ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αγγελική Οικονόμου: Σχεδιάζουμε κοινό προϊόν με την Chipita για τις διεθνείς αγορές Κύριο

09:00 - 13 Ιαν 2020 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Αγγελική Οικονόμου: Σχεδιάζουμε κοινό προϊόν με την Chipita για τις διεθνείς αγορές
Σε μία νέα περίοδο ανάπτυξης και εξωστρέφειας έχει εισέλθει η κορυφαία ελληνική αλλαντοβιομηχανία «Π.Γ.Νίκας ΑΒΕΕ». Τα μηνύματα από το καταναλωτικό κοινό είναι ενθαρρυντικά, γεγονός που θα αποτυπωθεί και στην αύξηση των οικονομικών μεγεθών της εισηγμένης, στις ετήσιες λογιστικές καταστάσεις της χρονιάς που ολοκληρώθηκε.

Του Ανέστη Ντόκα

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Reporter Μagazine Δεκεμβρίου.

Σε συνέντευξή της στο REPORTER MAGAZINE, η κα. Αγγελική Οικονόμου, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας, αναφέρεται στα πολλαπλά οφέλη που προέκυψαν για την «Π.Γ.Νίκας ΑΒΕΕ» από την Chipita και υπογραμμίζει τις συνέργειες που έχουν αναπτυχθεί χάρη στη συνεργασία των δύο μεγάλων ομίλων. Παράλληλα, η κα. Οικονόμου αποκαλύπτει για πρώτη φορά ένα νέο προϊόν που σχεδίασαν οι δύο εταιρίες από κοινού και θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές στο α΄ εξάμηνο του 2021.

Αναλυτικά, η συνέντευξη της κας Αγγελικής Οικονόμου έχει ως εξής:

Ερ: Πως εξελίχθηκε ο κλάδος αλλαντικών για την οικονομική χρήση 2019;

Απ: Ο κλάδος των αλλαντικών το 2019 παρουσιάζει ανάπτυξη στο σύνολο κατά 4% περίπου με όλες σχεδόν τις υποκατηγορίες αλλαντικών να καταγράφουν θετικό πρόσημο. Υψηλότερους ρυθμούς κατέγραψαν η κατηγορία της γαλοπούλας, του ζαμπόν και του κοτόπουλου.

Ερ: Πως κινήθηκε η πορεία εργασιών (πωλήσεις, ΕΒΙΤDA) της «Π.Γ.ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ» τη χρονιά που ολοκληρώθηκε;

Απ: Η χρονιά που πέρασε ήταν χρονιά σημαντικών ανακατατάξεων στον τομέα των αλλαντικών. Η «Π.Γ. ΝΙΚΑΣ» βελτίωσε σημαντικά τα μερίδια της στην αγορά, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές των καταναλωτών. Τους τελευταίους μήνες στον τομέα του οργανωμένου λιανεμπορίου, η εταιρεία έχει επιτύχει, ανάλογα και με την ένταση των προωθητικών πλανών του ανταγωνισμού, να εναλλάσσεται στην πρώτη θέση των μεριδίων αγοράς με τον έτερο ισχυρό ανταγωνιστή του κλάδου, κάτι που συμβαίνει μετά από 14 χρόνια παρουσίας της. Εφαρμόζουμε με συνέπεια τη στρατηγική μας να παρέχουμε στους καταναλωτές καθημερινά ποιοτικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας σε προσιτές τιμές. Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση πάνω από 30% έναντι της περσινής χρονιάς. Μετά από αρκετά χρόνια, η εταιρεία έχει επιστρέψει σε κερδοφορία και σε θετικό πρόσημο.

Ερ: Σε ποιο ύψος ανήλθαν οι φετινές επενδύσεις και που διοχετεύθηκαν;

Απ: Οι επενδύσεις την τελευταία 2ετία ξεπέρασαν τα 5 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος εξ αυτών κατευθύνθηκαν σε επενδύσεις παραγωγικού εξοπλισμού με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων μας, που αποτελεί συνεχή και απαραβίαστη προτεραιότητά μας. Τα υπόλοιπα κεφάλαια επενδύθηκαν σε έργα ανάπτυξης και αναβάθμισης των πληροφοριακών συστημάτων και των διοικητικών εργαλείων της εταιρείας.

Ερ: Υπήρξαν νέα προϊόντα που λάνσαρε η επιχείρηση στη διάρκεια της χρονιάς;

Απ: Το Μάρτιο του 2019 η εταιρεία λάνσαρε ένα νέο προϊόν γαλοπούλας την «ΨΗΤΗ ΓΑΛΟΠΟΥΛΑ ΝΙΚΑΣ ΟΒΑΛ». Πρόκειται για ένα προϊόν από ατόφια κομμάτια στήθους γαλοπούλας που ροδοψήνονται αργά με εκλεκτά μυρωδικά και στη συνέχεια καπνίζονται με παραδοσιακό τρόπο με ξύλα οξιάς. Το προϊόν αυτό, χάρη στην απαράμιλλη γεύση, την ποιότητα αλλά και την ανταγωνιστική τιμή του, κατάφερε πολύ γρήγορα να κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών και να κατακτήσει υψηλό μερίδιο αγοράς στην κατηγορία του.

