ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο καφές στο «γυάλινο» πιέζει την αγορά «καφέ στα όρθια»

09:17 - 11 Μαϊ 2021 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Ο καφές στο παγκάκι σε κυπελάκι στην πλατεία έχει δώσει τη θέση του σταδιακά στην απόλαυση του καφέ σε γυάλινο σε καφετέριες και καφενεία καθώς άνοιξε η εστίαση. Όπως μεταφέρουν στο Reporter.gr παράγοντες της αγοράς το τελευταίο δεκαήμερο που άνοιξε η εστίαση οι αλυσίδες του «καφέ στα όρθια» δέχονται «πιέσεις», καθώς ο τζίρος έχει μεταφερθεί στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με τραπεζοκαθίσματα.

Να σημειωθεί ότι και αυτές οι αλυσίδες είχαν πιεστεί λόγω πανδημίας και Lockdown αλλά μετά το Νοέμβριο σε περιοχές όπου λειτουργούσε κάπως η οικονομία ή ήταν κοντά σε πλατείες κτλ μέσω του delivery και του take away είχαν οργανώσει «άμυνες» και είχαν καταφέρει να περιορίσουν απώλειες. Υπενθυμίζεται ότι με βάση την ΕΛΣΤΑΤ το σύνολο της εστίασης είχε μείωση τζίρου 37,7%, ωστόσο κάποιες εταιρίες μέσω των νέων καναλιών πωλήσεων περιόρισαν ή και αύξησαν τον τζίρο τους.  Μάλιστα, όπως ανέφερε ενδεικτικά στο MEGA ο υπουργός Οικονομικών  Χρήστος Σταϊκούρας σε δηλώσεις του το Σάββατο «από τις 700 χιλ επιχειρήσεις που υπέβαλαν αίτηση 250 χιλ είχαν αύξηση τζίρου το 2021 και 148 χιλ δεν είχαν τον ελάχιστο τζίρο αναφοράς ενώ στην εστίαση 8.000 επιχειρήσεις άνοιξαν το 2020».

Πάντως χτες η αλυσίδα Γρηγόρης που με κινήσεις στα εναλλακτικά κανάλια διανομής οργάνωσε την άμυνά της εν μέσω πανδημίας, παρουσίασε χτες τη νέα εταιρική της ταυτότητα ενόψει της συμπλήρωσης 50 ετών παρουσίας στην αγορά από το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Γρηγόρης Μικρογεύματα στη Δάφνη το 1972 από τον Γρηγόρη Γεωργάτο.
 
Παράλληλα με ορίζοντα την επέκταση των μεριδίων της, στοχεύει να επεκτείνει το δίκτυό της στα 400 καταστήματα στο τέλος του 2021 και μέχρι το 2025 σχεδιάζει να φτάσει τα 500 σημεία σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Με βάση το σχέδιο θα ανακαινιστούν  αρχικά 30 καταστήματα για να πάρουν σειρά και τα επόμενα ενώ εξετάζεται είσοδος του σήματος Γρηγόρης σε νέες αγορές στόχους και διεθνείς επεκτάσεις. ενίσχυση του δικτύου σε Κύπρο και Γερμανία.
 
Το σχέδιο είναι και για ανάπτυξη σε κλειστές αγορές αεροδρόμια, νοσοκομεία κτλ. Ήδη μέσω της θυγατρικής του, Aircanteen, διαθέτει παρουσία με 31 καταστήματα σε 9 αεροδρόμια (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Κέρκυρα, Κω, Σαντορίνη, Ζάκυνθο, Χανιά και Μυτιλήνη). Μέχρι το τέλος του 2022 στοχεύει να ανοίξει άλλα 20, 7 το 2021 και 13 το 2022. Παράλληλα προωθεί το νέο concept καταστημάτων, το Flexι που αφορά επένδυση σε μικρά καταστήματα με χαμηλό αρχικό κόστος. 
 
Σήμερα η αλυσίδα Γρηγόρης, αριθμεί 360 καταστήματα, εκ των οποίων 344 είναι στην Ελλάδα, 7 στη Γερμανία, 6 στην Κύπρο και 3 στη Ρουμανία. Η ανάπτυξή της βασίζεται στο μοντέλο της Δικαιόχρησης στηρίζοντας 250 franchisees, αρκετοί από τους οποίους διαθέτουν περισσότερα από ένα καταστήματα. Συνολικά απασχολεί πάνω από 2.500 εργαζόμενους ενώ η επισκεψιμότητα στο δίκτυο ξεπερνά καθημερινά τους 250.000 πελάτες. 
 
Γιώργος Αλεξάκης
Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.