ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Νιτσιάκος: Πλώρη σε νέες κατηγορίες κρέατος, τροφές ιχθυηρών και Β.Ιταλία

11:13 - 03 Δεκ 2019 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Νιτσιάκος: Πλώρη σε νέες κατηγορίες κρέατος, τροφές ιχθυηρών και Β.Ιταλία
Με την εγχώρια αγορά νωπού κοτόπουλου να έχει χτυπήσει «ταβάνι» και την εταιρία Νιτσιάκος να έχει μερίδιο μαζί με την Πίνδος που ξεπερνά το 70% είναι αναπόφευκτο για τους κυρίαρχους του κλάδου, να αναζητούν να «κεφαλαιοποιήσουν» τη μέχρι τώρα καλή πορεία σε νέα πεδία δράσης. Αυτό είναι το πλάνο της επόμενης τριετίας για τη Νιτσιάκος, που διπλασίασε στην κρίση το οικονομικό της αποτύπωμα. Έτσι, πλέον, με παραγωγή που φθάνει ετησίως τα 52 εκατ. κοτόπουλα, καθετοποιημένη διαδικασία παραγωγής (ζωοτροφές, σφαγείο, μεταποίηση), μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 35%, πωλήσεις στα 350 εκατομμύρια ευρώ, αναζητά ισχυρή παρουσία και σε άλλους κλάδους με «όχημα» το πολύ καλό όνομα που έχει καταφέρει να έχει στην αγορά.

Με την εγχώρια αγορά νωπού κοτόπουλου να έχει χτυπήσει «ταβάνι» και την εταιρία Νιτσιάκος να έχει μερίδιο μαζί με την Πίνδος που ξεπερνά το 70% είναι αναπόφευκτο για τους κυρίαρχους του κλάδου, να αναζητούν να «κεφαλαιοποιήσουν» τη μέχρι τώρα καλή πορεία σε νέα πεδία δράσης. Αυτό είναι το πλάνο της επόμενης τριετίας για τη Νιτσιάκος, που διπλασίασε στην κρίση το οικονομικό της αποτύπωμα. Έτσι, πλέον, με παραγωγή που φθάνει ετησίως τα 52 εκατ. κοτόπουλα, καθετοποιημένη διαδικασία παραγωγής (ζωοτροφές, σφαγείο, μεταποίηση), μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 35%, πωλήσεις στα 350 εκατομμύρια ευρώ αναζητά ισχυρή παρουσία και σε άλλους κλάδους με όχημα το πολύ καλό όνομα που έχει καταφέρει να έχει στην αγορά.

Έτσι, εισέρχεται σε αγορές προϊόντων μεγαλύτερης αξίας, αλλά και δυναμικής ανάπτυξης. Αυτές είναι στα νωπά με εκτροφή μοσχαριών και παραγωγή βόειου κρέατος, στα τυποποιημένα, σε νέους κωδικούς προψημένων. Παράλληλα, η εταιρία θέλοντας να προστατεύσει το όνομά της καθώς, όπως αναφέρεται, πολλοί, χωρίς να προμηθεύονται από την εταιρία πρώτες ύλες «διαφημίζουν» ότι διακινούν κρέας κοτόπουλου Νιτσιάκος, ξεκινά εντός των επόμενων μηνών μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης για το τι τελικά είναι το «Κοτόπουλο Νιτσιάκος». Κυρίως, θα απευθυνθεί στον τελικό καταναλωτή σε ψητοπωλεία, άλλα σημεία εστίασης  και τελικής πώλησης, κάτι που ανοίγει τη συζήτηση για πιθανή επέκταση της εταιρίας και στον πολύ δυναμικό κλάδο του γύρου, είτε του προψημένου είτε εκείνου προς διάθεση σε ψητοπωλεία.

Σε σχέση με τα νωπά κρέατα η εταιρία παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αγορά χοιρινού και ετοιμάζεται όταν κατασιγάσει ο «κουρνιαχτός» από την κρίση που υπάρχει λόγω των ασθενειών, να εξετάσει πιθανή επέκταση και σε έναν κλάδο που έχει μεγάλη αξία και βέβαια ελλειμματική εγχώρια παραγωγή. Προς στιγμήν πάντως τα πρώτα 150 μοσχάρια και αρνιά εκτρέφονται με ειδικά σιτηρέσια σε φάρμα στα Δολιανά Ιωαννίνων, όπου σταδιακά αναμένεται να επεκταθούν οι δυνατότητες και οι εγκαταστάσεις. Αναμένεται δε μέχρι το Πάσχα τα αρνιά να «βρουν» το δρόμο τους στην αγορά, ενώ τα προϊόντα μοσχαριού οδεύουν προς τους καταναλωτές μέχρι το τέλος του 2020.

