ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΤΑΙΠΕΔ: «Πράσινο» φως για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού Κύριο

07:55 - 26 Αυγ 2021 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
ΤΑΙΠΕΔ: «Πράσινο» φως για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού
Σήμερα συνεδριάζει η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για να εγκρίνει μία από τις μεγαλύτερες και πιο επίπονες διαδικασίες ιδιωτικοποίησης, αυτή της Εγνατίας Οδού.

Πιο συγκεκριμένα στη σημερινή συνεδρίαση αναμένεται να ανακηρυχθεί παραχωρησιούχος της Εγνατίας Οδού το σχήμα της ΓΕΚ Τέρνα – Egis Projects. Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών. Οι σταθερές επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές που εξασφαλίζει το έργο το κάνουν στα σημαντικότερα στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του ομίλου. Η Εγνατία Οδός, μήκους 658 χιλιομέτρων, εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Το τίμημα για την Εγνατία είναι πάνω από τις αποτιμήσεις των συμβούλων, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν 1,2 δισ. ευρώ και δεν περιλαμβάνει το ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα που υπολογίζεται σε 7,5% επί των ακαθάριστων εσόδων της παραχώρησης. Είναι επίσης μεγαλύτερο και από το ρεκόρ εσόδων που είχε μέχρι σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ από τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια στη Fraport, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, αλλά και από το τίμημα για την 20ετή παράταση στη σύμβαση για το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, το οποίο ανήλθε σε 1,1 δισ. ευρώ.

ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.