ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Αυξάνονται οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο

15:05 - 03 Δεκ 2015 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Αυξάνονται οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο
Με παρουσία στην Ελλάδα για πάνω από 50 χρόνια, εξαγωγική δραστηριότητα η οποία μετρά 40 έτη και εξαγωγές που την τελευταία διετία άγγιξαν τα 30 εκατ. ευρώ, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει να επενδύει και να αναπτύσσει την αγορά μπύρας στη χώρα. Από το 2008 μέχρι και σήμερα έχει επενδύσει 137 εκατ. ευρώ στην εγχώρια αγορά, απασχολώντας περίπου 1.000 εργαζόμενους. Ταυτόχρονα η δραστηριότητα της εταιρείας έχει ανοίξει εμμέσως περίπου 28.000 θέσεις απασχόλησης, ενώ για κάθε ένα ευρώ προστιθέμενης αξίας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας δημιουργούνται σχεδόν 7 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ευρύτερη οικονομία.

Το σύνολο των επενδύσεών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανήλθε στα 19,098 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ εκτιμάται ότι το 2015 αυτές θα φτάσουν τα 16,06 εκατ. ευρώ. Πλούσια υπήρξε τα τελευταία χρόνια η συμβολή της εταιρείας στον τομέα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης όπου από το 2008 έχει επενδύσει ποσό μεγαλύτερο των 1,39 εκατ. ευρώ. Για το 2015 μάλιστα εκτιμάται ότι η εν λόγω επένδυση θα προσεγγίσει τα 220.000 ευρώ. Συνεργάζεται με 5 ΜΚΟ από τις περιοχές που φιλοξενούν τις μονάδες παραγωγής της, εκπονεί προγράμματα εθελοντισμού των εργαζομένων της από το 2012, ενώ «τρέχει» και εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την Υπεύθυνη Κατανάλωση Αλκοόλ, αλλά και για το περιβάλλον. Από το 2012 μέσω του προγράμματος «ΕφοδιΑΖουμε» εκπαιδεύει ομάδες κοινωνικών εταίρων μεταξύ των οποίων νέοι, επιχειρηματίες, παραγωγοί κριθαριού, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και χοδνρέμποροι.

Η εταιρεία έχει δημιουργήσει το πρώτο και μεγαλύτερο, μέχρι τώρα, πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας στην Ελλάδα, καθώς συνεργάζεται με 3.000 παραγωγούς έχοντας ανοίξει 800 θέσεις εργασίας στον αγροτικό τομέα. Συγκεκριμένα από 600 παραγωγούς που είχε στο πρόγραμμά της το 2008, αυτοί αυξήθηκαν στους 3.010 το 2014 και επεκτάθηκαν από 11 περιοχές σε 23. Η καλλιεργήσιμη γη του προγράμματος ανέρχεται σε 235.000 στρέμματα, ενώ συμμετέχει στην Ανάπτυξη και Λειτουργία Πειραματικών Αγορών σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών από το 2011. Αποτέλεσμα ήταν το 2014 να έχει καλύψει το σύνολο των αναγκών της με ελληνικό κριθάρι και για τις 12 μπύρες που παράγει στη χώρα. Υπολογίζεται μάλιστα ότι για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα παραγωγούς έχει δημιουργεί προστιθέμενη αξία που ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ.

Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Ο αριθμός των εταιριών που παράγουν και εμπορεύονται προϊόντα μπίρας αυξήθηκε από 5 το 2000, σε πάνω από 25 το 2014. Οι εταιρίες αυτές, σύμφωνα με δικές τους δηλώσεις, “αναπτύσσονται με επιτυχία” και “αποκτούν αυξανόμενα μερίδια αγοράς”, προχωρούν και σε συγχωνεύσεις, ενώ ιδιώτες επενδυτές εισήλθαν σε υφιστάμενες μονάδες και νέοι ενδιαφερόμενοι ετοιμάζονται να εισέλθουν στην αγορά της μπίρας. Αυτά τα γεγονότα αποδεικνύουν με τον πιο σαφή τρόπο ότι η αγορά της μπίρας στην Ελλάδα είναι ελεύθερη και ανοιχτή στον ανταγωνισμό. Στο ίδιο διάστημα, το μερίδιο αγοράς της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας περιορίστηκε από 73% το 2000, σε περίπου 50% σήμερα.

«Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι μια σοβαρή εταιρεία, με συνέπεια, ηθική, σεβασμό και υπευθυνότητα. Και αυτό θέλω να συνεχίσουμε να είμαστε. Η εταιρεία έχει δώσει δείγματα γραφής τόσο χρόνια, τόσο ως εργοδότης όσο και ως υπεύθυνος εταιρικός πολίτης με συνεισφορά στην συνολική οικονομία και κοινωνία» δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Μηνά Ζωούλλης.

Η εταιρεία κρίνει ως άδικη και αβάσιμη την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, εκφράζοντας παράλληλα την έκπληξη και την απογοήτευσή της τόσο για την απόφαση, όσο και για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε. «Το πρόστιμο είναι βαρύ και επηρεάζει σοβαρά τη ρευστότητά μας» σημειώνει ο κ. Ζωούλλης τονίζοντας ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη με όλα τα μέσα που διαθέτει η εταιρεία. «Η Επιτροπή αγνόησε όλα τα στοιχεία που καταθέσαμε κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας» υποστηρίζει ο κ. Μηνά που παραθέτει το σκεπτικό της εταιρείας.

«-Η Επιτροπή δηλώνει ότι έκανε έρευνα σε 59 σημεία σε όλη τη χώρα. Το ξέρετε ότι όλα τα σημεία στα οποία εμείς πουλάμε είναι 110.000; Μιλάμε για 400.000 επαφές με πελάτες το χρόνο. Είναι δυνατόν να μιλάμε για 59 σημεία που έχουν ερευνηθεί, μέσα σε 16 χρόνια έρευνας?

-Δε μας ζητήθηκε καμία ουσιαστική δέσμευση με την απόφαση. Αν πραγματικά υπήρχε σοβαρή στρέβλωση στην αγορά από τη λειτουργία μας, πως αυτή θα διορθωθεί χωρίς να μας δοθούν ουσιαστικές δεσμεύσεις? Να σημειώσω εδώ ότι εμείς προτείναμε ουσιαστικές δεσμεύσεις κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, οι οποίες δεν έγιναν δεκτές από την Επιτροπή.

-Είμαστε η μοναδική εταιρία που δεν κάνει αποκλειστικές συμφωνίες στην αγορά. Δε μας επιτρέπεται και δεν το κάνουμε. Επιπλέον, όπως είμαστε υποχρεωμένοι, παρέχουμε 25% του χώρου των ψυγείων μας στον ανταγωνισμό.»

Παράλληλα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εξηγεί ότι:  

Η απόφαση της Επιτροπής μεταφράζει με τρόπο άδικο το γεγονός ότι είμαστε ο μεγαλύτερος παίκτης σε αυτήν την αγορά, θεωρώντας το συνώνυμο παραβίασης του ανταγωνισμού, χωρίς να λαμβάνει υπόψη ότι η ανάπτυξη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην ελληνική αγορά έγινε μέσα από διαρκείς επενδύσεις για περισσότερα από 50 χρόνια. Ερμηνεύει λανθασμένα και παρουσιάζει ως παραβάσεις του ανταγωνισμού καθιερωμένες και γενικά αποδεκτές εμπορικές πρακτικές, που ακολουθούνται από όλες τις εταιρίες μπίρας, μικρές και μεγάλες, και οι οποίες ουδόλως θίγουν τα συμφέροντα του καταναλωτή.

Διαβεβαιώνει ότι η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα εξακολουθήσει να δρα με γνώμονα το συμφέρον των καταναλωτών της, τηρώντας πιστά το γράμμα αλλά και το πνεύμα του νόμου, όπως άλλωστε πράττει όλα αυτά τα χρόνια.»

Δια στόματος του εκπροσώπου της επισημαίνει η εταιρεία ότι είναι εδώ για να μείνει και να αντιμετωπίσει τα προβλήματά της. «Θα δώσουμε αυτήν τη μάχη γιατί θεωρούμε ότι αξίζει. Αυτό που θέλουμε είναι η δικαιοσύνη» δηλώνει ο κ. Ζωούλλης Μηνά.

Τελευταία τροποποίηση στις 12:10 - 04 Δεκ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.