ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ιάσων Λουμίδης (Καφεκοπτεία Λουμίδη):Νέα τάση στους καταναλωτές για «ποιοτική αναβάθμιση» Κύριο

13:02 - 16 Φεβ 2022 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Ιάσων Λουμίδης (Καφεκοπτεία Λουμίδη):Νέα τάση στους καταναλωτές για «ποιοτική αναβάθμιση»
"Η αύξηση στο κόστος της πρώτης ύλης του καφέ, η αύξηση στο κόστος της ενέργειας και των μεταφορών και η επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) αποτελούν πολύ σημαντικά ζητήματα που συνεχίζουν και πλήττουν την αγορά του καφέ, καθώς επιβαρύνουν τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους καταναλωτές", αναφέρει μιλώντας στο Reporter.gr ο κ. Ιάσωνας Λουμίδης, Εμπορικός Διευθυντής των Καφεκοπτείων Λουμίδη. Προσθέτει όμως ότι "με δεδομένο ότι τα προϊόντα του καφέ δεν συγκαταλέγονται στα «ακριβά» προϊόντα και ο καφές στην ελληνική αγορά είναι μία καθημερινή και αγαπημένη συνήθεια, στα Καφεκοπτεία Λουμίδη προσπαθήσαμε να απορροφήσουμε ένα μεγάλο μέρος της αύξησης του κόστους (πρώτη ύλη, ενέργεια, μεταφορικά) και να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την αύξηση στην τιμή πώλησης του καφέ".

Παράλληλα ο κ. Λουμίδης σημειώνει ότι καταγράφεται μια νέα τάση στους καταναλωτές για "ποιοτική αναβάθμιση" και βελτίωση της εμπειρίας αγορών κάτι που φέρνει τα εξειδικευμένα καταστήματα σε πλεονεκτική θέση έναντι ακόμη και των σούπερ μάρκετ.

Αναλυτικά η συνέντευξη στο Reporter.gr και τον Γιώργο Αλεξάκη

Πώς βλέπετε την πορεία της αγοράς στην έναρξη του νέου χρόνου;

Με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς τα μηνύματα είναι συγκρατημένα αισιόδοξα. Οι καταναλωτές έχουν πια προσαρμοστεί στη νέα κανονικότητα, εφαρμόζουν τα μέτρα προστασίας και απολαμβάνουν ξανά εμπειρίες που είχαν στερηθεί την περίοδο της καραντίνας. Ασφαλώς υπάρχουν οι ανησυχίες αναφορικά με τις ανατιμήσεις των προϊόντων και υπηρεσιών. Η αύξηση στο κόστος της πρώτης ύλης του καφέ, η αύξηση στο κόστος της ενέργειας και των μεταφορών και η επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) αποτελούν πολύ σημαντικά ζητήματα που συνεχίζουν και πλήττουν την αγορά του καφέ, καθώς επιβαρύνουν τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους καταναλωτές. Από τη μεριά μας δεσμευόμαστε ως προς την εξασφάλιση των προνομιακών τιμών και της υψηλής ποιότητας όλων μας των προϊόντων.

Πόσο επηρεάζεστε, ως κατάστημα τροφίμων, από την πορεία της πανδημίας;

Τα καταστήματα τροφίμων δεν είχαμε τις ίδιες δυσμενείς επιπτώσεις που είχαν καταστήματα με διαφορετική εμπορική δραστηριότητα, καθώς δεν διακόψαμε την λειτουργία μας. Ωστόσο οι επιπτώσεις της πανδημίας μας επηρέασαν και εμάς σε έναν βαθμό. Η προσέλευση των πελατών στα φυσικά καταστήματα είναι μειωμένη εξαιτίας της πανδημίας, με αποτέλεσμα ο τζίρος μας να έχει καταγράψει αντίστοιχη κάμψη. Μία ακόμα πολύ σημαντική επίπτωση της πανδημίας είναι οι αδυναμίες που παρουσιάζονται σε διαδικασίες ροής – logistics όσον αφορά τους χρόνους που συνηθίζαμε να δουλεύουμε (καθυστερήσεις παραδόσεων, ανατιμήσεις πρώτων υλών κοκ). Το αντίδοτο στις κατάσταση που διαμορφώθηκε από την πανδημία ήταν η δημιουργία του eshop το οποίο και εξισορρόπησε τους οικονομικούς δείκτες της εταιρείας. 

