περίπου 120 εκατ. ευρώ). Τον διασφάλισε το περασμένο φθινόπωρο η  Blueground μέσω της WestCap Group, της VentureFriends και της Prime Ventures αλλά και δανειακής χρηματοδότησης ύψους 40 εκατ. δολαρίων από τη Silicon Valley Bank. 

Βέβαια η Blueground έχει συγκεντρώσει αθροιστικά 258 εκατομμύρια δολάρια από την ίδρυσή της το 2013 μέχρι και σήμερα- το υψηλότερο ποσό χρηματοδότησης που έχει ανλτήσει μέχρι σήμερα ελληνική start-up.

Μετά από όλα αυτά πάντως η Blueground “βλέπει” και είσοδο στο χρηματιστηριακό ταμπλό, κίνηση όμως που θα μπορούσε να ολοκληρωθεί και σε ορίζοντα διετίας. Δεδομένου μάλιστα ότι το 70% των εσόδων της Blueground προέρχεται από το εξωτερικό, με πολύ δυνατή αγορά αυτήν της Αμερικής, οι πιθανότητες συνηγορούν υπέρ μιας IPO στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, χωρίς όμως αυτό να αποκλείει το ενδεχόμενο ενός dual listing και στο χρηματιστήριο Αθηνών.

Υπεδιπλασιασμός εσόδων το 2022

Όσο για την δραστηριότητα της εταιρείας, μετά και την υγειονομική κρίση που έπληξε σφόδρα τον τουριστικό κλάδο και ειδικα τις επιμέρους μορφές του, (business travel, συνεδριακό τουρισμό κ.ά.) δείχνει να ανακάμπτει κυρίως μέσα από τις νέες μορφές βραχυχρόνιας μίσθωσης που υιοθέτησε, οι οποίες υποστηρίζουν την ευέλικτη διαβίωση που εγκατέστησε η εταιρεία.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της επιχείρησης τα έσοδα της εταιρείας την προηγούμενη χρονιά ανήλθαν σε 150 εκατ. Δολάρια ξεπερνώντας τον στόχο των 140 εκατ δολαρίων που είχε ανακοινώσει ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2021. Όσο για την τρέχουσα χρονιά αναμένεται να  υπερδιπλασιαστούν, φτάνοντας κοντά τα 400 εκατ. δολάρια από τα 240 εκατ. δολάρια που είχε υπολογίσει τον Σεπτέμβριο του 2021. Από άποψη λειτουργικής κερδοφορίας, πέρυσι η start up έφτασε κοντά σε break even ενώ το 2022 θα κινηθεί ελαφρώς πτωτικά, εξαιτίας της εφαρμογής του επενδυτικού σχεδίου.

Γιώργος Αλεξάκης
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.