Ερ: Σε ποιες αγορές εξάγει η εταιρία:

Απ: Κύπρο, Ιορδανία, Αγγλία, Γερμανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σκόπια αλλά σε γενικές γραμμές πρόκειται περί χαμηλών όγκων. Στόχος μας είναι το 2020, αλλά και τα επόμενα χρόνια, να αυξήσουμε το εξαγωγικό μας προφίλ, αξιοποιώντας και το παγκόσμιο δίκτυο της Chipita.

Eρ: Ποιοι είναι οι επενδυτικοί σχεδιασμοί της διοίκησης για το νέο οικονομικό έτος 2020;

Απ: Το 2020 θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στοχευμένα, τόσο στον παραγωγικό εξοπλισμό, όσο και στην τεχνολογία και τον εκσυγχρονισμό, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της παραγωγικής μας ικανότητας και την προετοιμασία της εταιρείας για τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.

Ερ: Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τον κλάδο τη νέα οικονομική χρήση;

Απ: Η νέα χρονιά θα έχει αρκετές προκλήσεις για τον χώρο των αλλαντικών. Εκτιμώ ότι η συνολική αγορά των αλλαντικών θα συνεχίσει να καταγράφει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ταυτόχρονα, θα ενταθεί ο ανταγωνισμός των εταιρειών στα σημεία πώλησης. Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πώς θα εξελιχθούν οι τιμές των πρώτων υλών κρέατος, οι οποίες καταγράφουν ιστορικά υψηλά επίπεδα τον τελευταίο χρόνο και, σύμφωνα με τους αναλυτές, δεν αναμένεται να μειωθούν τα επόμενα 1-2 έτη.

Ερ: Διαπιστώνετε αύξηση της κατανάλωσης για τα αλλαντικά ή εκτιμάτε ότι οι καταναλωτές λόγω της δεκαετούς κρίσης παραμένουν επιφυλακτικοί στις δαπάνες τους;

Απ: Η κατηγορία των αλλαντικών ανήκει στις 10 μεγαλύτερες κατηγορίες από πλευράς σημαντικότητας κατανάλωσης στα σημεία πώλησης. Αυτό σημαίνει ότι αγοράζεται καθημερινά από τους καταναλωτές και έχει μεγάλη διείσδυση στα νοικοκυριά. Η κατηγορία των αλλαντικών, άλλωστε, είναι μια καθημερινή, θρεπτική και ποιοτική απόλαυση με πολλές χρήσεις και λύσεις για τους καταναλωτές. Στην αρχή της κρίσης, ο κόσμος ήταν προβληματισμένος ως προς την κατανάλωση και το πορτοφόλι του, όπως άλλωστε και στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων.

Στη διάρκεια των ετών, η κρίση έκανε τους καταναλωτές πιο σοφούς στις επιλογές τους, αναζητώντας τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής.

Η κατηγορία των αλλαντικών τρέχει τα τελευταία 6 χρόνια με αύξηση στην κατανάλωση 2% με 3% κάθε χρόνο, ενώ το 2019 έκλεισε με αύξηση της τάξης του 4%. Ταυτόχρονα, βλέπουμε κατηγορίες όπως η γαλοπούλα (πιο ακριβή κατηγορία) να τρέχει με πολύ περισσότερο από 3% και κατηγορίες όπως η πάριζα (πιο φτηνή κατηγορία) να τρέχει με λιγότερο από 3%.

Ερ: Τι σημαίνει η εξαγορά της «Π.Γ.ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ» από την Chipita;

Απ: Η εξαγορά της Π.Γ. ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ από την Chipita προσέφερε πολλά οφέλη. Πέραν της ενίσχυσης της κεφαλαιακής δομής και της χρηματοοικονομικής αναδιάρθρωσης των υποχρεώσεων της εταιρείας, διαμόρφωσε νέες προοπτικές για την αναπτυξιακή της πορεία, καθώς έδωσε τη δυνατότητα συνεργειών μεταξύ των δύο εταιρειών. Για παράδειγμα,  οι συνέργειες με το Τμήμα Πωλήσεων και Διανομών της Chipita επέτρεψε στη ΝΙΚΑΣ να προσεγγίσει τα χιλιάδες μικρά σημεία σε όλη την Ελλάδα που επισκέπτεται τακτικά η Chipita και να ενισχύσει την παρουσία των προϊόντων της σε αυτά, αυξάνοντας σημαντικά τις πωλήσεις στο κανάλι της μικρής Λιανικής. Η διεθνοποιημένη Chipita, έχοντας παρουσία με αναγνωρισμένες μάρκες και προϊόντα σε 56 χώρες, έχει αναπτύξει τεχνογνωσία που είναι πολύτιμη για τη ΝΙΚΑΣ.

