ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΦΑΓΕ: Πλάνα για το 2021 και εκτιμήσεις για σούπερ μάρκετ

13:40 - 27 Μαρ 2021 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
ΦΑΓΕ: Πλάνα για το 2021 και εκτιμήσεις για σούπερ μάρκετ
Με αύξηση εσόδων, διπλασιασμό κερδών αλλά και πλάνο ενίσχυσης της παραγωγικής λειτουργίας στο εξωτερικό έκλεισε το 2020 η γαλακτοβιομηχανία Φάγε International με βάση την οικονομική έκθεση που δημοσιεύτηκε.

Παράλληλα η εμβληματική ελληνική γαλακτοβιομηχανία συνεχίζει να βλέπει έξω ως προς την ανάπτυξή της. καθώς έχει τον κύριο όγκο δράσης της και πωλήσεων στο εξωτερικό. Σημειώνεται ότι το 84,8% των πωλήσεών της πραγματοποιείται εκτός Ελλάδας. Στην εγχώρια αγορά, βέβαια, η εταιρεία εξακολουθεί να διατηρεί την ηγετική θέση της με μερίδιο σε αξία 23% και σε όγκο 23,9%.

Αναλυτικά πέρυσι οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου έφτασαν τα 521,3 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 5,5% λόγω και της θετικής επίδρασης των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Το 2019 ανήλθαν στα 494,3 εκατ. δολ.. Στην Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση 4,3% κυρίως ως αποτέλεσμα των προσφορών. Έτσι αποτυπώθηκε η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 7,5%, και μείωση της μέσης καθαρής τιμής κατά 2,9%.

Σημαντικά πιο θετική εικόνα εμφάνισε η κερδοφορία, η οποία σε επίπεδο λειτουργικών κερδών ενισχύθηκε πέρυσι κατά 39,6%, στα 70,8 εκατ. δολ. (60,1 εκατ. ευρώ), ενώ τα καθαρά κέρδη διπλασιάστηκαν στα 43,4 εκατ. δολ. (36,7 εκατ. ευρώ) από 21,4 εκατ. δολ. (18,1 εκατ. ευρώ) το 2019.

Στο μεταξύ παραμένει ενεργός ο σχεδιασμός για δημιουργία νέου εργοστασίου επί ευρωπαϊκού εδάφους παρά την εγκατάλειψη του πλάνου για το Λουξεμβούργο. Έχουν προβλεφθεί μάλιστα κεφάλαια της τάξεως των 144 εκατ. ευρώ. Η εταιρία όπως αναφέρει σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την ίδια καινοτόμο τεχνολογία που χρησιμοποιεί στο εργοστάσιό της στις ΗΠΑ. Η νέα μονάδα αναμένεται όταν γίνει να ενισχύσει την παραγωγή με επιπλέον 40.000 τόνους γιαουρτιού. Εν τω μεταξύ για την κάλυψη της ζήτησης ενεργοποιείται σε βέλτιστο βαθμό το εργοστάσιο στην Ελλάδα. «Σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας σε άλλες διεθνείς αγορές και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να αναζητούμε ενεργά ευκαιρίες για να παρουσιάσουμε τα προϊόντα μας σε νέες γεωγραφικές περιοχές», επισημαίνει η εταιρεία δίνοντας το στίγμα.

Παράλληλα η εταιρία έχει απλώσει και δίκτυ προστασίας με διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου πελατών απομειώνοντας το ρίσκο μονοσήμαντης έκθεσης σε λίγους. Έτσι μέχρι 6,5% των πωλήσεών της είναι η αντιπροσώπευση στον τζίρο πελατών. Πάντως η εταιρία «βλέπει» τάση συγκέντρωσης στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής και «φωτογραφίζει» πιέσεις για εκπτώσεις και προσφορές από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 13:09 - 27 Μαρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.