ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στις δίαιτες επενδύουν ζυθοποιοί και βιομηχανία αναψυκτικών Κύριο

10:52 - 15 Φεβ 2017 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Στις δίαιτες επενδύουν ζυθοποιοί και βιομηχανία αναψυκτικών
Με μια σειρά νέα προϊόντα με λιγότερο ή καθόλου «θερμιδικό βάρος» απαντούν οι βιομηχανίες μπύρας αλλά και αναψυκτικών στην τάση της εποχής για … συνεχή δίαιτα και όμορφη σιλουέτα. Έτσι μπύρες light ή χωρίς αλκοόλ αναμένεται εν όψει καλοκαιριού να γεμίσουν τα ψυγεία ενώ στο ίδιο μοτίβο αναμένεται να κινηθεί η αγορά αναψυκτικών με έμφαση στα προϊόντα με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, τις σόδες και τα ανθρακούχα νερά.

Μπύρες άνευ και light


Συνεπείς στην τάση της εποχής στο πλαίσιο της HORECA οι δύο μεγαλύτεροι παίκτες στην αγορά ζύθου παρουσίασαν νέα προϊόντα. Έτσι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που ήδη έχει κωδικούς με προϊόντα μπύρας χωρίς αλκοόλ (Amstel Free, Buckler) παρουσίασε τη Heineken LIGHT, ένα προϊόν με 86 θερμίδες και 3,3% αλκοόλ. Η Heineken LIGHT, αποτελεί την πρώτη καινοτομία της μάρκας από το 1981. Μετά το πιλοτικό λανσάρισμα στην αγορά της Θεσσαλονίκης το καλοκαίρι, από τις 20 Φεβρουαρίου το προϊόν θα είναι διαθέσιμο πανελλαδικά.


Στο ίδιο κλίμα και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία που με τη FIX Άνευ υπογράφει μια νέα εναλλακτική πρόταση με ένα προϊόν μπύρας χωρίς αλκοόλ. Η FIX Άνευ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στους επαγγελματίες του κλάδου, στο πλαίσιο της φετινής HO.RE.CA.

 

Τα νέα προϊόντα έχουν στόχο να τονώσουν την αγορά που γνωρίζει πτωτική πορεία λόγω του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος. Επίσης ένεκα τουρισμού οι εταιρίες προσπαθούν να τοποθετηθούν όσο γίνεται καλύτερα.


Η κατά κεφαλή κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα υπολογίζεται σε 35 περίπου λίτρα ετησίως και εξακολουθεί να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με την κεντρική Ευρώπη, η οποία παρά το πολύ πιο ψυχρό κλίμα καταναλώνει υπερδιπλάσια (κατά κεφαλήν) ποσότητα μπύρας: 75 λίτρα ετησίως.


Η συνολική κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα (εγχώρια παραγωγή και εισαγωγές) υπολογίζεται, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ζυθοποιών σε 3.850.000 εκατόλιτρα περίπου, δηλαδή μόλις το 1,09% της κατανάλωσης μπύρας της Ευρώπης των 28 κρατών (352.536.000 εκατόλιτρα).


Ανθρακούχα νερά και ολιγοθερμικά αναψυκτικά


Την ίδια ώρα οι εταιρίες αναψυκτικών δίνουν έμφαση στα προϊόντα χωρίς ή λίγες θερμίδες. Σημειώνεται ότι ήδη οι πωλήσεις ανθρακούχου νερού εκτοξεύονται (brands μεγάλων εταιριών όπως η ΙΟΛΗ της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας υπερδιπλασίασαν πωλήσεις). Το ενδιαφέρον άλλωστε για την αναμόρφωση της εταιρίας Σουρωτή ή η έμφαση στις πωλήσεις της σόδας Schweppes από την Coca Cola Τρία Έψιλον δείχνουν το πώς διαμορφώνονται οι τάσεις στην αγορά.


Παράλληλα δίνεται έμφαση στη χρήση του φυσικού γλυκαντικού της στέβιας, η οποία αναδεικνύεται σε «όπλο» για τις Ελληνικές βιομηχανίες αναψυκτικών, καθώς η χρήση της μειώνει το θερμιδικό φορτίο των προϊόντων. Έτσι η εταιρία ΒΙΚΟΣ προχώρησε στην 6η Έκθεση HORECA στην παρουσίαση τριών νέων προϊόντων με στέβια, της cola, της πορτοκαλάδας και της λεμονάδας.


Επίσης η εταιρία Lux έχει ήδη παρουσιάσει προϊόντα (λεμονάδα, κόλα, λεμονάδα ) με στέβια, ενώ και η εταιρία αναψυκτικά ΓΕΡΑΝΙ στα Χανιά έχει στη γκάμα της κωδικούς κρύου τσαγιού με στέβια.


Διεθνείς τάσεις


Περίπου 30% των ενηλίκων στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν ολιγοθερμιδικές γλυκαντικές ύλες, 19% σε ροφήματα χαμηλών θερμίδων και περίπου 12% σε επιτραπέζια γλυκαντικά. Η χρήση τους είναι συχνότερη από τις γυναίκες υψηλότερων εισοδημάτων και ανώτερου μορφωτικού επιπέδου, ενώ αυξάνεται με την ηλικία, φθάνοντας στο μέγιστο επίπεδό της στα άτομα μεταξύ 45 και 64 ετών.


Τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά ενισχύουν την προσπάθεια που καταβάλλουν παιδιά και ενήλικες για τον έλεγχο και την απώλεια βάρους. Μάλιστα μελέτη του πανεπιστημίου του Μπρίστολ που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό «Obesity» αναδεικνύει τα λάιτ αναψυκτικά σε σύμμαχο στο αδυνάτισμα και τη διατήρηση του σωματικού βάρους στο επιθυμητό επίπεδο, καθώς μειώνεται η πρόσληψη θερμίδων.


Οι ερευνητές καταλήγουν μάλιστα στο συμπέρασμα ότι η σχετική συζήτηση πρέπει να μετατοπιστεί από το πόσο «καλά» είναι τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά και να στραφεί στην αρτιότερη χρήση τους, σύμφωνα και με τα επιστημονικά πορίσματα, για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί παγκοσμίως στον τομέα της υγείας, όπως η μείωση των προσλαμβανόμενων θερμίδων για την αντιμετώπιση, μεταξύ άλλων, της παχυσαρκίας.

 

Υπενθυμίζεται, ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει ήδη κρούσει τον κώδωνα στην Ελλάδα, καθώς τα Ελληνόπουλα είναι από τα πιο παχύσαρκα παιδιά στην ΕΕ.


Λύσεις, σύμφωνα με τους επιστήμονες, υπάρχουν και βρίσκονται στα χέρια, αλλά και στα… πόδια, και περιλαμβάνουν μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα με περισσότερη κίνηση καθώς και ισορροπία στη διαχείριση των θερμίδων.


Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.