Τι αφήνει πίσω της σε σχέση με τις καταναλωτικές συνήθειες η πανδημία;

Η πανδημία έχει επιφέρει πολλές αλλαγές στις διαδικασίες εξυπηρέτησης πελατών. Παρατηρούμε ότι παρά τις πρακτικές δυσκολίες (αποστάσεις, μάσκες κοκ) έχει αυξηθεί η επιθυμία των καταναλωτών για ουσιώδη και ποιοτική εμπειρία, όπως το να οσφραίνεται τον φρεσκοκομμένο καφέ ή να ανακαλύπτει με ακρίβεια και λεπτομέρεια κάθε στάδιο επεξεργασίας πίσω από το τελικό προϊόν που επιθυμεί να καταναλώσει. Παράλληλα, η ανάγκη των πελατών μας για καφέ τη διάρκεια των lockdown καλύφτηκε από τη δημιουργία του e-shop μας. Το e-commerce κανάλι αποδείχθηκε χρήσιμο και απαραίτητο στο σύγχρονο περιβάλλον. Έτσι η νέα αυτή καταναλωτική συνήθεια σηματοδότησε για την εταιρεία μας έναν νέο επιχειρηματικό πυλώνα που ήρθε για να μείνει και να εξελιχθεί. 

Υπάρχει στροφή σε «premium» προϊόντα, σε κατανάλωση στο σπίτι, σε «μονοκρατορία» των υπεραγορών – σούπερ μάρκετ σε σχέση με εξειδικευμένα καταστήματα όπως τα δικά σας;

Οι καταναλωτές είναι πλέον πιο επιλεκτικοί και αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην αναζήτηση ποιοτικών και ιδιαίτερων προϊόντων. Μέσα από τις αγορές τους φαίνεται η επιθυμία τους να αναβαθμίσουν τις εμπειρίες τους ακόμα και με τα προϊόντα που καταναλώνουν μόνοι τους στο σπίτι. Ο καταναλωτής πλέον δείχνει να μην είναι τόσο «βιαστικός» όσο πριν την πανδημία και προτιμά εξειδικευμένα σημεία πώλησης ανάλογα με το είδος που αναζητά. Για παράδειγμα θα προτιμήσει να πάρει τον καφέ του φρεσκοκομμένο από το καφεκοπτείο, τα φρούτα και τα λαχανικά του από το οπωροπωλείο κλπ. 

Είναι επαρκή τα μέτρα της κυβέρνησης;

Εμείς από την πλευρά μας, ως ενεργά μέλη του κλάδου του καφέ, αυτό που αναμένουμε είναι να ληφθεί σοβαρά υπόψη από την κυβέρνηση η κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στον καφέ (ΕΦΚ). Μειώνοντας σημαντικά την τιμή του καφέ, η οποία μπορεί να προκύψει από την κατάργηση του ΕΦΚ, εκτιμούμε πως θα βοηθήσει στην αύξηση της κατανάλωσης (τόσο στο σπίτι, όσο και στις επιχειρήσεις HO.RE.CA.) και κυρίως θα λειτουργήσει ως κίνητρο για νέες επενδύσεις. 

Η πορεία των τιμών επηρεάζει τη ζήτηση;

Με δεδομένο ότι τα προϊόντα του καφέ δεν συγκαταλέγονται στα «ακριβά» προϊόντα και ο καφές στην ελληνική αγορά είναι μία καθημερινή και αγαπημένη συνήθεια,  στα Καφεκοπτεία Λουμίδη προσπαθήσαμε να απορροφήσουμε ένα μεγάλο μέρος της αύξησης του κόστους (πρώτη ύλη, ενέργεια, μεταφορικά) και να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την αύξηση στην τιμή πώλησης του καφέ. Είναι χρήσιμο να λάβουμε υπόψη ότι η ποιότητα του καφέ και των προϊόντων μας είναι ο πρωταρχικός παράγοντας που καθορίζει τις τιμές και τη ζήτηση στα καταστήματα και στο eshop μας. 

Έχετε προχωρήσει σε ανατιμήσεις; Έρχονται νέες;

Όπως αναφέραμε και πριν η υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας είναι  το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα,  καθώς και η εμπιστοσύνη του Έλληνα καταναλωτή  στα Καφεκοπτεία Λουμίδη 100 και πλέον χρόνια.  Οι παγκόσμιές οικονομικές εξελίξεις στη δική μας αγορά που δεν μπορούμε  να τις ελέγξουμε  μας οδηγούν αναπόφευκτά στην προσαρμογή της τιμής ορισμένων προϊόντων προκειμένου να μπορέσουμε να καλύψουμε ένα μέρος των αυξήσεων του κόστους μας, το οποίο προκύπτει από την αύξηση κόστους σε όλα τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας και κυρίως την αύξηση κόστους της πρώτης ύλης του καφέ που έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα και από τις καταστροφές των καφεόδενδρων (κυρίως στην Βραζιλία) και που δεν προβλέπεται να ομαλοποιηθεί για τα επόμενα 1-2 χρόνια. Και πάλι όμως, απορροφήσαμε ένα μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης κόστους ώστε τα προϊόντα μας να παραμείνουν ανταγωνιστικά και προσιτά σε όλους.

