ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τι βλέπει η ΝΙΚΑΣ για τον κλάδο εστίασης και τουρισμού;

08:50 - 24 Απρ 2020 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Τι βλέπει η ΝΙΚΑΣ για τον κλάδο εστίασης και τουρισμού;
Αβεβαιότητα για το μέλλον βλέπει η διοίκηση της Νίκας, με βάση όσα καταγράφει στην οικονομική της έκθεση, με αφορμή τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2019.

«Στην παρούσα πάντως χρονική στιγμή η επίδραση του COVID -19 στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου δεν είναι εφικτό να ποσοτικοποιηθεί δεδομένου ότι πανδημία είναι σε εξέλιξη και υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα ως προς διάρκεια και έκταση της και κατά συνέπεια στον αντίκτυπο της στην παγκόσμια οικονομία» αναφέρει στην οικονομική της έκθεση και προσθέτει ότι λόγω του πλήγματος που δέχονται τα καταστήματα εστίασης και ο ελληνικός τουρισμός εξαιτίας της πανδημίας, οι πωλήσεις της στον κλάδο HORECA αναμένεται να επηρεαστούν, χωρίς να είναι εφικτό να ποσοτικοποιηθεί αυτή η επίδραση στην παρούσα φάση.

Επίσης η εταιρία αναδεικνύει και το θέμα των επισφαλών, στο επαγγελματικό της κανάλι, πωλήσεων, καθώς όπως αναφέρει η παύση δραστηριότητας των καταστημάτων εστίασης και των ξενοδοχείων και η αβεβαιότητα στην διάρκεια και την ένταση της κρίσης, αναμένεται να έχουν επίπτωση στην ταμειακή ρευστότητα και την πιστοληπτική ικανότητα των πελατών της Εταιρείας που δραστηριοποιούνται στο επαγγελματικό κανάλι.

Αντίθετα, όπως αναφέρεται, καταγράφεται μια ισοστάθμιση των απωλειών που υπάρχουν από τον κλάδο HORECA λόγω της αύξησης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ.

Σημειώνεται ότι οι συνολικές πωλήσεις της το 2019 αυξήθηκαν κατά 27,75% στα 51,72 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της απόσπασης μεριδίων από την Creta Farms που για ένα μεγάλο διάστημα του 2019 είχε τα γνωστά προβλήματα με τη διαμάχη των παλιών μετόχων. Συνολικά η αγορά σημείωσε οριακή αύξηση 2,1% σε όγκους πωλήσεων και 3,3% σε επίπεδο αξίας. Σύμφωνα επίσης με όσα αναφέρονται από τη διοίκηση της Νίκας, που τελεί υπό ένα καθεστώς διάσωσης μετά την είσοδο του Σπύρου Θεοδωρόπουλου σε αυτήν, η ολοκλήρωση της νέας τιμολογιακής πολιτικής της, η ωρίμανση του δικτύου διανομής και το λανσάρισμα νέων κωδικών προϊόντων έπαιξαν ρόλο στην αύξηση των μεριδίων. Έτσι το μερίδιο από 16,5% έφτασε σε 20,3% σε όγκο και από 15,6% σε 19,1% σε αξία. Συνολικά τα αποτελέσματα προ φόρων παρέμειναν αρνητικά, με τον όμιλο να εμφανίζει ζημίες 3,03 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας 6,76 εκατ. ευρώ το 2018.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.