Οι εξαγωγές

Ταυτόχρονα, η εταιρία επεκτείνει την παρουσία της στη γειτονική Ιταλία προσβλέποντας σε μια πολύ μεγάλη αγορά, που είναι και «πάτημα» για περαιτέρω ανάπτυξη. Ήδη έχει σημαντική παρουσία στο νότο όπου τρεις φορές την εβδομάδα αποστέλλονται προϊόντα νωπού κρέατος, ενώ στόχος είναι και η επέκταση στο Βορρά όπου και βρίσκεται η μεγάλη αγοραστική δύναμη. Όπως ανέφερε μιλώντας σε δημοσιογράφους τη Δευτέρα η κυρία Μ. Νιτσιάκου, Εμπορική Διευθύντρια του ομίλου, ο κλάδος των εξαγωγών μπορεί αν μην καταλαμβάνει μεγάλο ποσοστό επί του τζίρου, όμως, είναι ραγδαία αναπτυσσόμενος.

Η Νιτσιάκος, μέλος του ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ, σχεδιάζει και είσοδο στον κλάδο των «φτεράλευρων», δηλαδή τροφών για ιχθυοκαλλιέργειες. Άλλωστε στην Ελλάδα μετά την διαδικασία συγκέντρωσης με την συγχώνευση Νηρέα – Σελόντα αλλά και την έντονα δυναμική παρουσία του κλάδου, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Με δεδομένο μάλιστα ότι πολλές τροφές είναι εισαγόμενες και η Νιτσιάκος έχει και την πρώτη ύλη από τα υποπροϊόντα σφαγής των πτηνών, υπάρχει μεγάλο περιθώριο δράσης.

Για όλα αυτά τα πλάνα η εταιρία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ έως το 2022, ενώ ολοκλήρωσε εφέτος επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ. Όπως είπε η κυρία Μ. Νιτσιάκου, νέα προς επένδυση κεφάλαια ύψους 25 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για τον εκσυγχρονισμό και την αύξηση δυναμικότητας στα 5.000 πτηνά ανά ώρα στο πτηνοσφαγείο της Θεσσαλονίκης. Επίσης, στην κατασκευή νέου εργοστασίου με γραμμές επεξεργασίας υποπροϊόντων σφαγής. Παράλληλα, προγραμματίζει τη δημιουργία νέας γραμμής σφαγής και διπλασιασμό του τυποποιητηρίου στη ΒΙ.ΠΕ Ιωαννίνων.

Σημειώνεται ότι η δυνατότητα παραγωγής στα σφαγεία και τυποποιητήρια λευκού κρέατος (κυρίως κοτόπουλο) έχει εξαντληθεί. Σήμερα, η εταιρεία παράγει 1 εκατομμύριο κοτόπουλα την εβδομάδα. Οι φετινές επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ, περιλάμβαναν την επέκταση του τυποποιητηρίου των Ιωαννίνων και την εγκατάσταση νέων γραμμών μηχανικής αποστέωσης. Επίσης, έγινε εκσυγχρονισμός των δύο εργοστασίων ζωοτροφών σε Ιωάννινα και Άρτα με στόχο την ποιοτική βελτίωση του παραγόμενου pellet, καθώς και εγκατάσταση νέου βιολογικού καθαρισμού επεξεργασίας υγρών λημμάτων στο πτηνοσφαγείο Ιωαννίνων. Μέσα στο 2019, ξεκίνησε τη λειτουργία της η επέκταση και η εγκατάσταση της νέας γραμμής προψημένων προϊόντων στην εταιρεία Foodmaster, του ομίλου Νιτσιάκος ,στην Άρτα.

Η εταιρεία, η οποία στη χρήση του 2011,είχε εμφανίσει τζίρο 138,946 εκατ. ευρώ με κέρδη 522.000 ευρώ, πέρυσι πέτυχε τζίρο 346,936 εκατ. ευρώ και καθαρά αποτελέσματα 3,273 εκατ. ευρώ, ενώ για την τρέχουσα οικονομική χρήση εκτιμάται ότι ο κύκλος εργασιών της θα υπερβεί τα 370 εκατ. ευρώ.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 11:13 - 03 Δεκ 2019
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.