Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Πιο συγκεκριμένα, η Miele Hellas, μετά από μια απόφαση αναδιάταξης δυνάμεων, πίσω στο 2020, καταγράφει ανάπτυξη μεγεθών, έχοντας μάλιστα την τελευταία πενταετία τριπλασιάσει τα αποτελέσματά της. Πλέον, η εταιρεία που το 2024 έφτασε να απασχολεί 103 εργαζόμενους στην Ελλάδα, έχοντας υπό τον έλεγχό της αγορές όπως Ελλάδα, Κύπρος, Αλβανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία.
Ένεκα και της καλής της απόδοσης, πλέον, με απόφαση της μητρικής, αναλαμβάνει ακόμα και τις αγορές της Κροατίας, της Βοσνίας και της Σλοβενίας στήνοντας έναν “κόμβο” το Aegean Adria Hub.
Έτσι, από το 2025 ανοίγεται σε μια αγορά 26 εκατ. καταναλωτών συνολικά, ενώ θα προστεθούν άλλοι 50 εργαζόμενοι. Αυτά μεταξύ άλλων σημείωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μαρούσι ο κ. Θάνος Κυριαζής, Managing Director της Miele Hellas.
“Είμαστε πολύ περήφανοι για την εμπιστοσύνη και την αναγνώριση που μας δόθηκε να ηγηθούμε του Cluster Adria Aegean. Το σημαντικότερο νέο είναι η μοναδική ευκαιρία για την ελληνική θυγατρική να διαδραματίσει κομβικό ρόλο σε επίπεδο μεγαλύτερης γεωγραφικής περιφέρειας. Μια ευκαιρία να σημάνει την απαρχή μιας νέας εποχής για τη Miele Hellas”, επισήμανε ο κ. Κυριαζής. “Το μερίδιο εκεί είναι στο 4,1% σε μια αγορά 26 εκατ αλλά οι προοπτικές είναι μεγαλύτερες. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία σε μια ελληνική θυγατρική να παίξει ένα μεγαλύτερο ρόλο. Η κουλτούρα μας θα ενισχύει τη δυναμική στις χώρες που είμαστε αλλά θα μας βοηθήσει να αναπτυχθουμε στις νέες ώριμες αγορές” τόνισε.
Εξωστρέφεια
“Εχουμε μια επιλεκτική εξωστρέφεια που έχει νόημα. Γιαυτό ως θυγατρική αξιοποιούμε τα εργαλεία της μητρικής πχ η τελευταία καμπάνια. Επενδύουμε στην ευεξία και στην αίσθηση για μοναδικές εμπειρίες. Οδηγός θα είναι και στο μέλλον για τις πωλήσεις η αγορά της Ελλάδας” τόνισε ο επικεφαλής της θυγατρικής του γερμανικού κολοσσού.
H ανάπτυξη
Να σημειωθεί ότι η Miele Hellas συμπληρώνει φέτος 54 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στην ελληνική αγορά, έχοντας αυξήσει το αποτύπωμά της τα τελευταία χρόνια με πετυχημένες στρατηγικές συνεργασίες, ενώ με στοχευμένο τρόπο προχωρά και στο άνοιγμα δικών της καταστημάτων, με αιχμή αρχικά την Αττική, ενώ σταδιακά θα γίνει και άνοιγμα σε μεγάλες πόλεις της επαρχίας. Όπως επισήμανε ο κ. Κυριαζής, στόχος της εταιρείας είναι το άνοιγμα ενός έως δύο καταστημάτων ετησίως στην Ελλάδα.
Όπως τόνισε ο κ. Κυριαζής, η χρήση του 2024 έκλεισε με τζίρο 40 εκατ. ευρώ καταγράφοντας ανάπτυξη περί το 10% έναντι του 2023, ενώ οι εξαγωγές σημείωσαν άνοδο κατά 44%. Ο στόχος για το 2025, συνδυαστικά με το άνοιγμα και στις νέες χώρες, είναι ο κύκλος εργασιών να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας ανάπτυξη 12%. Απώτερος στρατηγικός στόχος είναι το 2030 η Miele Hellas να φτάσει πωλήσεις αξίας 100 εκατ. ευρώ.
