ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Παπουτσάνης: Γράφει ιστορία πίσω από κάθε σαπούνι στην Ευρώπη Κύριο

09:23 - 20 Μαρ 2019 | ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ
Παπουτσάνης: Γράφει ιστορία πίσω από κάθε σαπούνι στην Ευρώπη
Την οργανική της ανάπτυξη βάζει ως πρώτο στόχο η Παπουτσάνης, μια από τις τρεις μεγαλύτερες καθετοποιημένες σαπωνοποιίες της Ευρώπης για τα επόμενα χρόνια. Μετά τις διαδικασίες σταθεροποίησης μετά την αλλαγή σελίδας στο μετοχολόγιο και τη διοίκηση της η ιστορική εταιρία βάζει πλώρη για περαιτέρω αύξηση της κερδοφορίας με ενίσχυση της παρουσίας της στο εξωτερικό, άνοδο μεριδίων επί του τζίρου της γκάμας επώνυμων προϊόντων στην εγχώρια αγορά, αλλά και περαιτέρω επέκταση στην ξενοδοχειακή αγορά όπου άλλωστε είναι και σήμερα leaders.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με όσα ανέφερε χτες σε συνάντηση με τα ΜΜΕ η διοίκηση της εταιρίας,  φέτος οι εξαγωγές  αναμένεται να φτάσουν  στο 50% της παραγωγικής  διαδικασίας από  40% που  είναι σήμερα. Επίσης εκτιμάται ότι ο τζίρος θα ξεπεράσει φέτος τα 30 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση περίπου 20%  επί των πωλήσεων. Όπως αναφέρθηκε, δε,  τα λειτουργιά κέρδη της εταιρείας όπως και στην καθαρή της κερδοφορία αναμένεται να αυξηθούν, σημειώνεται ότι το 2018 ο κύκλος  εργασιών  ανήλθε στα 24,2 εκατ. ευρώ το 2018  καταγράφοντας άνοδο 16,7% , τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 2,9 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 24,5%  και  τα κέρδη  μετά  από φόρους στα 1,11 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 162,9%.  Επιπλέον τα δάνειά της είναι σχεδόν διπλάσια του EBITDA, στα 6,5 εκ ευρώ, με ανταγωνιστικά επιτόκια, κάτι που υποδηλώνει την ισχυρή της θέση.

Σύμφωνα, μάλιστα,  με πληροφορίες στην κατηγορία παραγωγής προϊόντων για τρίτους αναμένεται  να αυξηθεί κατά 4 εκατ. ευρώ  μετά την κατάρρευση της γερμανικής εταιρείας η οποία  άφησε χωρίς πρώτη ύλη μεγάλους πελάτες.

papoyts 1

Η πλώρη για φέτος

«Στόχος είναι η ενίσχυση του κύκλου εργασιών, ο έλεγχος των παραγωγικών και λειτουργικών εξόδων και η αύξηση της παραγωγικότητας» ανέφεραν  ο κ. Μιχάλης Παναγής, διευθύνων σύμβουλος και ο βασικός μέτοχος κ. Μενέλαος Τασόπουλος, εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ. Σύμφωνα με τα στελέχη της Παπουτσάνης  οι στόχοι έχουν ως εξής για φέτος.

Επώνυμα προϊόντα

•             Στόχος είναι η εμβάθυνση και διεύρυνση των συνεργασιών σε Ελλάδα και εξωτερικό, που θα οδηγήσει σε ανάπτυξη του δικτύου διανομής και αύξηση της παραγωγής.

•             Επένδυση στις εξαγωγές με όχημα τα  προϊόντα Olivia.

•             Περαιτέρω διείσδυση σε επιλεγμένες γεωγραφικές περιοχές και αγορές.

•             Η ίδρυση της θυγατρικής στην Πολωνία, μαζί με την Betasoap Sp. z o.o., ανοίγει νέους δρόμους για τα επώνυμα προϊόντα της Παπουτσάνης στις αγορές της Πολωνίας, της Ρωσίας και των λοιπών χωρών ΚΑΚ.

Ξενοδοχειακά προϊόντα

•             Στόχος είναι η προώθηση νέων προϊοντικών προτάσεων και η επέκταση των brands, καθώς και η ανάπτυξη νέων συνεργασιών για την τοποθέτηση σε πολυτελή και boutique ξενοδοχεία.

•             Επίσης, η ανάπτυξη των εξαγωγών μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με τη Sysco Guest Supply, της δημιουργίας συνεργασιών με άλλους στρατηγικούς εταίρους και της βελτίωσης του δικτύου πωλήσεων.

Μια εταιρία με ιστορία και μέλλον

Πάντως η εταιρία Παπουτσάνης είναι σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σαπουνιών και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη και η πρώτη εταιρεία παραγωγής σαπουνιού στην Ελλάδα.

Μεγάλη γκάμα

Η δραστηριότητά της διαχωρίζεται σε 4 επιχειρηματικούς τομείς:

o             Τα Επώνυμα Προϊόντα (όπως Karavaki, Natura, Aromatics) και τα Προϊόντα Επιλεκτικής Διανομής (Olivia).

o             Τα Ξενοδοχειακά Προϊόντα (Hotel Amenities) με ηγετική θέση στην ελληνική αγορά και συνεργασίες με διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, καθώς επίσης και με τις μεγαλύτερες πολυεθνικές βιομηχανίες ξενοδοχειακών ειδών προσωπικής περιποίησης.

o             Την Παραγωγή Προϊόντων για Τρίτους και Προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας για μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες προμήθειας και λιανικής.

o             Τις Εξειδικευμένες Σαπωνόμαζες για τους βιομηχανικούς πελάτες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Παπουτσάνης «κρύβεται» πίσω  από ισχυρά brand του εξωτερικού καθώς   παράγει για λογαριασμό τους σαπωνομάζα και σαπούνια. Παράλληλα έχει διαρκώς αυξανόμενη παρουσία σε πάνω από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο (όπως Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Ιταλία, Γαλλία, Σουηδία, Μεξικό, ΗΠΑ, Ρωσία, Αυστραλία).

