Σε κοινή ανακοίνωση των φορέων της αγοράς τονίζεται ότι «η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στη διαχείριση των λιμένων και η διαμόρφωση τερματικών σταθμών που λειτουργούν από παγκόσμιους διαχειριστές είναι σήμερα το μοντέλο που εφαρμόζουν όλες οι αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης και του κόσμου. Η θέση μας είναι ξεκάθαρα υπέρ της συμμετοχής ιδιωτών στη διαχείριση των δύο μεγαλύτερων λιμένων της χώρας μας, αφού είναι πλέον φανερό ότι μόνο με τον τρόπο αυτό μπορούμε να προσελκύσουμε νέες επενδύσεις και περισσότερη τεχνογνωσία, ώστε να αναβαθμιστούν ποιοτικά οι υπηρεσίες που παρέχονται σε ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις. Μόνο έτσι θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των λιμένων μας, προκειμένου η Ελλάδα να αναδειχθεί σε διεθνή κόμβο διαμετακομιστικού εμπορίου».
Επιπλέον, αναφέρεται ότι τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης και κυρίως τα λιμάνια που λειτουργούν ανταγωνιστικά προς τα δικά μας, όπως της Κωνστάντζας, της Κωνσταντινούπολης, της Μερσίνας και της Σμύρνης, έχουν ήδη συνάψει στρατηγικές συμμαχίες με παγκόσμιους διαχειριστές και πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις για να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά, με αποτέλεσμα ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, να κατρακυλήσει από την 50ή στην 63η θέση.
«Δυστυχώς, η Ελλάδα είναι πλέον μια από τις τελευταίες χώρες, όπου εφαρμόζεται ακόμα το δημόσιο μοντέλο διαχείρισης των λιμένων», τονίζουν ότι οι φορείς και επισημαίνουν ότι «σήμερα που, έστω και καθυστερημένα, επιχειρείται ένα βήμα μπροστά, προς την κατεύθυνση που μας υποδεικνύει η διεθνής πραγματικότητα, ορισμένοι επιμένουν να αντιδρούν παραμένοντας προσκολλημένοι σε δογματισμούς του παρελθόντος. Αντίδραση που έχει ως αποτέλεσμα, να παρεμποδίζεται ο ομαλός εφοδιασμός της αγοράς, να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στις εξαγωγές και τις εισαγωγές και να υπονομεύεται συνολικά η εικόνα της χώρας μας. Σεβόμαστε το δικαίωμα κάθε εργαζόμενου νου να υπερασπιστεί τη θέση και το εισόδημά του. Ωστόσο, με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο πρόσφατο νομοσχέδιο, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή, όχι μόνο κατοχυρώνονται τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εργαζομένων στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, αλλά και παρέχονται επιπλέον σημαντικά προνόμια, όπως τα κίνητρα για εθελουσία έξοδο και το δικαίωμα απόκτησης μετοχών των δύο εταιρειών σε προνομιακή τιμή».
Οι φορείς, τέλος, κάλεσαν τους συνδικαλιστικούς φορείς και τους εργαζομένους στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ να αναστείλουν άμεσα τις κινητοποιήσεις, εφόσον δεν απειλείται κανένα από τα δικαιώματά τους, ενώ κάλεσαν επίσης το βασικό μέτοχο και τις διοικήσεις των λιμένων να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, καθώς και την ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς λειτουργίας τους, με κάθε πρόσφορο νόμιμο μέσο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr