ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ελληνικό Απόσταγμα: O "χρυσός" των ελληνικών αποσταγμάτων ανάχωμα στο «χύμα»

10:50 - 15 Φεβ 2019 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Ελληνικό Απόσταγμα: O "χρυσός" των ελληνικών αποσταγμάτων ανάχωμα στο «χύμα»
Δεκάδες επώνυμα προϊόντα της ελληνικής αποσταγματοποιίας παρουσιάστηκαν στο κοινό της Αθήνας που επισκέφθηκε την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2019 στην Αίγλη Ζαππείου την εκδήλωση γευστικής δοκιμής ελληνικών αποσταγμάτων και ηδύποτων «Ελληνικό Απόσταγμα» 2019.

Για πέμπτη συνεχή χρονιά ο κλάδος παρουσίασε μια σειρά από εξαίρετα προϊόντα που «περπατούν» με αξιώσεις στο εξωτερικό αλλά και παλεύουν απέναντι στα no name και χύμα προϊόντα να βρουν το δρόμο τους στην εσωτερική αγορά.

 

Η  όλη διοργάνωση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) και υπό την αιγίδα της Συμμαχίας για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών «Responsibility Alliance» που εδώ και χρόνια παλεύει για την ανάδειξη του επώνυμου «Ελληνικού Αποστάγματος». Έτσι 21 ελληνικές ποτοποιίες παρουσίασαν επώνυμα προϊόντα, ανάμεσά τους τσίπουρα, premium ούζα διπλής και τριπλής απόσταξης, αποστάγματα φρούτων και ηδύποτα καθώς και εκλεκτά παλαιωμένα τσίπουρα.

 

Όπως ανέφεραν στο Reporter στελέχη του κλάδου οι εντατικές και στοχευμένες προσπάθειες του κλάδου για ποιοτική ανάπτυξη, τυποποίηση και σωστή επικοινωνιακή διαχείριση έχουν συμβάλει στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας των προϊόντων του κλάδου σε ποσοστά που πλησιάζουν το 80%. Όπως τονίζεται η τυποποίηση δίνει υπεραξία στο εγχώριο προϊόν και ανοίγει τον δρόμο για την είσοδό του στις ξένες αγορές.

 

Σύμμαχος στην προσπάθεια αυτή για τόνωση των εξαγωγών είναι ο τουρισμός και η νέα στρατηγική προώθησης για το ελληνικό κρασί που πάει μαζί με τα αποστάγματα αξιοποιώντας  τα πολλά ελληνικά εστιατόρια του εξωτερικού.

 

Έτσι τα 2/3 της ελληνικής παραγωγής ποτών κατευθύνονται στις εξαγωγές αναδεικνύοντας τον κλάδο ως έναν από τους πλέον εξωστρεφείς της εθνικής οικονομίας. Κι αυτό παρά την επίθεση φορολογίας που έχει δεχτεί τα τελευταία χρόνια αλλά και τη συρρίκνωση της εγχώριας παραγωγής και κατανάλωσης λόγω της οργιώδους διείσδυσης των αφορολόγητων χύμα και μερικές φορές παράνομων προϊόντων. 

 

Σύμφωνα, έτσι, με στοιχεία από το Γενικό Χημείο, που υπέστησαν την επεξεργασία Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) το 2016, η παραγωγή σε εκατομμύρια λίτρα καθαρής αλκοόλης (lpa -λίτρα καθαρής αλκοόλης) ήταν στα 18,6 εκατ. το 2010 και στα 7,7 εκ και οι εξαγωγές. Δηλαδή αντιπροσώπευαν το 41% συνόλου της παραγωγής.  Το 2014 κι ενώ η παραγωγή ήταν 17,4 εκατομμύρια λίτρα οι εξαγωγές έφτασαν τα 11,4 εκατομμύρια λίτρα δηλαδή οι  εξαγωγές έφτασαν το 65%.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές, αυξήθηκαν από 19,3 εκατ. λίτρα τελικού προϊόντος το 2010 31,4 εκατ. λίτρα το 2016, μια αύξηση κατά 63%. Οφείλεται, επίσης, στη μικρότερη υποχώρηση της κατανάλωσης εγχώριων ποτών σε σύγκριση με την υποχώρηση της κατανάλωσης εισαγόμενων αλκοολούχων ποτών (-16% έναντι -25% αντίστοιχα την περίοδο 2010-2016).

 

 Σε όρους αξίας, οι εξαγωγές αλκοολούχων ποτών διαμορφώθηκαν σε €74 εκατ. το 2016, από €60 εκατ. το 2009, μεταβολή που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 23%. Αντίθετα, οι εισαγωγές συρρικνώθηκαν κατά 45% σε €153 εκατ. από €277 εκατ. το 2009.

 

Στην Ελλάδα, ωστόσο, οι ελληνικές ποτοποιίες και η αγορά εξακολουθούν να πλήττονται από το χύμα και λαθραίο τσίπουρο. Εκτός από τις προφανείς επιπτώσεις σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας, η διακίνηση μη τυποποιημένων προϊόντων προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό και σημαντική μείωση εισοδήματος σε νόμιμους παραγωγούς, οι οποίοι με την δραστηριότητά τους συμβάλλουν θετικά στην εθνική οικονομία μέσω της απασχόλησης, των νέων επενδύσεων και των φορολογικών εσόδων.

 

Πάντως και σε μια «χύμα» αγορά που κατακλύζεται από παράνομα προϊόντα οριακά ανοδικές  είναι οι πωλήσεις του επώνυμου τσίπουρου. Την ίδια ώρα πτωτικά ελαφρώς κινείται ο κλάδος του ούζου καθώς η τάση της εποχής έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές στο τσίπουρο. 

 

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 11:07 - 15 Φεβ 2019
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.