ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Η «μάχη» για την ανάκτηση των χαμένων τζίρων

09:26 - 07 Μαϊ 2021 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Στα 109,3 εκατ. ευρώ από 158,5 εκατ. ευρώ το 2019 υποχώρησε ο κύκλος εργασιών της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας το 2020. Παράλληλα οι καθαρές πωλήσεις (μετά την αφαίρεση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) διαμορφώθηκαν σε 71,5 εκατ. ευρώ από 104,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Επίσης η εταιρεία έγραψε καθαρές ζημιές μετά από φόρους 9,4 εκατ. ευρώ από κέρδη μετά από φόρους 1,683 εκατ. ευρώ το 2019.

Είναι προφανές ότι το «απαγορευτικό» στην οικονομία και κυρίως η κατάρρευση της βιομηχανίας του ελεύθερου με τον κλάδο HORECA να έχει ουσιαστικά «μηδενίσει» της δραστηριότητά του εδώ και μήνες έχει επηρεάσει καταλυτικά την εικόνα της ΟΖ.

Πάντως με βάση όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις  «δεδομένου ότι η βιομηχανία ποτών είναι ανθεκτική και οι όγκοι έχουν μεταφερθεί σε κάποιο βαθμό από το χονδρεμπόριο στο κανάλι του λιανεμπορίου, αναμένεται ότι θα μεταφερθούν πίσω στο χονδρεμπόριο και τα κέρδη θα επιστρέψουν στο επίπεδο πριν από την πανδημία. Ο αναμενόμενος χρόνος και η ταχύτητα της ανάκαμψης εξαρτώνται από την έκταση των συνεχιζόμενων κρατικών περιορισμών, καθώς και από τη συμπεριφορά των καταναλωτών».

Είναι ενδεικτικό ότι ο όγκος πωλήσεων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας εμφάνισε μείωση κατά 9% συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς το εξωτερικό, ενώ ο όγκος πωλήσεων της εγχώριας αγοράς μειώθηκε κατά 26%, ποσοστό αντίστοιχο με τη συνολική πτώση της εγχώριας αγοράς ζύθου.

Πάντως η τάση για ελληνικά σήματα έδειξε και εν μέσω μια δύσκολης κατάστασης ότι είναι πλέον κυρίαρχη, ειδικά, βέβαια, στις εξαγωγές που αντιπροσωπεύουν το 9,5% της παραγωγής της εταιρείας.  Ειδικά  τα ελληνικά σήματα Mythos και FIX Hellas, αύξησαν το μερίδιό τους στο συνολικό όγκο πωλήσεων. Μάλιστα η FIX ήδη με λανσάρισμα μιας νέας σειρά συσκευασιών και πρόγραμμα προσφορών σε σούπερ μάρκετ στην εσωτερική αγορά επιχειρεί δυναμική πορεία εν όψει καλοκαιριού.

Παράλληλα η εταιρία με την επανεκκίνηση της «ψυχρής» λεγόμενης αγοράς αναμένεται να «φουλάρει» μηχανές για δυο νέα προϊόντα με «ολιγοθερμικό» φορτίο, τη light lager μπύρα και της μπύρα χωρίς αλκοόλ, με τα σήματα Mythos Ice και Mythos 0.0%. Να σημειωθεί ότι στη μάχη έχει ρίξει από το φθινόπωρο του 2020, τη νέα φιάλη της Carlsberg και τη νέα Guinness ΙΡΑ.

Στην προσπάθεια πάντως ανάκαμψης η εταιρία αξιοποιεί και τις δυνατότητες που παρέχει η μητρική με άνοιγμα νέων αγορών αλλά και την ολόπλευρη στήριξη.

Παρόλη την κρίση η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 3,5 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό για τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων, ειδικά στις υποδομές που αφορούν στην ενίσχυση της γραμμής στη συσκευασία του κουτιού. Επενδύσεις γίνονται επίσης στα συστήματα της εταιρείας καθώς και σε εξοπλισμό σχετικά με την υγεία και ασφάλεια σε όλες τις εγκαταστάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διαθέτει δύο ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες, στην Βόρεια Ελλάδα στην περιοχή της Σίνδου και στην κεντρική Ελλάδα στην περιοχή της Ριτσώνας, με ετήσια παραγωγική δυνατότητα πάνω από 2,1 εκατ. εκατόλιτρα, όπου παράγονται 12 προϊόντα. Συνολικά, το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει 18 εμπορικά σήματα, εκ των οποίων τα 12 είναι εγχωρίως παραγόμενα: FIX Hellas, FIX Dark, FIX Άνευ, Mythos, Mythos Radler, Mythos 0.0%, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Tuborg Tonic Water και η σειρά φυσικών αναψυκτικών της Tuborg σε 3 γεύσεις (Lemon / Lime-Green Tea / Orange-Cinnamon Soda). Παράλληλα, η εταιρεία εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένα σήματα, όπως: τη δανέζικη Carlsberg, τη γαλλική Kronenbourg 1664 Blanc, τις ιρλανδικές μπύρες Guinness και Kilkenny, τη βελγική Grimbergen, την ιταλική Angelo Poretti, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby.

Να σημειωθεί ότι κατά την έναρξη της περυσινής τουριστικής σεζόν με κεντρικό μήνυμα «Τα λέμε Εκεί!», η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έδωσε στήριξη στην αγορά της HO.RE.CA.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.