ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η Ελλάδα μαθαίνει τον καφέ freddo στην Ευρώπη Κύριο

09:45 - 24 Ιαν 2017 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Η Ελλάδα μαθαίνει τον καφέ freddo στην Ευρώπη
Η επιτυχία της ελληνικής εκδοχής του κρύου καφέ από espresso αλλά και η συνολική ποιότητα των σκευασμάτων φαίνεται ότι ωθεί στην εξωστρέφεια τις μεγάλες αλυσίδες στον κλάδο να «ανοίγουν φτερά». Η μία μετά την άλλη εξετάζουν το πώς θα επεκτείνουν το δίκτυό τους στην Ευρώπη «μαθαίνοντας» τους πολίτες άλλων χωρών τα μυστικά της ελληνικής εκδοχής του καφέ. Άλλωστε, όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου στο Reporter.gr, η συρρίκνωση της ζήτησης στην Ελλάδα φέρνει αναπόφευκτα τις αλυσίδες που έχουν μια δυναμική πορεία ανάπτυξης στο εξωτερικό σε αναζήτηση νέων αγορών.

Τα προηγούμενα χρόνια η Κύπρος, όπως αναμενόταν και η Νοτιανατολική Ευρώπη ήταν το σημείο εξόρμησης των αλυσίδων. Έτσι ξεφύτρωσαν σειρά σημείων στις γειτονικές χώρες λόγω και της παρουσίας φοιτητών εκεί (Ρουμανία, Βουλγαρία κτλ). Από τις μεγάλες αλυσίδες η Vivartia είχε από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 πραγματοποιεί επέκταση εκτός συνόρων Ελλάδας, με τη λειτουργία των πρώτων εστιατορίων Goody’s στην Κύπρο και στη Βουλγαρία μέσω των brand Goody’s και Flocafe. Σταδιακά αναπτύσσεται και μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Everest (2009) συνεχίζει την πορεία της.


Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Εστίασης της Vivartia, Θανάσης Παπανικολάου σε πρόσφατη ενημέρωση δημοσιογράφων στις αρχές Δεκεμβρίου του 2016 με αφορμή το άνοιγμα καταστήματος Goody’s στο Σύνταγμα , ο όμιλος βρίσκεται κοντά σε συμφωνία για επέκταση της αλυσίδας στην Κίνα. Ήδη η εταιρία, με τα διάφορα brand (Goody’s, Flocafe) έχει παρουσία σε σημεία της Αλβανίας, Βουλγαρίας, Κύπρου, Γαλλίας, Αυστραλίας, Ουγγαρίας (αεροδρόμιο) και των Σκοπίων, όπως ανέφερε ο κ. Παπανικολάου. Ειδικότερα, ο κ. Παπανικολάου ανάφερε πως μετά από ένα χρόνο έρευνας αλλά και περιπετειών στην Κίνα (όπου υπήρχε «μαϊμού» εταιρία Goody's, και η Vivartia τελικώς δικαιώθηκε δικαστικά), ο όμιλος βρίσκεται κοντά συμφωνία με τοπικό επιχειρηματία (με δραστηριότητα στο χώρο των ιδιωτικών πανεπιστημίων και του real estate) για την ανάπτυξη της Goody's αρχικά σε 4 πόλεις. Εκτίμησε δε ότι μια καταληκτική συμφωνία είναι πιθανή μέσα στο α' τρίμηνο του 2017, και ενδεχομένως να αποτελέσει το γεγονός «που θα αλλάξει το μέγεθος της Goody's».

 

Άνοιγμα στη Μ. Βρετανία

 

Την ίδια ώρα στους δρόμους του Λονδίνου η μία μετά την άλλη οι αλυσίδες ξεκινούν επέκταση. Πρώτο brand μετά τα κλασικά Ελληνικά και Κυπριακά καφέ άνοιξε στη Regend street στην καρδιά της Βρετανικής πρωτεύουσας το Carpo. Πατώντας στην παρουσία πολλών Ελλήνων, όχι μόνο φοιτητών, αλλά και νέο – μεταναστών, έγινε σημείο αναφοράς για όσους ήθελαν έστω και στην υγρή βρετανική μητρόπολη να πάρουν «δόση» ελληνικού Life – style.

