ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Επενδύσεις €50 εκατ. την επόμενη τριετία από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία

11:00 - 15 Μαϊ 2015 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Επενδύσεις €50 εκατ. την επόμενη τριετία από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Συνέντευξη στο Reporter του Μηνά Μαυρικάκη, Διευθυντή Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Η αγορά μπύρας το 2015 αναμένεται να κινηθεί σταθεροποιητικά σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Μηνά Μαυρικάκη, Διευθυντή Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Η εκτίμηση στη μεγαλύτερη ζυθοποιία της χώρας είναι ότι η αύξηση του τουρισμού σε συνδυασμό με τους ειδικούς παράγοντες που σταθερά επηρεάζουν την αγορά μπύρας θα δώσουν ένα καλύτερο αποτέλεσμα στον κλάδο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Ο κ. Μαυρικάκης, σε συνέντευξή του στο Reporter, υπογραμμίζει ότι η αγορά μπύρας αλλάζει με την ανάπτυξη πιο ώριμων καταναλωτικών συμπεριφορών, ανάδειξη νέων προϊόντων, αλλά και με κινήσεις διασφάλισης της βιωσιμότητας των βιομηχανιών. Στο πλαίσιο αυτό η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παραμένει σταθρερή, όπως αναφέρει ο Μηνάς Μαυρικάκης στο δρόμο «της καινοτομίας, των εξαγωγών, της προμήθειας ελληνικών πρώτων υλών, της μεταφοράς τεχνογνωσίας και της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας». Παράλληλα τονίζει ότι η εταιρία έχει στοχεύσει σε ανάπτυξη των εξαγωγών, ενώ δεν κρύβει τη συγκρατημένη αισιοδοξία του για το κλείσιμο της χρήσης του 2014, εστιάζοντας στο μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα του leader της αγοράς ύψους 50 εκατ. ευρώ.

Η συνέντευξη που έδωσε ο κ. Μηνάς Μαυρικάκης, Διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας έχει ως εξής:

  • Πώς κινείται η αγορά στο φόντο των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων το 2015;

 Αν και είναι κάπως πρόωρο να μιλήσουμε συνολικά για το 2015, μπορούμε να πούμε πως η αγορά της μπίρας ακολουθεί τη γενικότερη πορεία της οικονομίας της χώρας, κινούμενη ελαφρώς πτωτικά. Εφόσον βοηθήσουν οι καλές καιρικές συνθήκες και επαληθευτούν οι προβλέψεις για την αύξηση της τουριστικής κίνησης ευελπιστούμε σε ένα καλύτερο αποτέλεσμα

  • Ποια είναι η ισορροπία την τελευταία χρόνια μεταξύ «ψυχρής» αγοράς και ραφιού σούπερ μάρκετ; Έχουν διαφοροποιηθεί οι καταναλωτικές συνήθειες λόγω κρίσης;

Στα χρόνια της κρίσης, όπως ήταν αναμενόμενο, οι καταναλωτές έχουν μειώσει τις εξόδους για διασκέδαση αλλά και την κατανάλωση ανά έξοδο, ενώ συνεχίζει να κερδίζει έδαφος η διασκέδαση στο σπίτι. Αυτή η τάση έχει ως αποτέλεσμα η σχέση ζεστής και κρύας αγοράς να έχει αλλάξει και να υπολογίζεται σε 45% - 55% αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες καταναλωτές σήμερα είναι πιο απαιτητικοί από ποτέ. Έχουν καλύτερη πληροφόρηση και μεγαλύτερες απαιτήσεις, και άρα αναζητούν πολύ περισσότερες επιλογές. Παράλληλα ψάχνουν για την «ιστορία» πίσω από τα προϊόντα και αναζητούν προτάσεις για να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους. Τέλος, επιβραβεύουν τις πιο ποιοτικές αλλά και οικονομικότερες λύσεις και στρέφονται προς τα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα και προσφέρουν αξία στον τόπο σε μια προσπάθεια να στηρίξουν την ελληνική οικονομία και να ενισχύσουν την ανάπτυξη.