Η Miele Hellas διαθέτει ένα δίκτυο περίπου 110 συνεργατών σε όλη την Ελλάδα, δραστηριοποιείται σε 14 πόλεις και διαθέτει περισσότερα από 350 σημεία πώλησης προϊόντων Miele.
Παράλληλα ο κ. Κυριαζής προσέθεσε:
“Η Ελλάδα ήταν ο πρωταγωνιστής των αγορών που εποπτεύουμε. Πιάσαμε το συν 12% ανάπτυξη”. Με βάση τον κ. Κυριαζή, οδηγοί ανάπτυξης ήταν οι εξής:
“Η Ελλάδα με ένα εντυπωσιακό turnaround story. Μεγαλώσαμε τα τελευταία 5 χρόνια κατά 40%. Με έναν τρόπο υγιή.
Κάνουμε πολύ καλύτερη δουλειά στο μοντέλο επιλεκτικής διανομής.
Επίσης καταφέρνουμε να απευθυνόμαστε σε περισσότερους καταναλωτές και έτσι αυξάνουμε μερίδια.
Επίσης σε Αλβανία, Κόσοβο και Β. Μακεδονία
Προχωρήσαμε με δυναμική επέκταση και μεγαλώσαμε κατά 44% σε σχέση με το 2023.
Κάναμε σημαντικές κινήσεις σε σχέση με τις διανομές εκεί.
Παράλληλα πετύχαμε ψηφιακή ανάπτυξη της τάξης του 24%. Δηλαδή πάνω από το 12% της ανάπτυξης της εταιρείας. Κάναμε στρατηγική συνεργασία με το KRT (Kitchen Retail), ένα concept από την Ελλάδα που αξιολογείται για να πάει και στο εξωτερικό στη μητρική.
Επίσης οι στρατηγικές επιλογές είναι αυτές που θα μας δώσουν ως οργανισμοί που θα μας οδηγήσουν σε σημαντική διαφοροποίηση” τόνισε ο κ. Κυριαζής και εστίασε στα εξής τρία σημεία:
“Επενδύουμε στη Miele Ελλάς και αναπτυσσόμαστε.
Επενδύουμε στην ενδυνάμωση των ανθρώπων μας.
Επενδύουμε στην κουλτούρα υψηλής απόδοσης.
Εχουμε την ευθύνη για ένα σημαντικό brand που έχει ιστορία στην Ελλάδα, 54 χρόνια. “Μια φορά Miele για πάντα Miele” ανέφερε.
Το web
Σε σχέση με τα ψηφιακά κανάλια ανέφερε ότι οι πωλήσεις είναι στο 3% του τζίρου από Ελλάδα και Κύπρο. “Πρώτη χρονιά που έχουμε τόσο μεγάλη ανάπτυξη. Στον κλάδο συνήθως κυμαίνεται στο 10-15%. Αρα έχουμε περιθώρια. Δεν είναι αυτοσκοπός για π.χ. την κουζίνα δεν είναι το καλύτερο κανάλι, όπως πχ για τη σκούπα. Ο βασικός ρόλος του είναι να χτίζει το brand.”
“Δεν αλλάζει ότι επενδύουμε στο ιδιόκτητο δίκτυο. Πρόθεσή μας είναι να ανοίγουμε ένα με δύο σημεία στην Ελλάδα και μένουμε πιστοί σε αυτό. Η Αττική προφανώς έχει μερίδιο στη στρατηγική αυτή. Ψάχνουμε δεν ξέρω πού θα ανοίξουμε, χαρούμενοι για Βούλα και Αγ. Παρασκευή με Grupp Cucine μέσα στο επόμενο τρίμηνο άλλο ένα σημείο στην Αττική.
Ψάχνουμε την άλλη Ελλάδα αν και 55% αγοραστικής δ΄λλυνανης είναι η Αττική. Τα επόμενα 2-3 χρόνια θα αναπτύξουμε εκτός Αττικής” ανέφερε ο κ. Κυριαζής σε σχέση με την ανάπτυξη δικτύου και σημείωσε αναφορικά με τον περιορισμό του δικτύου συνεργατών, ένεκα και της ανάπτυξης των εταιρικών καταστημάτων.
