ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Κάνει το coast to coast στις ΗΠΑ

10:37 - 06 Δεκ 2018 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Κάνει το coast to coast στις ΗΠΑ
Επέκταση σε νέες αγορές με πρώτες τις ΗΠΑ, έμφαση σε προϊόντα χαμηλού ή καθόλου αλκοόλ, εστίαση στα προγράμματα συμβολαιακής γεωργίας και αγροτεχνολογικής καινοτομίας περιλαμβάνει το μενού στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για την επόμενη τριετία σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης στο πλαίσιο της παρουσίασης της Μελέτης των Κοινωνικών και Οικονομικών Επιδράσεων των Δραστηριοτήτων της για το 2017, που πραγματοποίησε η EY.

Έτσι στο σχεδιασμό της ΑΖ είναι ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 43 εκατ. ευρώ, έναρξη σε καθετοποιημένη βάση της παραγωγής μηλίτη, αλλά και η αξιοποίηση της μεγάλης διείσδυσης που έχει το brand Ελλάδα στις ΗΠΑ κύρια λόγω της ομογένειας, και του τουρισμού και των πού καλών σήμερα διμερών σχέσεων.

Σε σχέση με τις επενδύσεις όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, ποσό 2,2 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την παραγωγή μηλίτη στο εργοστάσιο της Πάτρας, κι άλλα 2 εκατομμύρια για να υποστηριχθούν οι στόχοι για μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος. Τα υπόλοιπα θα επενδυθούν σε βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας, προωθητικές ενέργειες και αναβάθμιση συσκευασιών.

 Σε σχέση την παραγωγή μηλίτη όπου ποντάρει σημαντικά η εταιρία ακόμα και για τη στήριξη των εξαγωγών της, στα τέλη Φεβρουαρίου προγραμματίζεται να γίνει η έναρξη. Η παραγωγή σε πρώτη φάση προβλέπεται στα 400 χιλ. κιβώτια και για τα δύοbrands που διαθέτει (Strongbow και Μηλοκλέφτη), τα οποία στο εξής θα παράγονται εξ΄ολοκλήρου στην Ελλάδα, με ελληνική πρώτη ύλη, που θα προμηθεύει η εταιρεία Οικογένεια Χριστοδούλου. Μάλιστα με την εν λόγω εταιρία ξεκινά μια νέα συνεργασία καθώς η ΑΖ θα διανέμει τα προϊόντα της κι έτσι πλέον μετά και της MAMOS βάζει στο πορτοφόλιό της (όχι ιδιοκτησιακά) άλλο ένα ισχυρό ελληνικό σήμα.

Παράλληλα ποντάροντας στο άρωμα Ελλάδας της μπύρας ΑΛΦΑ είναι στα σκαριά η έναρξη της διαδικασίας ανάπτυξης δικτύου πωλήσεων στις ΗΠΑ. Έτσι μέσω του δικτύου της Heineken, επιχειρεί να  καλύψει τα ελληνικά εστιατόρια που λειτουργούν στην άλλη άκρη του Ατλαντικού μέχρι και τον Ειρηνικό, κάνοντας cast to coast όπου υπάρχουν πυρήνες της ομογένειας. Σήμερα οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 10% του τζίρου της εταιρείας, με στόχο να ενισχυθούν σημαντικά στο μέλλον. Ανοδική τάση παρουσιάζουν και οι εξαγωγές κριθαριού που πραγματοποιεί η εταιρεία σε εργοστάσια της Heineken σε άλλες χώρες.

