ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εγχειρίδιο του Σπ. Θεοδωρόπουλου για επιγόνους και νέους επιχειρηματίες

10:15 - 22 Φεβ 2018 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Εγχειρίδιο του Σπ. Θεοδωρόπουλου για επιγόνους και νέους επιχειρηματίες
Το βήμα του πρώτου συνεδρίου του ΣΕΒ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις επέλεξε ο επικεφαλής της Chipita Σπύρος Θεοδωρόπουλος για να καταθέσει τη δική του εκδοχή για το πώς θα πρέπει να αναπτυχθεί από τους νέους το επιχειρείν στην Ελλάδα σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία. Μάλιστα έδειξε και το δρόμο που θα ήθελε να ακολουθήσει η δική του επιχείρηση από τους επιγόνους.

«Για εμένα η μεγαλύτερη ανησυχία μου και η μεγαλύτερη έγνοια μου είναι να παραδοθεί η σκυτάλη με έναν σωστό τρόπο, καθώς η ποιότητα της ζωής χιλιάδων ανθρώπων εξαρτάται από αυτή την κίνηση (σ.σ. αναφερόταν στους εργαζόμενους στον όμιλο Chipita) αλλά υπάρχουν και πολλά ακόμη που έχουν να γίνουν και θα είναι κρίμα να μην συνεχίσει μία ελληνική, διεθνοποιημένη, επιχείρηση την παρουσία της στον τόπο που δημιουργήθηκε. Πιστεύουμε και θέλουμε η Chipita να μείνει εδώ, να έχει έδρα εδώ, να φορολογείται εδώ και δίνει προκοπή και δουλείες στη Ελλάδα» ανέφερε και τόνισε:

«Για εμένα ο πιο δύσκολος στόχος από εδώ και πέρα είναι η παράδοση της σκυτάλης στην επόμενη γενιά. Είναι ένας στόχος τον οποίο πάρα πολλοί επιχειρηματίες με μεγάλη καριέρα σε όλη την ζωή τους σε αυτό τον στόχο απέτυχαν. Και υπάρχουν αντίθετα επιχειρηματίες που έκαναν μέτρια καριέρα αλλά στο θέμα του πως παρέδωσαν την σκυτάλη ήταν πραγματικά αξιοθαύμαστοι.»

Έμφαση στην καινοτομία, στη συνεργασία και στην υπεραξία

Ο άνθρωπος που από το μηδέν κατάφερε να φτιάξει από μια απλή ιδέα ενός μαγαζιού στην Πατησίων που πούλαγε πραλίνα φουντουκιού μέσα σε κρουασάν, μια απόλυτα διεθνοποιημένη επιχείρηση που πλέον χορηγεί και την Ευρωλίγκα του, έδωσε έμφαση στον παράγοντα καινοτομία, μιλώντας ενώπιον ενός κοινού που κρεμόταν κυριολεκτικά από τα χείλη του.

« Η Ελλάδα δεν μπορεί να έχει τα φθηνότερα προϊόντα, γιατί όπως είπε υπάρχουν χώρες με χαμηλό εργατικό κόστος που είναι αδύνατον να τις ανταγωνιστούμε, ούτε μπορεί να έχει προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, γιατί είμαστε μία μικρή αγορά. Το μόνο που μας μένει είναι η καινοτομία, και στην Ελλάδα έχουμε αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει σημαντικά στην καινοτομία. Είναι κάτι που πρέπει να μπει στην κουλτούρα και στην νοοτροπία των νέων επιχειρηματιών», σημείωσε.

Ο κ. Θεοδωρόπουλος μάλιστα υπογράμμισε ότι η τάση για επενδύσεις σε νεοφυείς επιχειρήσεις δεν μπορεί να αποτελέσει πανάκεια στο αναπτυξιακό ζήτημα της χώρας. Αντίθετα θα πρέπει και παραδοσιακές επιχειρηματικές ιδέες να βρουν το δρόμο τους γιατί αυτές δίνουν βάθος στην εθνική οικονομία.

«Σήμερα όλα τα νέα παιδιά θέλουν να βρουν μία τεχνολογική καινοτομία η οποία θα πετύχει πολύ γρήγορα, σε τρία τέσσερα χρόνια να βρεθεί κάποιος πολύ μεγάλος να τους “σκάσει χοντρά λεφτά” για να τους εξαγοράσει, να έχουν την πρώτη τους επιτυχία και μετά να συνεχίσουν στο επόμενο βήμα τους. Πρέπει να παράγουμε, πρέπει να κοιτάξουμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας και τους υπόλοιπους τομείς. Η οικονομία έχει παρά πολλούς κλάδους που υπάρχουν ευκαιρίες», σημείωσε.

Ο ίδιος επέμεινε στην ανάγκη εμπέδωση μια κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των νένω επιχειρηματιών. «Στην Ελλάδα δεν έχουμε κουλτούρα συνεργασιών, αλλά εγώ δεν έκανα ποτέ μια δουλειά μόνος μου. Από την πιο μικρή στην πιο μεγάλη πάντα είχα συνεταίρους» ανέφερε ενώ απέδωσε ιδιαίτερη σημασία στη συνέργια με μεγάλους παίκτες. «Τα επενδυτικά κεφάλαια λειτουργούν πάρα πολύ απλά. Έχουν συγκεκριμένες βλέψεις και στόχους, άρα αν ένας παραγωγός έχει ένα καλό πλάνο και πιστεύει στο προϊόν του είναι εύκολο να τους πείσει. Είναι προς όφελος των μεγάλων επιχειρήσεων να βοηθούν τις μικρές επιχειρήσεις. Η οικονομία είναι μια βάρκα στην οποία είμαστε όλοι μαζί μέσα» είπε.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.