  • Λειτουργεί ως «μαξιλάρι» στη μείωση της ζήτησης ο τουρισμός;

Η αύξηση του τουρισμού ευνοεί σχετικά την κατανάλωση μπίρας. Κάτω από αυτό το πρίσμα, είμαστε αισιόδοξοι ότι, εφόσον και κατά τη φετινή περίοδο το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας θα είναι αυξημένο, θα βοηθήσει την αγορά μας συνολικά, αντισταθμίζοντας σε ένα βαθμό το γεγονός ότι ο Έλληνας καταναλωτής εξακολουθεί να βρίσκεται υπό πίεση.

  • Πέρυσι υπήρξε μια ανάκαμψη της κατανάλωσης μπύρας μετά από μια 5ετία συρρίκνωσης. Πώς εκτιμάτε ότι θα κινηθεί, συνολικά, η αγορά μπύρας στην Ελλάδα για το 2015;

Προβλέπουμε ότι η αγορά μπίρας θα κινηθεί σταθεροποιητικά το 2015. Φυσικά, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, ότι η πορεία της αγοράς μας εξαρτάται και από παράγοντες όπως, οι επιπτώσεις της κρίσης στην αγοραστική δύναμη, η τουριστική κίνηση, η είσοδος νέων προϊόντων, οι προσφορές σε δημοφιλείς κωδικούς και οι καιρικές συνθήκες. Σε ό,τι μας αφορά, παραμένουμε αισιόδοξοι έχοντας εμπιστοσύνη στη στρατηγική μας που εστιάζει στην προσφορά ποιοτικών επιλογών και νέων καινοτόμων προϊόντων στον καταναλωτή.

  • Στην Ελλάδα υπήρξε μια έκρηξη της μικροζυθοποιίας τα τελευταία χρόνια. Η τάση αυτή επηρέασε τα μερίδια αγοράς αλλά και τις επιχειρηματικές επιλογές των μεγάλων του κλάδου;

Ο κλάδος της ζυθοποιίας στην Ελλάδα αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, ενώ βλέπουμε ότι ενισχύεται η κουλτούρα μπίρας στη βάση των διαφορετικών επιλογών που προσφέρονται στον καταναλωτή. Σε αυτό το πλαίσιο, βλέπουμε θετικά την ανάπτυξη της μικροζυθοποιίας, καθώς θεωρούμε ότι συμβάλλει στον κοινό μας στόχο που είναι η ανάπτυξη της κατά κεφαλήν κατανάλωσης.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στοχεύει στην ανάπτυξη της κουλτούρας της μπίρας στην Ελλάδα μέσα από ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα που τοποθετεί την μπίρα στο τραπέζι και την ταιριάζει με μια πληθώρα γεύσεων, ενώ αναδεικνύει τα φυσικά συστατικά της συνδέοντάς την με την φροντίδα για σωστή και υγιεινή διατροφή.

  • Η κρίση αναμένεται να ενισχύσει τη συγκέντρωση στον κλάδο σας μετά και την τελευταία εξαγορά;

Η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει ανακατατάξεις στην αγορά, οι οποίες εκτιμώ ότι γίνονται σε μια προσπάθεια να παραμείνει βιώσιμη στο σύνολο της. Σε κάθε περίπτωση όμως, οι πρόσφατες εξελίξεις στις οποίες αναφέρεστε δεν επηρεάζουν ούτε αλλάζουν τον προσανατολισμό της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Για εμάς, οι πυλώνες της καινοτομίας, των εξαγωγών, της προμήθειας ελληνικών πρώτων υλών, της μεταφοράς τεχνογνωσίας και της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας αποτελούν την πυξίδα για την πορεία μας προς το μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πρωτοβουλίες που δημιουργούν όφελος για όλους και υποστηρίζονται από ένα επενδυτικό πρόγραμμα μεγαλύτερο από 50 εκατομμύρια ευρώ για την επόμενη τριετία.

  • Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της αγοράς μπύρας;

Η μεγαλύτερη πρόκληση της αγοράς μας είναι ότι η κατά κεφαλή κατανάλωση μπίρας στην Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει στα 35 λίτρα ετησίως, δηλαδή σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι 70 λίτρα. Στο πλαίσιο αυτό, εμείς ως Αθηναϊκή Ζυθοποιία, αλλά και μέσα από το ρόλο μας στην Ελληνική Ένωση Ζυθοποιών, στηρίζουμε κάθε προσπάθεια που στοχεύει στη μεγέθυνση της κατηγορίας, προσφέροντας ακόμα περισσότερες ποιοτικές επιλογές τον καταναλωτή. Φέτος, στο ίδιο ακριβώς σημείο που πριν από 50 χρόνια η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκίνησε το πρώτο της Ζυθοποιείο, δημιουργήσαμε το ΑΘΗΝΕΟ, τον πρώτο χώρο δημιουργικής ζυθοποιίας στη χώρα, με τη φιλοδοξία να γίνει σημείο αναφοράς για την ιστορία και την παράδοση της μπίρας στη χώρα μας.

  • Η ένταξη του αλκοόλ στα θέματα που απασχολεί τις πολιτικές δημόσιες υγείας στην Ε.Ε. θα επηρεάσει τις καταναλωτικές συμπεριφορές;

Πάγια δέσμευσή μας είναι η προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ και την κάνουμε πράξη μέσα από όλα τα κανάλια επικοινωνίας που διαθέτουμε, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι συσκευασίες μας αλλά και ειδικές πρωτοβουλίες που λαμβάνουμε. Θεωρούμε ότι η υπεύθυνη προώθηση των προϊόντων που περιέχουν αλκοόλ, η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών είναι μέρος της εταιρικής μας ευθύνης. Κάθε αλλαγή προς την κατεύθυνση αυτή με τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ευπρόσδεκτη. Εμείς διαχρονικά εφαρμόζουμε μια ολοκληρωμένη πολιτική, εναρμονισμένη με αυτή της ευρωπαϊκής ένωσης που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των καταναλωτών, ώστε η απόλαυση που προσφέρουν τα προϊόντα μας στην καθημερινή ζωή να συνδέεται πάντα με ευχάριστες εμπειρίες. Ενημερώνουμε τους κοινωνικούς μας εταίρους για τη σημασία της υπεύθυνης κατανάλωσης, μέσα από ενέργειες ειδικά σχεδιασμένες για κάθε ομάδα κοινού, ενώ επίσης διαθέτουμε στην αγορά και μια νέα γενιά προϊόντων με 0,0% αλκοόλ. Σταθερός μας σύμμαχος από το 2008 είναι η Μ.Κ.Ο. ΝΗΦΑΛΙΟΙ - στην υγειά μας,  η μοναδική οργάνωση στη χώρα που ασχολείται αποκλειστικά με την εκπαίδευση, αλλά και την αντιμετώπιση θεμάτων που έχουν να κάνουν με την κατανάλωση αλκοόλ.

Περισσότερες πληροφορίες μπορεί να βρει κανείς στο www.responsibeerity.gr.

  • Η κεντρική επιλογή σας είναι η τόνωση των εξαγωγών, τι ποσοστό τού τζίρου θα καλύψουν φέτος και ποιο είναι το πλάνο για νέες αγορές σε βάθος χρόνου;

Με περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές παραμένουμε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μπίρας της χώρας, με τα προϊόντα μας να ταξιδεύουν σε χώρες και στις 5 ηπείρους. Φέτος, εξασφαλίσαμε την εξαγωγή Heineken στις δυναμικές διεθνείς αγορές της Ιταλίας και της Κίνας, πετυχαίνοντας σημαντική συμφωνία για την παραγωγή 160.000 εκατολίτρων στη μονάδα που διατηρεί η εταιρία στην Πάτρα. Για το 2015, ο όγκος εξαγωγών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας προβλέπεται να υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ξεπερνώντας τα 400.000 εκατόλιτρα. Η ανοδική αυτή πορεία οφείλεται στο δυναμικό και αναπτυσσόμενο χαρτοφυλάκιο εξαγωγών της εταιρίας, που αποτελούν αγαπημένες μάρκες μπίρας όπως οι Heineken, Amstel, ΑΛΦΑ, Fischer, το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ, καθώς και καινοτόμα προϊόντα με βάση τη βύνη, που προορίζονται αποκλειστικά για αγορές του εξωτερικού, όπως η Fayrouz. Αξίζει να σημειωθεί ότι, από το 2008, σχεδόν από την αρχή της κρίσης δηλαδή, η αξία των εξαγωγών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας έχει ανέλθει στα 122 εκατομμύρια Ευρώ.