Μάλιστα όπως αναφέρθηκε, η Heineken βλέπει στρατηγικά την Ελλάδα και στο πλαίσιο αυτό, αποτελεί μία από τις πέντε χώρες που ξεκινάει πειραματική καλλιέργεια νέου σπόρου κριθαριού που έχει λιγότερες απαιτήσεις σε νερό. Οι άλλες τέσσερις χώρες είναι το Μεξικό, η Ινδία, η Αιθιοπία και η Αίγυπτος.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην εγχώρια αγορά, σημειώνεται ότο στο 10μηνο παρουσιάζει αύξηση κερδοφορίας περί το 20% και υψηλή μονοψήφια αύξηση πωλήσεων, την στιγμή που η συνολική αγορά είναι σταθερή έως οριακά θετική. Όπως αναφέρθηκε, όλα τα προϊόντα κινήθηκαν υψηλότερα από τους στόχους, ενώ για το 2019 προγραμματίζεται το λανσάρισμα κα νέων προϊόντων, με έμφαση στην κατηγορία με χαμηλό ή 0% αλκοόλ, η οποία αποτελεί πλέον στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης της εταιρείας.

Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι η μπύρα Μάμος, έχει κατακτήσει ήδη πανελλαδικά μερίδιο αγοράς 1%. Σε σχόλιό του για τις μικροζυθοποιίες, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι τονώνουν την αγορά και ότι δεν τις βλέπουν ανταγωνιστικά.

Το αποτύπωμα

Στο μεταξύ με τίτλο «Παράγουμε ένα Καλύτερο Αύριο», η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρουσίασε τα αποτελέσματα της Μελέτης των Κοινωνικών και Οικονομικών Επιδράσεων των Δραστηριοτήτων της για το 2017. Τα αποτελέσματα της Μελέτης επιβεβαιώνουν τη συνεισφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, τεκμηριώνοντας την προστιθέμενη αξία που παράγει η εταιρία μέσω της επιχειρηματικής της δραστηριότητας.

Συγκεκριμένα, με βάση τα ευρήματα της Μελέτης, υπολογίζεται ότι:

·         620 εκατ. είναι η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρίας, η οποία αντιστοιχεί στο 0,35% του ΑΕΠ της χώρας

·         για κάθε 1€ προστιθέμενης αξίας που δημιουργείται από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, προστίθενται 6,56€ στην ευρύτερη οικονομία

·         €562 εκατ. είναι η συνολική συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα του κράτους, η οποία αντιστοιχεί στο 0,75% των φορολογικών εσόδων της χώρας

·         20.995 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης υποστηρίζονται άμεσα και έμμεσα από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που αντιστοιχούν στο 0,57% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας

·         798 θέσεις εργασίας στον αγροτικό τομέα υποστηρίζονται από το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού που ξεκίνησε το 2008 στη χώρα μας, με αποτέλεσμα η εταιρία να παράγει σήμερα 16 μπίρες από ελληνικό κριθάρι

Παράλληλα,

·         Η εγχώρια παραγωγή μηλίτη, που θα ξεκινήσει το 2019 με την επένδυση που ανακοίνωσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει πάνω από €2 εκατ. επιπλέον προστιθέμενη αξία και 65 νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες)

 Στο πλαίσιο της παρουσίασης της Μελέτης, ο κος. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Με επίδραση σε 40 διαφορετικούς κλάδους δραστηριότητας και συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ 620 εκατ., η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει να αποτελεί μία εταιρία πρωταθλητή με βαρύνουσα σημασία για το παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας. Αλλά δεν μένουμε σε αυτό. Δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να δίνουμε ένα δυναμικό παρών στην ελληνική βιομηχανική και επιχειρηματική σκηνή, να είμαστε πρωτοπόροι σε θέματα υπευθυνότητας και βιωσιμότητας και να συνεργαζόμαστε μαζί με τους εταίρους μας στη διαμόρφωση του νέου ελληνικού οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος

Η Μελέτη των Κοινωνικών και Οικονομικών Επιδράσεων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος και καλύπτει το χρονικό διάστημα 1/1/2017 έως 31/12/2017. Ο υπολογισμός της κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βασίστηκε στο μοντέλο “εισροών-εκροών” για την αποτύπωση των επιδράσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σε κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.