ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΚΡΙ-ΚΡΙ: Επενδύσεις 10 εκ. και ανοικτό παράθυρο για ένταση εξαγωγών

09:45 - 17 Δεκ 2018 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
ΚΡΙ-ΚΡΙ: Επενδύσεις 10 εκ. και ανοικτό παράθυρο για ένταση εξαγωγών
Επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να κάνει η διοίκηση της ΚΡΙ ΚΡΙ, όπως αποκάλυψε την περασμένη Παρασκευή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας κ. Παναγιώτης Τσινάβος, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Οι επενδύσεις αφορούν την ενίσχυση της παραγωγικής της βάσης, τη δημιουργία μονάδας Βιοαερίου αλλά και μονάδα επεξεργασίας υγρών λυμάτων. Παράλληλα, η εταιρία θα δημιουργήσει ένα θεματικό εκπαιεδευτικό πάρκο αφιερωμένο στην γαλακτοπαραγωγή, Παράλληλα εντείνει τη συνεργασία της με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.

Όπως κάθε φορά σε δημόσια τοποθέτησή του ο κ. Τσινάβος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με κάποιον στρατηγικό επενδυτή, φτάνει αυτός να έχει τα εχέγγυα (π.χ. πρόσβαση σε δίκτυα διανομής και πώλησης), ενώ δεν αποκλείει νέα placement το προσεχές διάστημα. Σημειώνεται ότι η οικογένεια Τσινάβου ελέγχει το 74%,

Όπλο της, όπως αναφέρεται,  στην προσπάθεια αυτή είναι η οικονομική εικόνα της. Πιο συγκεκριμένα στο εννεάμηνο οι πωλήσεις της ενισχύθηκαν κατά 19% ανερχόμενες στα 78,1 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 35% στα 17,2 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 39% ανερχόμενα στα 14,9 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την πρόβλεψη της διοίκησης το 2018 ο κύκλος εργασιών για το σύνολο του έτους θα αγγίξει τα 90 εκατ. ευρώ και τα κέρδη θα σημειώσουν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξη. Αντίστοιχη πορεία εκτιμά ότι θα διαγράψουν τα μεγέθη της και το 2019.

Σε σχέση με τα προϊόντα πέρα από τη γιαούρτη που είναι τα βαρύ χαρτί τις εταιρίες ειδικά στις εξαγωγές έμφαση αναμένεται να δοθεί και στο παγωτό. Όπως είπε ο κ. Τσινάβος «στο παγωτό υπάρχει ίσως μεγαλύτερη ευκαιρία ακόμη και απ’ αυτή που υπάρχει στο ελληνικό γιαούρτι».  Μάλιστα προς τεκμηρίωση της άποψης αυτής ο κ. Τσινάβος είπε η εταιρεία του πραγματοποίησε πωλήσεις 2 εκατ. ευρώ παγωτού ιδιωτικής ετικέτας μέσω της Aldi, ενώ υποστήριξε ότι υπάρχουν σημαντικές προοπτικές στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού ιδιωτικής ετικέτας, που η συνολική της  αξία της ανέρχεται  στα 2 δισ. ευρώ. Μάλιστα το εν λόγω παγωτό έχει διάρκεια ζωής 2 έτη κι αυτό το καθιστά εύκολο για εξαγωγή και μάλιστα σε μακρινές χώρες.

Στο μεταξύ η διοίκηση της ΚΡΙ- ΚΡΙ που έχει άμεσο ενδιαφέρον για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας είχε δυο συναντήσεις με την πρέσβειρα του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα κα Katherine Lucy Smith. Όπως είπε την Παρασκευή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας κ. Παναγιώτης Τσινάβος, το επικείμενο Brexit και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις που θα έχει στις εταιρείες που έχουν εμπορικές συναλλαγές με το Ηνωμένο Βασίλειο. Πάντως, ο  κ. Τσινάβος εμφανίστηκε αισιόδοξος, μετά και τις διαβεβαιώσεις της πρέσβειρας, ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην τροφοδοσία της αγοράς, ενώ δεν τίθεται θέμα επιβολής δασμών στα τρόφιμα, όπως είπε. Παράλληλα είναι απομειωμένος και ο συναλλαγματικός κίνδυνος καθώς οι περισσότερες συναλλαγές γίνονται με ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Μεγάλη Βρετανία  η ΚΡΙ ΚΡΙ αντιπροσωπεύει περίπου το 40% των εξαγωγών, κυρίως με  προϊόντα γιαούρτης της οποίας private label κωδική αλλά και με επώνυμα. Σημειώνεται ότι στη Μεγάλη Βρετανία η πίτα της αγοράς είναι 324 εκατ. στερλίνες (το 1/3 της ευρωπαϊκής δηλαδή), ενώ οι εξαγωγές της ΚΡΙ ΚΡΙ τον τελευταίο χρόνο ενισχύθηκαν οι πωλήσεις του κατά 7%. Πέρα από την Ιταλία όπου ενισχύεται άλλες αγορές στις οποίες στοχεύει η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, είναι οι Κάτω Χώρες, το Βέλγιο και η Γερμανία. Σήμερα οι εξαγωγές της ΚΡΙ ΚΡΙ αντιπροσωπεύουν το 39% του συνολικού της τζίρου από 5% που ήταν το 2003, όταν η εταιρεία έμπαινε στο Χρηματιστήριο.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.