Δίκτυο
“Εξακολουθούμε να έχουμε συνεργασία με συνεργάτες. το 75% του τζίρου μας διεθνώς. Στο 80% Ελλάδα από στρατηγικούς συνεργάτες. Το 20% το δικό μας κομμάτι direct πωλήσεων θα πάει στο 25% εκτιμούμε ως στόχος το 2025” ανέφερε ο κ. Κυριαζής και τόνισε:
“Μας βοηθά στην κερδοφορία το μοντέλο επιλεκτικής διανομής. Όμως πχ μας ευνοεί το μοντέλο πχ της κουζίνας. Δεν αγνοούμε ότι το μεγάλο κομμάτι είναι από τους συνεργάτες μας και θέλουμε να τους δημιουργούμε αξία” είπε.
Η ελληνική ιδέα που “μπολιάζει” τη διεθνή στρατηγική μητρική
Ισχυρό, στο μεταξύ, πλεονέκτημα για τη Miele Hellas αποτελεί και η νέα εικόνα και κυρίως η εταιρική ομπρέλα που έχει μπει στο δίκτυι, αλλά και το KRT (Kitchen Retail), μια ιδέα που έχει εμπνευστεί και σχεδιάσει η ελληνική ομάδα και εφαρμόζεται μόνο στην Ελλάδα. Ωστόσο αποτελεί ένα “πακέτο” υπηρεσίας και προϊόντων, που υπεραποδίδει και έχει τραβήξει την προσοχή της Miele παγκοσμίως, ενώ αξιολογείται από τη μητρική και συζητείται το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες.
Η μεγάλη ιστορία της Miele από το 1889
Η Miele ιδρύθηκε το μακρινό 1889, που σημαίνει ότι φέτος κλείνει 126 χρόνια λειτουργίας. Ιδρύθηκε από τον μηχανικό Carl Miele και τον επιχειρηματία Reinhard Zinkann και αρχικά διέθεταν μόλις 11 υπαλλήλους, με τέσσερις τόρνους και μια μηχανή διάτρησης, έχοντας ως στόχο τους την κατασκευή ενός διαχωριστή γάλακτος – κρέμας, στο Herzebrock.
Η εξέλιξη και η ανάπτυξη ήταν ραγδαία και μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια η Miele άρχισε να δραστηριοποιείται στον κλάδο των πλυντηρίων, ενώ το 1929 λάνσαρε το πρώτο αυτόματο πλυντήριο πιάτων στην Ευρώπη.
Πλέον, η Miele, με έδρα το Gütersloh της Βεστφαλίας, συγκαταλέγεται στους κορυφαίους κατασκευαστές οικιακών συσκευών υψηλής ποιότητας στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των συσκευών μαγειρικής, συσκευών ψησίματος και μαγειρέματος με ατμό, προϊόντων ψύξης, καφετιερών, πλυντηρίων πιάτων, πλυντηρίων ρούχων και προϊόντων περιποίησης δαπέδων. Το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της περιλαμβάνει επίσης στεγνωτήρια ρούχων για εμπορική χρήση, καθώς και πλυντήρια-απολυμαντήρια και αποστειρωτές για χρήση σε ιατρικές και εργαστηριακές εγκαταστάσεις.
Πλέον διαθέτει οκτώ εργοστάσια παραγωγής στη Γερμανία, στην Αυστρία, την Τσεχία, την Κίνα, τη Ρουμανία και την Πολωνία, καθώς και δύο μονάδες παραγωγής που ανήκουν στην ιταλική εταιρεία ιατρικής τεχνολογίας Steelco. Κάνει πωλήσεις πάνω από 5 δισ. ευρώ, εκπροσωπείται σε πάνω από 100 χώρες μέσα από θυγατρικές εταιρείες, απασχολεί πάνω από 24.000 εργαζόμενους συνολικά, όμως παρ’ όλα αυτά κρατάει τον οικογενειακό χαρακτήρα καθώς ακόμα παραμένει στις οικογένειες Miele και Zinkann.
Γιώργος Αλεξάκης