ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

7+1 ερωταπαντήσεις για τη λειτουργία της νέας ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis

17:20 - 05 Μαρ 2020 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
7+1 ερωταπαντήσεις για τη λειτουργία της νέας ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis
Τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis παρουσίασαν ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υφυπουργός, κ. Νίκος Παπαθανάσης, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών & Αλιείας (ΟΚΑΑ), κ. Απόστολος Αποστολάκος.

Στην παρουσίαση που έγινε στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού, στην κεντρική λαχαναγορά του Ρέντη,  παρέστησαν ο Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας, κ. Πελοπίδας Καλλίρης, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, κ. Ιωάννης Λιανός και η Αντιπρόεδρος, κ. Καλλιόπη Μπενετάτου, ο Πρόεδρος του ΟΚΑΑ, κ. Χρήστος Κρομμύδας, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, κ. Γιώργος Καρανίκας και εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την λειτουργία

  1. Ποια η διαφορά αυτής της προσπάθειας από το υφιστάμενο παρατηρητήριο τιμών;

ΑΠ: το παρατηρητήριο τιμών της ΓΓΕκΠΚ αποτελούσε ένα στατικό σύστημα δημοσίευσης τιμών που γινόταν με τιμοληψίες από υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας, χωρίς να παρέχει πλήρη στοιχεία και χαρακτηριστικά των προμηθευτών και των αγαθών. Επίσης το υπάρχον σύστημα έχει καταστεί ανενεργό πριν τον Ιούλιο του 2019.

  1. Γιατί επιλέχθηκε η πληροφορία να δοθεί μέσω εφαρμογής κινητών τηλεφώνων;

Απ: Γιατί οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το κινητό ως μέσον για πολλές συναλλαγές και σίγουρα για πληροφορίες και έρευνα αγαθών.

  1. Η εφαρμογή αποτελεί μηχανή αναζήτησης και αγοράς αγαθών για τους καταναλωτές;

ΑΠ: ΟΧΙ. Η εφαρμογή αποτελεί το ψηφιακό παρατηρητήριο της ΓΓΕκΠΚ το οποίο επιλέχθηκε από την πολιτική ηγεσία να είναι προσβάσιμο από το κοινό στα πλαίσια της κυβερνητικής πολιτικής για ανοιχτά δεδομένα και διαφάνεια στις εμπορικές πρακτικές.

  1. Ποια προϊόντα περιέχει η εφαρμογή και από ποιες κατηγορίες ;

ΑΠ: Βασικά καταναλωτικά αγαθά (καλάθι της νοικοκυράς)

  1. Κάθε πότε γίνεται η ανανέωση των τιμών;

Απ: Κάθε πρωί ανανεώνονται οι τιμές.

  1. Πώς επιλέγονται οι προμηθευτές;

Απ: Βάσει το μερίδιό τους στις βασικές κατηγορίες του καλαθιού της νοικοκυράς.

  1. Ποιοι συμμετέχουν στην πρώτη φάση λανσαρίσματος του έργου και ποιο είναι το μερίδιο αγοράς και ειδικές συνθήκες αγοράς που καλύπτουν;

Απ: Από οργανωμένες αλυσίδες λιανικής έχουμε τις εξής:

  • Σκλαβενίτης
  • ΑΒ
  • Lidl
  • MyMarket
  • Μασούτης
  • από online καταστήματα το E-fresh

Οι παραπάνω αντιστοιχούν σε ένα αθροιστικό μερίδιο αγοράς πολύ πάνω από 80% στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

  1. Πώς παρουσιάζονται οι προσφορές (πχ. 1+1, 1+2, πολλαπλά προϊόντα (bundle), ποσοστιαίες εκπτώσεις, κουπόνια προμηθευτών);

Απ: Ενσωματώνονται στην τιμή και ύστερα βγαίνει η μέση τιμή πώλησης. Κάθε μέρα η εφαρμογή ανανεώνει τιμές πώλησης ανά προϊόν και αλυσίδα με την μέση τιμή πώλησης της προηγούμενης ημέρας.

Τελευταία τροποποίηση στις 17:11 - 05 Μαρ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.