ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πτώση τιμών και αύξηση τζίρου στα S/M τον Ιανουάριο

09:34 - 04 Μαρ 2020 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Πτώση τιμών και αύξηση τζίρου στα S/M τον Ιανουάριο
Αύξηση του τζίρου κατά 3,4% είχαν τον Ιανουάριο στα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCG) οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία YTD (έρευνα 12μήνου) της IRI. Το ενδιαφέρον είναι ότι καταγράφεται και μια οριακή μείωση των τιμών κατά 1,2% κυρίως λόγω των προσφορών. Έτσι η συνολική αξία πωλήσεων για τα FMCG προϊόντα έφτασε τα 538 εκατ. ευρώ τον φετινό Ιανουάριο, από 521 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2019.

Τα γαλακτοκομικά καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε όρους αξίας πωλήσεων, ενώ ακολουθούν τα λαχανικά και τα κρεατικά. Και οι τρεις προαναφερόμενες κατηγορίες, με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων για τον μήνα Ιανουάριο, κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με το 2019, με διψήφιο ποσοστό.

Σημειώνεται ότι τα επί ζυγίω προϊόντα (random weight) είχαν συμβολή κατά 25% στο τζίρο, ενώ τα προϊόντα σταθερού barcode – τυποποιημένα προϊόντα συνέβαλαν στο υπόλοιπο 75% σε όρους αξίας για το σύνολο της αγοράς των FMCG προϊόντων. Αυτό καταδεικνύει ότι οι καταναλωτές ακόμη δεν έχουν δώσει στα επί ζυγίω προϊόντα την πρωτοκαθεδρία στα σούπερ μάρκετ, αλλά στα ειδικά καταστήματα (φούρνους, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία ή τις λαϊκές αγορές).

Επίσης, ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι με βάση τα στοιχεία της IRI τα προϊόντα, που πωλήθηκαν κάτω από μια προσφορά ή προωθητική ενέργεια, ήταν αυξημένα κατά 3,1 μονάδες σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, που ήταν στο 20,8% του τζίρου. Κυρίως οι καταναλωτές προμηθεύτηκαν με προσφορές, είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και είδη νοικοκυριού. Επιπλέον, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια καταγράφεται σημαντική αύξηση 2,3% στο μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι, το οποίο τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 16,1% από τα ψηλά του 2014, που είχε αγγίξει το 19%.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.