Ο καφές λειτουργεί ως βασικός μοχλός των τζίρων σας ή ως στοιχείο προσέλκυσης πελατών και τόνωσης κερδοφορίας;

Για εμάς ο καφές  αποτελεί το νούμερο 1 προϊόν σε πωλήσεις που προμηθεύεται ο καταναλωτής είτε από τα καφεκοπτεία μας, είτε από το e-shop μας είτε από το κανάλι χονδρικής μας. Όλα αυτά τα χρόνια φροντίζουμε να εμπλουτίζουμε την εμπειρία των πελατών μας προσφέροντας συνεχώς νέα είδη που συνοδεύουν την εμπειρία του καφέ και που ταιριάζουν με την φιλοσοφία του καφεκοπτείου και της ελληνικής οικογενειακής επιχείρησης. Ανάμεσα στα «λοιπά» προϊόντα, θα βρει κανείς σοκολατούχα ροφήματα, λουκούμια, βουτήματα, γλυκά κουταλιού, μαρμελάδες, spreads διαφόρων καρπών και πολλά ακόμα εποχιακά γλυκίσματα. Σαφώς και αυτά τα προϊόντα συμβάλλουν σημαντικά και μάλιστα με ανοδική τάση στο τζίρο της εταιρίας.

Σχεδιάζετε ανάπτυξη δικτύου και άλλες συνεργασίες;

Ανάμεσα στα σχέδιά μας για το εγγύς μέλλον είναι η εξέλιξη του μοντέλου των καφεκοπτείων που γνωρίζουμε μέχρι και σήμερα λαμβάνοντας υπόψη πάντα τα market trends και την επιθυμία μας για ανανέωση και εξέλιξη. Για εμάς η εξέλιξη και η καινοτομία είναι πολύ σημαντικές για την συνέχιση της μακραίωνης ιστορίας μας, διατηρώντας πάντοτε την υψηλή μας ποιότητα και τις αξίες μας. 

Στοχεύετε σον κλάδο Horeca;

Βεβαίως! Στα Καφεκοπτεία Λουμίδη καβουρδίζουμε κάθε ποικιλία καφέ σε μικρές παρτίδες και συσκευάζουμε τον φρεσκοαλεσμένο καφέ σε αεροστεγείς συσκευασίες, διατηρώντας έτσι τη φρεσκάδα του έως και 10 μήνες. Μέσω ενός πανελλαδικού δικτύου συνεργατών, καλύπτουμε όλες τις ανάγκες πελατών Χονδρικής (ΗΟ.RE.CA και Χονδρεμπόριο), προσφέροντας μια πλήρη γκάμα ποιοτικών προϊόντων. Διαθέτουμε ένα πλούσιο κωδικολόγιο ελληνικού, φίλτρου, espresso, στιγμιαίου και αρωματικού καφέ, ροφήματα σοκολάτας και πολλά άλλα συνοδευτικά προϊόντα. 

Πόσο αποδίδει το ηλεκτρονικό κατάστημα;

Τα στατιστικά στοιχεία του ηλεκτρονικού μας καταστήματος δείχνουν να είναι ενθαρρυντικά καθώς μέχρι και σήμερα έχουμε καταγράψει έναν σπουδαίο αριθμό επισκέψεων και παραγγελιών. Η επιθυμία των καταναλωτών για εύκολες και γρήγορες αγορές ακόμη και από το κινητό τους τηλέφωνο δημιούργησαν την νέα γενιά καφεκοπτείου για εμάς μέσα από το www.kl.gr. Το μεγάλο πλεονέκτημα του e-shop είναι ότι μπορούμε να καλύψουμε πανελλαδικά τη ζήτηση, 24 ώρες το 24ωρο και να εξυπηρετήσουμε πελάτες που προηγουμένως δεν μπορούσαμε, καθώς δεν είχαν εύκολη πρόσβαση στα καταστήματα.  Ο απώτερος στόχος μας είναι οι ψηφιακές μας πωλήσεις, να καταφέρουν να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν τις πωλήσεις ενός μεγάλου φυσικού καταστήματός μας.

Πώς αντιμετωπίζετε τις αλλαγές στην Ομόνοια και στον Πειραιά όπου είστε σε κομβικά σημεία;

Πράγματι τα καταστήματά μας σε Ομόνοια, Πειραιά αλλά και Θεσσαλονίκη είναι τα εταιρικά μας εμβλήματα που εκφράζουν τα πιστεύω μας και  σηματοδοτούν την ιστορία μας, αλλά και την εξέλιξή μας.  Η μεταμόρφωση τη Ομόνοιας,  η αναβάθμισής της και κυρίως το επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ακίνητα της περιοχής έχουν φέρει άλλον αέρα στην αγορά που προοιωνίζει ένα θετικό μέλλον που το κατάστημα των Καφεκοπτείων Λουμίδη μέσα σε αυτό   θα καταγράψει ακόμη μία φορά τη δική του ιστορία. Η γενικότερη αναβάθμιση του Πειραιά όπως στον κλάδο της κυκλοφορίας, του λιμανιού και του πολιτισμού έχει φέρει μία ανανέωση στην πόλη που αντικατοπτρίζεται στην ψυχολογία των καταναλωτών και της τοπικής αγοράς.

Τελευταία τροποποίηση στις 17:00 - 16 Φεβ 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.