ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επενδύσεις, νέα προϊόντα κι εξαγωγές με όχημα τουρισμό-απόδημους

11:08 - 18 Μαϊ 2018 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επενδύσεις, νέα προϊόντα κι εξαγωγές με όχημα τουρισμό-απόδημους
Με στόχο τη στήριξη των εξαγωγών της και την προώθηση νέων προϊόντων η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχωρεί σε ένα επενδυτικό πρόγραμμα 61 εκατ. ευρώ την τριετία 2017-2019.

 Παράλληλα η εταιρεία βρίσκεται στη τελική φάση ολοκλήρωσης του αντίστοιχου προγραμματισμού για την περίοδο 2019-2021.  Συνολικά από την έναρξη της κρίσης, από 2010 έως το 2016 έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 142 εκατ. ευρώ σύμφωνα με όσα ανέφερε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, ένα στέλεχος με μακρά ιστορία στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, καθώς από το 24ο έτος της ηλικίας του έχει υπηρετήσει σε διάφορες θέσεις, γνωρίζοντας πελάτες κι εργαζόμενους, κυριολεκτικά, με το μικρό τους όνομα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας

Πιο συγκεκριμένα με βάσει το πλάνο της εταιρίας το επενδυτικό πρόγραμμα που τρέχει από πέρυσι έχει να κάνει με τη βελτίωση των παραγωγικών εγκαταστάσεων, την προώθηση των εξαγωγών και τη δημιουργία νέων προϊόντων. Στο μέτωπο των εξαγωγών η Αθηναϊκή Ζυθοποιία πέρα από τις ενδοομιλικές προωθήσεις προϊόντων για κάλυψη εσωτερικών αναγκών του ομίλου,  στοχεύει στην προώθηση των Ελληνικών brand που παράγει κύρια σε αγορές του εξωτερικού με Ελληνικό στοιχείο ή με μεγάλο εισερχόμενο τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας η συμμετοχή των εξαγωγών στο συνολικό τζίρο της Αθηναϊκής κυμαίνεται σήμερα στο 10%, ωστόσο στη παρούσα φάση πραγματοποιείται μια αξιολόγηση αγορών, ώστε να υλοποιηθεί μια πιο στοχευμένη ανάπτυξη. "Μια από τις αγορές στόχος αποτελεί αυτή των ΗΠΑ, ενώ αντίστοιχα και άλλες περιοχές με έντονο ελληνικό στοιχείο. Εκτιμούμε ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης σε επίπεδο εξωστρέφειας" σχολίασε ο κ. Δανιηλίδης στο πλαίσιο χθεσινής εκδήλωσης που αφορούσε τον εορτασμό των δέκα χρόνων συμβολαιακής γεωργίας που εφαρμόζει η ζυθοποιία.

Η πορεία της αγοράς

Αναφερόμενος στην πορεία της αγοράς, που πλέον αντιπροσωπεύει έναν τζίρο 400 εκατομμυρίων με το 60% από αυτά τα χρήματα να προέρχονται από τον κλάδο Horeca ο κ. Δανηλίδης εξέφρασε την αισιοδοξία του. Όπως είπε, πλέον η αγορά από πέρυσι έχει σταθεροποιηθεί και δείχνει τάση ανάκαμψης  μετά από ένα περυσινό πρώτο περυσινό εξάμηνο έντονα πτωτικό. Συνολικά  η αγορά μπύρας υπολογίζεται έκλεισε το 2017 με απώλεια 4% μετά από ένα εντυπωσιακό rebound το β΄ εξάμηνο, λόγω του τουρισμού και του καιρού. Ειδικά, αναφερόμενος στην πορεία της εταιρείας στο πρώτο πεντάμηνο του έτους τη χαρακτήρισε θετική

‘Ετσι, η Αθηναϊκή το 2017 έκλεισε με μικρή μείωση εσόδων αλλά  έχει σταθερή εικόνα μεριδίου αγοράς και σημαντική ενίσχυση κερδοφορία, η οποία - όπως ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης, αποδίδεται στην μη οργανική επίδραση που είχε στα μεγέθη της εταιρείας η υπόθεση Μαρινόπουλος το 2016.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο δεκάμηνο του 2017 η εταιρία εμφάνισε πτώση στις καθαρές πωλήσεις κατά 2,8% στα 205 εκατ. ευρώ (χωρίς τη προσμέτρηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Ζύθου), σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2016, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε 17,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 55,8% σε σχέση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2016.

 Πετά το γάντι στον ανταγωνισμό

Παράλληλα χτες ο κ. Δανιηλίδης έδωσε ηχηρή απάντηση στις αιτιάσεις των ανταγωνιστών με αφορμή την υπόθεση με την Επιτροπή ανταγωνισμού, τονίζοντας ευθαρσώς ότι δε θα ανεχτεί πλέον άλλη αθέμιτη στηλίτευση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. «Σεβόμαστε απολύτως την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, όμως έχουμε το δικαίωμα να διαφωνούμε. Στα χρόνια που «έτρεξε» αυτή η υπόθεση, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχασε σημαντικά μερίδια αγοράς και μειώθηκε η κερδοφορία της, τα μεγέθη των ανταγωνιστών ενισχύθηκαν, ενώ ξεπήδησαν και δεκάδες άλλες εταιρείες. Άρα, για ποιο αθέμιτο ανταγωνισμό ομιλούμε», τόνισε ο κ. Δανιηλίδης.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι στόχος του δεν είναι τα διαρκή δικαστήρια, οι αντιδικίες και οι διαρκείς διαμάχες, αλλά το πως θα μεγαλώσει η αγορά της μπύρας στην Ελλάδα, πως θα εξελιχθεί καλύτερα ο κλάδος.

Δεν παρέλειψε να απαντήσει και στα όσα καταλογίζουν οι ανταγωνιστές στην Αθηναϊκή «περί μη Ελληνικής εταιρίας». Τόνισε ότι αρκετοί προβάλουν την ελληνικότητά τους καλυπτόμενοι πίσω από κραυγές.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, τόνισε,  μιλάει με νούμερα και στοιχεία τα οποία δείχνουν ποιος πραγματικά συνεισφέρει στα δημόσια έσοδα και στηρίζει την οικονομία. Άφησε, μάλιστα,  αιχμές για ανταγωνιστές που επικαλούνται και χρησιμοποιούν επικοινωνιακά την ελληνικότητα για την προώθηση των προϊόντων τους και τόνισε ότι αν βρείτε κάτι πιο ελληνικό από εμάς, "ελάτε να μας το πείτε".

Το πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας

Ειδικά στάθηκε στο πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας που υλοποιεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και εφέτος ολοκληρώνει τη πρώτη του δεκαετία. Όπως ανέφερε το πρόγραμμα έχει παράξει υπεραξία 60 εκ. για τους αγρότες. Μάλιστα φέτος η εταιρεία προβλέπει η παραγωγή κριθαριού να ανέλθει στους 50.000 τόνους, καλύπτοντας 170 χιλ στρέμματα καλλιεργήσιμης έκτασης σε συνεργασία με 2500 παραγωγούς, το εισόδημα των οποίων - με βάση τα προβλεπόμενα της συμφωνίας- να ορίζεται στα 172 ευρώ/τόνο. Σημειώνεται ότι από το 2014 η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την 100% κάλυψη των αναγκών της με ελληνικό κριθάρι.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.