 

Στην αγορά του Λονδίνου εισήλθαν στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς και τα Coffee Island, δημιουργώντας το πρώτο τους καφεκοπτείο στην πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου. Το νέο κατάστημα στεγάζεται σε κτίριο στην περιοχή Covent Garden που βρίσκεται μόλις δύο λεπτά από το Leicester Square tube station, και 5 λεπτά από το Covent Garden tube station. Σε αυτό οι φίλοι του καφέ μπορούν να απολαύσουν specialty καφέδες αλλά και μοναδικά ροφήματα όπως βότανα και ποικιλίες τσαγιού από το tea corner. Επίσης, μπορούν να συνδυάσουν το αγαπημένο τους ρόφημα με προτάσεις για πρωινό ή ένα ελαφρύ γεύμα επιλέγοντας από μια μεγάλη γκάμα ακόμη και vegan ή vegetarian σύμφωνα με τις γαστριμαργικές τους προτιμήσεις. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, η επέκταση του δικτύου της Coffee Island σε νέες αγορές έρχεται να αναδείξει τις ικανότητες του ελληνικού επιχειρείν που παρά τις αντιξοότητες της ελληνικής οικονομίας ανακαλύπτει τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης.

 

Με «όπλο» τη βράβευση στα Allegra European Coffee Awards του 2016, όπου η Coffee Island απέσπασε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία Best Coffee Chain in Southern Europe (Καλύτερη αλυσίδα καφέ στην νότια Ευρώπη), σχεδιάζει την συνέχιση της εξωστρέφειάς της πέρα από την Κύπρο όπου έχει σημαντική παρουσία.

 

Ο τουρισμός όχημα για τη Γερμανία

 

Τη Γερμανία επέλεξε η αλυσίδα μικρογευμάτων και καφέ Γρηγόρης για επέκταση μέσω franchisee, του του επιχειρηματία Νίκου Δραμιτινού ο οποίος είναι γενικός franchisee, δηλαδή δικαιοδόχος, των 30 καταστημάτων του «Γρηγόρη» στην Κρήτη

 

Ήδη, με την επωνυμία, Gregory's Coffee, στο Βερολίνο, μέσω του κ. Δραμτινού, η γνωστή ελληνική αλυσίδα «μικρογευμάτων» έχει παρουσία και σχεδιάζει να διευρύνει τις δραστηριότητές της και σε άλλες γερμανικές πόλεις.

 

«Λειτουργήσαμε ένα χρόνο για να δούμε πώς συμπεριφέρεται η αγορά. Διαπιστώσαμε ότι τα νούμερά μας είναι πάρα πολύ καλά. Στόχος μας είναι να έχουμε ως το καλοκαίρι τέσσερα με πέντε μαγαζιά» αναφέρει ο κ. Δραμιτινός. Έτσι, σύμφωνα με την DW, το επόμενο ανοίγει αρχές Φεβρουαρίου στο Έρλανγκεν, μια πόλη δίπλα στη Νυρεμβέργη. Η εκπαίδευση του προσωπικού αλλά και του δικαιοδόχου του καταστήματος θα γίνει αυτό το μήνα στο Βερολίνο. Εδώ θα λειτουργήσει από το Μάρτιο και ένα δεύτερο μαγαζί στην περιοχή Νοϊκέλν, ενώ γίνονται διαπραγματεύσεις και για άλλους δύο χώρους σε κεντρικά σημεία της πόλης.

 

«Εμείς δεν έχουμε την αναγνωρισιμότητα που έχουμε στην Ελλάδα. Όμως το μεγαλύτερο όπλο μας είναι η ποιότητά μας» αναφερει ο υπεύθυνος του καταστήματος στο Βερολίνο Στέλιος Στιβακτάκης.

 

Είναι προφανές ότι ο κλάδος έχει δυναμική. Με όχημα την εσωτερική αγορά, που η συνολική αξία της αποτιμάται σήμερα στα 400 εκατ. ευρώ οι αλυσίδες ανοίγουν φτερά, καθώς η φορολόγηση με ΕΦΚ του προϊόντος δημιουργεί ανησυχίες ειδικά σε όσους ασκούν και μεταποιητική δραστηριότητα. Μπορεί με την προσθήκη της νέας φορολόγησης η αγορά αναμένεται να κινηθεί στην περιοχή των 500 εκατ. ευρώ, ωστόσο ο φόβος είναι ότι θα επηρεαστεί η ζήτηση.

 

Σύμφωνα με το διευθυντή επικοινωνίας και εταιρικών υποθέσεων της Nestle κ. Ιωάννη Δράμη η αύξηση της φορολογίας του καφέ θα επιδράσει αρνητικά στην κατανάλωση. Η εξωστρέφεια λοιπόν και η «μετανάστευση» φαντάζουν ως λύση.

 

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.