ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μπύρα και κορονοϊός: Ισχυρό «χτύπημα» στον τζίρο-Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες Κύριο

07:55 - 27 Απρ 2020 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Μπύρα και κορονοϊός: Ισχυρό «χτύπημα» στον τζίρο-Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες
Αντιμέτωπες με απώλειες που αγγίζουν το 80% βρίσκονται οι εγχώριες επιχειρήσεις μπύρας λόγω της πανδημίας, η οποία εκτιμάται ότι εν καιρώ θα αλλάξει άρδην τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων.

«Συνολικά έχουμε χάσει το 70%-80% της αγοράς, ενώ στις μικρές επιχειρήσεις η πτώση του τζίρου αγγίζει ακόμη και το 95%» επισημαίνει στο Reporter ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών και συνιδρυτής της Septem, Σοφοκλής Παναγιώτου.

Όπως εξηγεί, η επιβολή των μέτρων περιορισμού του κορονοϊού στέρησαν ένα μεγάλο κανάλι εσόδων για την μπύρα, καθώς η on trade αγορά (επιτόπια κατανάλωση) και ο ευρύτερος κλάδος HORECA, δηλαδή τα ξενοδοχεία, τα μπαρ και τα εστιατόρια, που αντιπροσωπεύουν το 61% των πωλήσεων, έκλεισαν.

Σε ό,τι αφορά την off trade αγορά που σχετίζεται με την οικιακή κατανάλωση - σούπερ μάρκετ και κάβες - και αντιπροσωπεύει περίπου το 39% των πωλήσεων της μπύρας, κατέγραψε απώλειες της τάξης του 30% το προηγούμενο διάστημα, παρουσιάζοντας, ωστόσο, σημάδια ανάκαμψης στη διάρκεια του Πάσχα.

Παράλληλα, το μεγάλο πλήγμα της πανδημίας στον τουρισμό αλλάζει τα δεδομένα και στερεί πολύτιμα έσοδα από την εγχώρια αγορά. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο κ. Παναγιώτου, «μετά το πέρας της κρίσης, θα είμαστε σε καλύτερη αφετηρία από τις άλλες χώρες της Μεσογείου», χάρη στους σωστούς και άμεσους χειρισμούς της πολιτείας.

Πώς διαμορφώνεται η επόμενη μέρα

«Δε θα βλέπουμε μπαρ και καφέ με πολύ κόσμο λόγω των περιορισμών» σημειώνει ο κ. Παναγιώτου και προσθέτει: «Δεν ξέρουμε πώς θα επιστρέψει η αγορά και στους δύο πρώτους μήνες θα ψάξει τα βήματά της». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, ο κλάδος θα επανέλθει σε επίπεδα Φεβρουαρίου 2020 σε διάστημα περίπου 2 ετών. 

Επίσης, τίθεται μία ακόμη παράμετρος που είναι σημαντική για την επόμενη μέρα της πανδημίας και αφορά τις αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, είναι πιθανό να αλλάξει ο τρόπος διασκέδασης και κατά συνέπεια της κατανάλωσης στη χώρα μας. «Θα γίνουμε περισσότερο Σκανδιναβοί» συμπληρώνει.

Αναφορικά, τέλος, με τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για τη στήριξη των επιχειρήσεων, ο κ. Παναγιώτου σχολιάζει ότι είναι στη θετική κατεύθυνση, αλλά πρέπει να συμπληρωθούν. Για παράδειγμα, τονίζει, ότι λόγω χαμηλής κατανάλωσης αυτό το διάστημα, πληθώρα προϊόντων θα έχουν λήξει και συνεπώς ίσως θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη να αποφευχθούν οι αναλογούντες φόροι.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 22:25 - 26 Απρ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.