ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Austriacard: Πλάνο ανάπτυξης, νέες αγορές και διαγωνισμοί

12:27 - 26 Μαϊ 2023 | Επιχειρήσεις
Austriacard: Πλάνο ανάπτυξης, νέες αγορές και διαγωνισμοί
Σε τρεις τομείς, στην παραγωγή καρτών για τράπεζες (payment), στις ψηφιακές λύσεις όπως το Digital On Boarding για την ταυτοποίηση ενός φυσικού προσώπου μέσα από το ψηφιακό κανάλι ή την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων, συμβολαίων, αιτήσεων κ.α. και στις ψηφιακές μεταβλητές εκτυπώσεις για λογαριασμούς (εταιρειών ενέργειας, κινητής τηλεφωνίας κ.α) εστιάζει τη δράση μια ελληνική πολυεθνική.

Ο λόγος για  την Inform Lykos, μια οικογενειακή επιχείρηση που μετρά 126 χρόνια ζωής και σήμερα έχει ως βασική έδρα  την Αυστρία αλλά και ένα νέο όνομα. Η «Austria CARD», όπως ονομάζεται, έχει ως βασικό  μέτοχο τον κ Νικόλαο Λύκο, που κατέχει ποσοστό 77,25% του μετοχικού κεφαλαίου στο νέο σχήμα που έχει προκύψει μετά την εξαγορά της αυστριακής εταιρείας «Austria» η οποία ήταν θυγατρική της Κεντρικής Τράπεζας της Αυστρίας και είχε ως αποστολή το σύστημα πληρωμών με όλες τις τράπεζες της χώρας.

Οι νέες ταυτότητες

Με βάση, όσα ανέφερε, η διοίκηση της εταιρείας σε παρουσίαση, πριν λίγες μέρες, στην  Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, το πλάνο της εταιρείας, (που μεταξύ άλλων έχει “κεραίες ανοιχτές” και στο διαγωνισμό των ταυτοτήτων, που έχει ανακληθεί αλλά βέβαια εκκρεμεί), είναι φιλόδοξο. Ουσιαστικά, ποντάρει στην ψηφιοποίηση, ειδικά του Δημοσίου, λόγω και του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και στη διεύρυνση της χρήσης “έξυπνων καρτών”, όπως θα είναι και οι νέες ταυτότητες, μετά το διαγωνισμό, που αφορά προμήθεια αξίας άνω των 800 εκατ. για τα επόμενα χρόνια (με βάση, τα προηγούμενα δεδομένα του διαγωνισμού).

Πάντως, παρά την άνοδο των wallet, όπως ανέφερε, ο διευθύνων σύμβουλος της Austrian Card Παναγιώτης Σπυρόπουλοςη εταιρεία στοχεύει στη χρήση “πλαστικού χρήματος” Ειδικά, βλέπει  την αγορά των ΗΠΑ, όπου τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολλά, καθώς το τραπεζικό σύστημα να βρίσκεται στην εκκίνηση των νέων τεχνολογιών σε σχέση με τις κάρτες. Εκτίμησε, δε, ότι οι πωλήσεις στην εν λόγω αγορά για φέτος θα ανέλθουν σε 40 εκατ. ευρώ από 20 εκατ. ευρώ το 2022.

Σήμερα ο όμιλος διαθέτει επτά παραγωγικές εγκαταστάσεις σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ανδόρρα, Αυστρία, Ρουμανία και Ελλάδα, οκτώ κέντρα προσωποποίησης σε Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Αυστρία, Πολωνία, Ρουμανία, Ελλάδα και Τουρκία, γραφεία πωλήσεων σε τέσσερις ηπείρους και παρουσία σε 35 χώρες. Από την Ελλάδα προέρχεται μόλις το 10% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Συνολικά η εκτίμηση για το 2023 είναι ότι θα υπάρξει αύξηση του τζίρου κατά 13%-15% σε σχέση με το 2022, αύξηση των κερδών EBITDA κατά 25%-30% και το τελικό αποτέλεσμα να έχει περιθώριο κέρδους της τάξης του 5%.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Παναγιώτη Σπυρόπουλο, η παραγωγή έξυπνων καρτών θα διατηρήσει ένα παγκόσμιο growth της τάξης του 4%, 

Σε σχέση με την πολιτική μερισμάτων η εταιρα, φέτος θα διανείμει το πολύ ένα εκατομμύριο ευρώ. Εκτιμάται, δε, ότι  2024 θα γίνει διανομή του 20% έως 30%  των καθαρών κερδών προς του μετόχους.

Ο τζίρος της Austria CARD ενισχύθηκε κατά 77%   σε ένα χρόνο. Από τα 178 εκατ. ευρώ ανήλθε σε 314,7 εκατ. ευρώ. Το EBITDA έφτασε τα 39,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 13% σε σχέση με τα 21 εκατ. ευρώ το 2021. Ο καθαρός δανεισμός της  εταιρείας υποχώρησε  στα 76,6 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2022.  Στο πρώτο  τρίμηνο  του 2023  ο τζίρος ήταν στα 89,3 εκατ.  ευρώ  το EBITDA στα 13,5 εκατ. ευρώ.

Τέλος, να σημειωθεί ότι το 10% του τζίρου  προέρχεται από την εγχώρια αγορά. Αφορά   κυρίως εργασίες με το Δημόσιο, όπου όμιλος έχει κερδίσει έργα αξίας 40 εκατ. ευρώ -δεν έχουν ακόμη συμβασιοποιηθεί. Εκτιμάται πως από τα ψηφιακά έργα του Δημοσίου ο τζίρος θα ενισχυθεί τα επόμενα τρία χρόνια κατά 100 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση διατηρεί τη βασική της  παραγωγική μονάδα  στη Ρουμάνια ενώ απέκλεισε  να μεταφέρει  ένα μέρος στην Ελλάδα.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.