ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η μάχη της μπύρας: Αθηναϊκή Ζυθοποιία VS Coca Cola;

18:07 - 09 Οκτ 2012 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Η μάχη της μπύρας: Αθηναϊκή Ζυθοποιία VS Coca Cola;
Όσοι φτιάχνουν αναψυκτικά επιτρέπεται να φτιάχνουν και μπύρα. Τη δυνατότητα των εταιρειών αναψυκτικών να εμφιαλώνουν και μπύρα, ανοίγει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, όπως προκύπτει από έγγραφο του υφυπουργού Ανάπτυξης Αθανάσιου Σκορδά, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή σε απάντηση σχετικής αναφοράς του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Βασίλη Κεγκέρογλου. Σημειώνεται ότι το αντίστροφο, δηλαδή, η δυνατότητα παραγωγής αναψυκτικών στις ζυθοποιίες είχε επιτραπεί πριν λίγους μήνες.
Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν η απόφαση αυτή θα ανοίξει ένα μέτωπο ανταγωνισμού μεταξύ δύο κολοσσών, της Αθηναϊκής Zυθοποιίας που έχει σχεδόν το 90% της ελληνικής αγοράς μπύρας και της 3E, που εμφιαλώνει την Coca Cola. Προς στιγμή η τελευταία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον, ωστόσο τα τελευταία χρόνια κονταροχτυπιέται με την πρώτη σε  άλλους τομείς όπως το εμφιαλωμένο νερό.
 Καθώς, όμως, η παραγωγή είτε μπύρας, είτε αναψυκτικών απαιτεί άλλη γραμμή παραγωγής ανοίγει και το ενδεχόμενο συνεργιών ή και συγχωνεύσεων στο χώρο.
 Οι εγχώριοι παραγωγοί αναψυκτικών, ΕΨΑ, ΛΟΥΞ, ΓΕΡΑΝΙ έχουν δυναμική διείσδυση στην αγορά, ποντάροντας στην ελληνικότητα και την ποιότητα των προϊόντων. Αντίστοιχα το success story της FIX αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο ανακατατάξεων σε μια αγορά με έντονη εποχικότητα.
 
Ο τζίρος στα 526 εκ ευρώ
Οι αθροιστικές πωλήσεις των πέντε επιχειρήσεων μπύρας, σύμφωνα με τα εταιρικά αποτελέσματά τους, ανήλθαν το 2011 σε 526,12 εκατ. Ευρώ, έναντι 553,29 εκατ. ευρώ το 2010. Μειώθηκαν, δηλαδή, κατά περίπου 5% σε ποσοστό και κατά 27,17 εκατ. ευρώ σε αξία.
Συγχρόνως, τα λειτουργικά κέρδη τους προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) περιορίστηκαν σε 104,03 εκατ. ευρώ (19,8% των πωλήσεων) έναντι 128,01 εκατ. ευρώ (23,1% των πωλήσεων) το 2010. Μειώθηκαν, δηλαδή, κατά περίπου 19% σε ποσοστό και κατά 23,98 εκατ. ευρώ σε αξία.
Τα αθροιστικά κέρδη προ φόρων των πέντε επιχειρήσεων, δύο εκ των οποίων ανέφεραν ζημίες, ήταν ύψους 62,57 εκατ. ευρώ (κέρδη μείον ζημίες) έναντι 83,71 εκατ. ευρώ το 2010. Μειώθηκαν, δηλαδή, κατά περίπου 25% σε ποσοστό και κατά 21,14 εκατ. ευρώ σε αξία.
 
 
Για το «άνοιγμα αυτό της αγοράς» συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή με επικεφαλής τον διευθυντή Εμπορικών Οργανώσεων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και με τη συμμετοχή τόσο των ενδιαφερομένων φορέων της αγοράς όσο και των συναρμόδιων υπηρεσιών.

Η επιτροπή κατέληξε ότι για να μπορούν οι εταιρείες αναψυκτικών να εμφιαλώνουν και μπύρα σε εφαρμογή του άρθρου 229 του Ν. 4072/2012, δεν απαιτούνται αποφάσεις ή άλλες ενέργειες, παρά υποχρέωση των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων, να υποβάλλουν το αίτημά τους στις αρμόδιες υπηρεσίες (υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, Γενικό Χημείο του Κράτους κλπ), οι οποίες προσδιορίζουν τις συγκεκριμένες απαιτήσεις της νομοθεσίας, μετά από επιτόπιους ελέγχους σε υφιστάμενες μετεξελισσόμενες παραγωγικές μονάδες, ως προς τη συμβατότητα των μηχανημάτων για τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων και την προστασία της Δημόσιας Υγείας.

 
 
Τελευταία τροποποίηση στις 18:19 - 09 Οκτ 2012
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.