Εδώ και καιρό, τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης των δύο εταιρειών εργάζονται συστηματικά πάνω σε ένα κοινό project με στόχο τη δημιουργία ενός νέου καινοτόμου προϊόντος θα είναι έτοιμο να διατεθεί σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Chipita στα μέσα του 2021. 

Ερ: Από την εμπειρία σας ως μάνατζερ τι σας άφησε ως μήνυμα η δεκαετής κρίση που έπληξε τη χώρα μας;

Απ: Η κρίση ανέδειξε, στην ουσία, τη μειωμένη ικανότητα των επιχειρήσεων αλλά και των κοινωνιών να αντιμετωπίσουν πολύπλοκα προβλήματα και κινδύνους που δημιουργούν η παγκόσμια αλληλεξάρτηση και οι συνεχείς ανακατατάξεις που συντελούνται. Τι εννοώ: η εύκολη πρόσβαση σε άντληση κεφαλαίων και δανεισμού δημιούργησε μία επίπλαστη εικόνα ευμάρειας, καλύπτοντας τις βαθιές διαρθρωτικές παθογένειες των επιχειρήσεων. Τα χρόνια που προηγήθηκαν της κρίσης, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων είχαν την τάση να μετακυλύουν τα εσωτερικά τους προβλήματα και τις παθογένειές τους στον τελικό καταναλωτή, μέσω των συνεχών αυξήσεων τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών.

Τότε, οι καταναλωτές είχαν την οικονομική δυνατότητα να αποδεχτούν αυτές τις ανατιμήσεις. Η εύκολη αυτή πρακτική, όμως, έδινε το περιθώριο στις επιχειρήσεις να μην ασχολούνται σε βάθος με τις παθογένειές τους, ούτε, κατ’ επέκταση, να αναζητήσουν ρεαλιστικές και ουσιαστικές λύσεις. Η κρίση αφ’ ενός στέρησε την πρόσβαση των επιχειρήσεων στην εύκολη χρηματοδότηση και άντληση κεφαλαίων και, αφ’ ετέρου, ανάγκασε τον καταναλωτή να αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνει. Εκπαιδεύτηκε να αναζητά τον καλύτερο συνδυασμό ποιότητας- τιμής και επανακαθόρισε τις τιμές για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σε επίπεδα που ο ίδιος θεωρεί δίκαια και μάλιστα με πολύ μεγάλη ακρίβεια. 

Οι επιχειρήσεις που διέγνωσαν έγκαιρα, αντέδρασαν άμεσα, κάνοντας την ενδοσκόπησή τους, προς αυτή την κατεύθυνση, και κατάφεραν να ανταποκριθούν στις νέες προσδοκίες των καταναλωτών, είναι αυτές που άντεξαν και ενισχύθηκαν κατά την περίοδο της κρίσης. Για μένα, το βασικότερο μήνυμα είναι ότι, πρώτα από όλα, πρέπει να κατανοήσουμε και να αποδεχθούμε τα λάθη που κάναμε στο παρελθόν. Αυτό σίγουρα είναι μία δύσκολή και επίπονη διαδικασία. Είναι, όμως, μονόδρομος προκειμένου να σταθούμε στο ύψος των ευθυνών που αναλογεί στον καθένα ώστε να αποφύγουμε την επανάληψη λαθών που, όπως διαπιστώσαμε, οδηγούν στη δημιουργία μιας αφελούς, επίπλαστης εικόνας ευμάρειας και, κατ’ επέκταση, σε λανθασμένες αποφάσεις. 

Προτεραιότητα των managers πρέπει να είναι η συνεχής βελτιστοποίηση λειτουργίας μιας εταιρείας και η ενασχόληση με τη διαρθρωτική ενδυνάμωση και την ευρωστία των επιχειρήσεων που διοικούν. Κι αυτά, εφαρμόζοντας πάντα ένα πλαίσιο αξιών που καθορίζουν τις σχέσεις με τους καταναλωτές, τους εργαζόμενους, το περιβάλλον και τους μετόχους και βασίζονται στην διαφάνεια, την εντιμότητα και τον σεβασμό. Μόνο έτσι μπορεί να διασφαλιστεί η μακροβιότητα, η υγιής και δίκαιη ανάπτυξη. Μην ξεχνάμε ότι όπου βρίσκονται τα προβλήματα βρίσκονται και οι λύσεις, αρκεί να τις αναζητήσουμε και να τις υλοποιήσουμε με σκληρή δουλειά.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.