ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η οικογένεια Παντελιάδη πιάνει ψηφιακό πόστο

11:30 - 07 Φεβ 2017 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Η οικογένεια Παντελιάδη πιάνει ψηφιακό πόστο
Το δίκτυο σούπερ μάρκετ My Market και η αλυσίδα Cash & Carry Metro της οικογένειας Παντελιάδη, αποκτούν πόστο στην ηλεκτρονική αγορά με συνεργασία με το ψηφιακό σούπερ μάρκετ Welovesupermarket.gr.

Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση της Metro και οι αδερφοί Ζήβα, που εκπροσωπούν το online grocery στην Ελλάδα εδώ και τρία χρόνια, συμφώνησαν να υπάρξει συμμετοχή της Metro με μειοψηφικό πακέτο μετοχών στο Welovesupermarket.gr.

Με αυτόν τον τρόπο ο Όμιλος Παντελιάδη αποκτά και σημείο στον κόσμου του ηλεκτρονικού εμπορίου όπου ήδη παρατηρείται έντονη κινητικότητα. Σημειώνεται ότι στο μπουκέτο των online καταστήματων περιλαμβάνονται, τα click2shop της ΑΒ Βασιλόπουλος, το e-fresh.gr, το Caremarket.gr (της Μαρινόπουλος που σήμερα συνεργάζεται με γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ για την προμήθεια των προϊόντων), το Yoda.gr των Γιάννη Χήτου – Βασίλη Στασινούλια και Γιάννη Ανδρικόπουλου που συνεργάζεται με αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazaar του Δήμου Βερούκα.

Σήμερα το Welovesupermarket, το οποίο συνεργάζεται με 110 μεγάλους προμηθευτές, πουλά μόνο επώνυμα προϊόντα και διαθέτει καθημερινά 8.000 κωδικούς μέσω των εγκαταστάσεων έκτασης 1.500 τ.μ. που έχει στην Παιανία. Η πελατειακή βάση του, ξεπερνά τα 100.000 νοικοκυριά, ενώ οι αδερφοί Ζήβα, έχουν αναπτύξει και το WeLoveB2B. Πρόκειται για ένα online κατάστημα, κατά το μοντέλο των Cash & Carry, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο του 2016 και απευθύνεται στους επαγγελματίες του HORECA (Hotel, Restaurant, Catering) και των μικρών σημείων πώλησης όπως ψιλικών, μίνι μάρκετ και περιπτέρων.

Ο τζίρος του online shopping στην Ελλάδα είναι συγκριτικά χαμηλός με το εξωτερικό όμως γνωρίζει ανάπτυξη. Είναι ενδεικτικό ότι τα online supermarket καταλαμβάνουν σήμερα από 5% έως 10% του συνόλου της λιανικής στην ΕΕ, ωστόσο το ποσοστό στην Ελληνική αγορά δεν ξεπερνά το 1%.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του κ. Ανδρικόπουλου, η online αγορά σούπερ μάρκετ αγγίζει τα 30 εκατ.ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των μεγεθών εταιριών που διατηρούν και φυσικό δίκτυο (π.χ. ΑΒ Βασιλόπουλος), ποσοστό εξαιρετικά χαμηλό σε σχέση με τα 9 περίπου δις.ευρώ που πραγματοποιούν τα φυσικά δίκτυα σούπερ μάρκετ, αλλά και τα ποσοστά διείσδυσης του online στην Ευρώπη (5% έως 10% κατά μέσο όρο με εξέχουσα την αγορά της Μ.Βρετανίας, όπου το μερίδιο αγγίζει το 35%).

Πάντως, σύμφωνα με έρευνα του Convert group, οι online αγορές προϊόντων λιανικής στην Ελλάδα αναμένεται να δεκαπλασιαστούν μέσα στα επόμενα 4 χρόνια, παρουσιάζοντας κύκλο εργασιών κοντά στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Οι σχετικές προβλέψεις μάλιστα προσδιορίζουν το δυνητικό μερίδιο των αμιγώς online supermarket σε περισσότερο του 30%. Επίσης, σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηριού ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών οι online αγορές προϊόντων σουπερ μάρκετ βρίσκονται στην Ελλάδα σε πρώιμο στάδιο με μόλις το 25% των online αγοραστών να δηλώνει ότι έχει κάνει συστηματικά διαδικτυακές αγορές. Δηλαδή, μόλις ένας στους τέσσερις.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 11:59 - 07 Φεβ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.