Το προφίλ

Επίσης, το 59% της συνολικής παραγωγής διοχετεύεται στην Ελλάδα, το 31% στην ευρωπαϊκή αγορά, το 7% στις ΗΠΑ και το 3% στην Ασία, ενώ το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης δημιουργεί περίπου 100-150 νέες φόρμουλες το χρόνο από εκλεκτές πρώτες ύλες και συστατικά από τη φύση.  Διαθέτει μια υπερσύγχρονη μονάδα στη Ριτσώνα Ευβοίας, σε έκταση 60.000m². Είναι η μεγαλύτερη του είδους της στη Νοτιανατολική Ευρώπη, απολύτως καθετοποιημένη και μια από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά σε όλη την Ευρώπη. Στις γραμμές παραγωγής παράγονται διαφορετικά είδη σαπώνων, υγρά καλλυντικά αλλά και συσκευασίες PET, φιάλες PE και πώματα.

Συνολικά 35 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν στη μονάδα παραγωγής μεταξύ 2000-2018. Την τελευταία διετία  υλοποιήθηκε πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 4 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει νέες παραγωγικές γραμμές στο τμήμα καλλυντικών και πλαστικών και την ενίσχυση των αυτοματισμών και της παραγωγικότητας στο τμήμα σαπώνων.

Το 23% του κύκλου εργασιών προέρχεται από την κατηγορία των επώνυμων προϊόντων.  Οι πωλήσεις αυξήθηκαν17%, ως αποτέλεσμα της αύξησης της διανομής στην ελληνική αγορά και της τοποθέτησης των προϊόντων Olivia στην αγορά των Η.Π.Α..

Κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά στα σαπούνια σε μπάρες, με μερίδιο 35%, καθώς και 11% μερίδιο αγοράς στα υγρά σαπούνια. Πιο πρόσφατο είναι το λανσάρισμα της σειράς περιποίησης μαλλιών HAIRCHIC τον Νοέμβριο 2018. Επίσης, το 34% του κύκλου εργασιών προέρχεται από τον τομέα των ξενοδοχειακών προϊόντων. Τα ξενοδοχειακά προϊόντα  της Παπουτσάνης (Olivia, Skin Essentials, Karavaki) και τα ξενοδοχειακά προϊόντα Κορρέ -σε συνεργασία με την ομώνυμη εταιρία- διανέμονται στις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες και μονάδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Αναπτύσσονται νέες σειρές ξενοδοχειακών προϊόντων, όπως το νέο premium brand SARBACANE και η σειρά Papoutsanis Kids, η πρώτη ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά, που κυκλοφόρησαν τον Νοέμβριο 2018.

Τέλος η ανάληψη της διανομής των ξενοδοχειακών προϊόντων της L’Occitane στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περεταίρω την θέση της εταιρίας στην αντίστοιχη ξενοδοχειακή αγορά.

papoyts 2

Παραγωγή προϊόντων για τρίτους και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

Επιπλέον,  το 29% του κύκλου εργασιών προέρχεται από τις παραγωγές για τρίτους. Η κατηγορία σημείωσε αύξηση πωλήσεων 16% το 2018 που προήλθε από την ελληνική αγορά και τη διεύρυνση υφιστάμενης συνεργασίας με μεγάλη πολυεθνική εταιρία.

Έχουν, δε,  συναφθεί νέες συνεργασίες και νέες συμφωνίες με υφιστάμενους πελάτες για την παραγωγή των προϊόντων τους για ευρωπαϊκές χώρες που προβλέπεται να οδηγήσουν σε σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας κατά το τρέχον αλλά και επόμενα έτη.

Σαπωνόμαζες

Το15% του κύκλου εργασιών προέρχεται από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών τύπων σαπωνόμαζας. Η κατηγορία αναπτύχθηκε κατά 50% μεταξύ 2017-2018, μέσω της αύξησης των εξαγωγών. Μάλιστα η εταιρία διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία για την παραγωγή ειδικών τύπων σαπωνόμαζας. Παράλληλα η εταιρία επενδύει συνεχών στην έρευνα προκειμένου να αναπτύξει νέους τύπους και να διευρύνει την γκάμα των προσφερόμενων.

Επισημαίνεται ότι καταγράφει συνεχή ενίσχυση των πωλήσεων και των μεριδίων την τελευταία τριετία στη Γαλλία, την Ιταλία και χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, ενώ εξαγωγές πραγματοποιούνται και στη Νέα Ζηλανδία, την Αυστραλία και το Μεξικό.

Η ιστορία

Η Παπουτσάνης έχει μακρά ιστορία 150 χρόνων στην Ελλάδα. Εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 1972.Παράγει περισσότερα από 100 εκατομμύρια προϊόντα ετησίως και διαθέτει πάνω από 6.000 σημεία πώλησης επώνυμων προϊόντων, των προϊόντων επιλεκτικής διανομής και των ξενοδοχειακών προϊόντων.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 09:31 - 20 Μαρ 2019
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.