ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μικρή αναβολή για το Master Plan του ΟΛΠ

18:30 - 28 Αυγ 2019 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Μικρή αναβολή για το Master Plan του ΟΛΠ
Σήμερα αναμενόταν να κατατεθεί στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων το αναθεωρημένο Master Plan του ΟΛΠ. Ωστόσο, η κατασκευή ναυπηγείου αποτελεί σημείο διαφωνιών, καθυστερώντας την κατάθεση του επενδυτικού σχεδίου.

Σημειώνεται ότι η άδεια ναυπηγείου, που θέλει η Cosco, διερευνάται από το ΣτΕ. Η κυβέρνηση βρίσκεται σε επαφές με τον κινεζικό κολοσσό για το συγκεκριμένο ζήτημα, αναμένοντας και την οριστική τοποθέτηση του ΣτΕ.

Το νέο master plan για τον ΟΛΠ περιλαμβάνει δύο σημαντικές αλλαγές που αλλάζουν την προοπτική του λιμανιού και αναμένεται να προσδώσουν νέα δυναμική στην ήδη εντυπωσιακή ανάπτυξη του ΟΛΠ. Η πρώτη αφορά στην κατασκευή και τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να καλυφθεί η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για το λιμάνι του Πειραιά. Η δυναμικότητα του 4ου προβλήτα θα είναι στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας το συνολικό capacity του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΛΠ, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε τα 4,9 εκατ. teus με αύξηση 18,4% σε σχέση με το 2017, ενώ φέτος αναμένεται νέα αύξηση στα επίπεδα των 5,5 εκατ. teus. Το ύψος της επένδυσης για την κατασκευή νέου προβλήτα που θα κατασκευαστεί στα ανατολικά του προβλήτα 1 υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ.  Η δεύτερη αλλαγή στο master plan του ΟΛΠ αφορά στην αλλαγή του σχεδιασμού για το εμπορικό κέντρο, το οποίο θα είναι κατά πολύ μικρότερο από το αρχικό πλάνο.

Η διοίκηση της  Cosco, έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένη, αφού στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2019 ο Πειραιάς, στο σύνολό του, ξεπέρασε στη σχετική κατάταξη των λιμανιών, το λιμάνι της Βαλένθια, κατακτώντας έτσι την πρώτη θέση στη Μεσόγειο, ενώ με βάση τις νέες επενδύσεις που περιλαμβάνει το master plan (τέταρτος προβλήτας) φιλοδοξεί να πιάσει και την τρίτη θέση σε όλη την Ευρώπη, πίσω από το Ρότερνταμ και το Αμβούργο.

Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, το λιμάνι της Βαλένθια έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2019 διακινώντας 2.739.198 TEUs, έναντι 2.519.418 έναν χρόνο πριν, σημειώνοντας αύξηση κατά 8,72%. Σημειώνεται ότι στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους μόνο η ΣΕΠ, δηλαδή οι δυο προβλήτες του Πειραιά που ανήκουν άμεσα στην Cosco Shipping Ports, διακίνησαν 2.569.900 TEUs, έναντι 2.075.500 το πρώτο εξάμηνο του 2018. Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ, με τη συνδρομή και του προβλήτα Ι του Οργανισμού, ο Πειραιάς υποσκέλισε τη Βαλένθια, καθώς η συνολική διακίνηση containerships πλησιάζει τα 3 εκατ. TEUs στο πρώτο εξάμηνο του 2019.

ANΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.