  • Θα επεκταθείτε σε άλλα προϊόντα εμφιάλωσης;

Με όχημα την καινοτομία και έχοντας πάντα τον καταναλωτή στο επίκεντρο της στρατηγικής μας, αναδεικνύουμε τον πλούτο της μπίρας, επενδύοντας συστηματικά στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου μας. Την τελευταία διετία η οικογένεια της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας έχει μεγαλώσει με νέα προϊόντα, όπως, η Amstel Radler, συνδυασμός της Amstel με χυμό λεμονιού, η Amstel free με 0,0% αλκοόλ, η ΑΛΦΑ Strong με 7% αλκοόλ, για όσους αναζητούν μια δυνατή γευστική εμπειρία, αλλά και η ΑΛΦΑ Weiss, η ελληνική σταρένια και αφιλτράριστη μπίρα από βύνη κριθαριού και σιταριού. Φέτος, η Amstel εμπλουτίζει την κατηγορία Radler με την Amstel Radler Guarana, μία ολοκαίνουργια πρόταση με βάση τη βύνη και 0,0% αλκοόλ που προσφέρει στους καταναλωτές τη δροσιά και την ενέργεια ενός φυσικού προϊόντος που μπορούν να απολαύσουν κάθε στιγμή της ημέρας, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν και νέες κινήσεις.

  • Πώς προβλέπετε ότι θα κινηθούν τα αποτελέσματα του 2014 σε σύγκριση με του 2013 (όγκοι, Ευρώ);

Από την πλευρά μας κινηθήκαμε σταθεροποιητικά, γεγονός που μας κάνει να αισιοδοξούμε, καθώς βλέπουμε ότι η απόφασή μας να επενδύσουμε σε νέες κατηγορίες στην αγορά, αλλά και πολλά νέα προϊόντα σε σύντομο διάστημα, ήδη αποδίδει.

  • Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι σε μια αγορά όπως η ελληνική να αναπτύξει μια μεγάλη εταιρία ένα επενδυτικό πλάνο;

Η ελληνική αγορά πάντοτε είχε την ιδιαιτερότητα να παρουσιάζει προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες. Στη σημερινή όμως οικονομική συγκυρία, όπου η ανάπτυξη της οικονομίας είναι καίριο ζητούμενο, αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο η ανάγκη καλλιέργειας ενός ελκυστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, με σταθερότητα στο φορολογικό και γενικότερα στο νομοθετικό πλαίσιο, περιορισμό της γραφειοκρατίας, σύγχρονες πολιτικές για την προσέλκυση των επενδύσεων και υποστήριξη της επιχειρηματικότητας.

  • Το πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας καλύπτει τις ανάγκες σας;

Εφαρμόζουμε το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στη χώρα. Είμαστε περήφανοι καθώς, με συστηματική προσπάθεια, καταφέραμε εδώ και ένα χρόνο να καλύπτουμε κατά 100% τις ανάγκες μας για την παραγωγή βύνης από ελληνικό κριθάρι. Με τη μέθοδο της Συμβολαιακής Καλλιέργειας δημιουργήσαμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο που παρέχει στους παραγωγούς πιστοποιημένο σπόρο, σε συνδυασμό με υποστήριξη και τεχνογνωσία για τη βελτιστοποίηση της στρεμματικής απόδοσης των καλλιεργειών τους. Έτσι, και οι 12 μπίρες που παράγουμε σήμερα στην Ελλάδα περιέχουν το κριθάρι που καλλιεργούν 3.010 αγρότες από 23 νομούς της χώρας, σε μια έκταση 240.000 στρεμμάτων.

  • Θα υπάρξουν εξαγωγές ελληνικού κριθαριού ή/καί βύνης μέσω τού δικτύου τής μητρικής;

Το 2014 αρχίσαμε να εξάγουμε μια μικρή ποσότητα, ενώ για το 2015 εντείνουμε ολοένα και περισσότερο τις προσπάθειες μας προς την αναζήτηση αντίστοιχων ευκαιριών. Προς το παρόν, το ελληνικό κριθάρι φτάνει σε καταναλωτές σε όλο τον κόσμο μέσω των εξαγωγών μας.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 12:06 - 15 Μαϊ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.